Primarul Ovidiu Crețu a recunoscut că pista din Parcul Municipal a fost greșit-concepută și că încurcă pietonii. Tocmai de aceea, primarul Bistriței a declarat că porțiunea paralelă cu aleile pietonale va fi desființată.
„Asta e soluția pentru Parcul Municipal, îl transformăm în Pietonal, iar ciciștii să circule pe drum!” – a declarat Ovidiu Crețu.
Primarul Crețu promite piste de bicicletă încă din primul mandat și abia după 9 ani, administrația depune spre finanțare europeană realizarea de piste de bicicletă. Deși această investiție putea fi lesne începută din bugetul local.
Crețu a promis 25 de kilometri de piste de bicicletă! Dacă se prinde finanțare europeană, pistele vor fi înălțate cu 5 cm, ca nicăieri în lume și vor avea stâlpișori-separatori!
Crețu recunoaște: „Bistrița NU are piste de biciclete, dar sunt șanse de 95% de a se finanța pe fonduri europene!”
Dacă proiectul va primi finanțare, Bistrița va avea 25 de kilometri plus încă 10 kilometri pe linia verde. În municipiu vor fi 3-5 stații de închiriat biciclete, cu una din stații în Parcul Municipal!
Primăria Bistrița a comandat un studiu de soluții, realizat de nemții orașului Herzogengrath, în ianuarie 2012, pe finalul primului mandat. Studiul a fost elaborat de VSU GmbH Beratende Ingenieure fur Verkehr, Stadtebau, Umweltschutz, dr. ing. Thomas Baum si Aspru Mariana – urbanist diplomat. Lucrarea prezintă diverse categorii de priorităti şi acţiuni ce trebuie intreprinse pentru ca un sistem de piste de ciclism în municipiul Bistriţa să poată deveni realizabil şi stă la baza elaborării etapelor următoare, respectiv studiu de fezabilitate, proiect tehnic şi detalii de execuţie pentru realizarea pistelor de ciclisti.
Studiul nemților propune o soluţie pentru sistemele de ciclism ce constau in 112 km de piste şi cuprinde criteriile de planificare, principiile directoare pentru staţionarea bicicletelor (loc de parcare pentru biciclete, staţii pentru biciclete, puncte de servicii pentru biciclete), spaţiul pentru conducere, semnalizările necesare unei bune vizibilităţi pentru şoferi şi ciclişti, delimitarea între carosabil, piste de ciclisti şi zonele pietonale, precum şi modalităţi de reamenajare a intersecţiilor. De asemenea, studiul prezintă diferite secţiuni ale străzilor şi modalitatea de realizare a pistelor ţinând cont de partea carosabilă, aliniamentul copacilor, trotuare şi parcari.
Pentru studiul de fezabilitate s-au alocat 700 de MILIOANE de lei.
În 2015, Primăria Bistrița a alocat 45.000 de lei pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate pentru 17 km de piste în zona centrală a orașului. Cu toate să s-au comandat studii plătite din bani publici în aproape 10 ani nu s-a realizat nicio pistă de biciclete din bugetul local și sperațele sunt în fondurile europene.
Bistrița, orașul cu trei piste FANTOMĂ
VIDEO cu pista de pe trotuarele din Decebal!
• pe Bulevardul Independenței: a rămas în memoria instructorilor-auto ca fiind pistă de bicicletă. Impropriu spus pentru că NU întrunește mai multe condiții și NU se leagă cu nicio altă pistă.
• Pe Bulevard Decebal – în timpul mandatului Vasile Molodvan, administrația locală a scremut așa-zisă pistă și au bifat-o în caietul de realizări. de fapt e vorba despre un pavaj colorat roșu, pe trotuarul pietonilor.
• În Parcul Municipal există un culoar pentru bicicliști, amplasat total aiurea de-a lungul unei alei pietonale, oricum prea îngustă. (pistă care va fi desființată)
În oraşul fără nici măcar o singură PISTĂ, Primăria Bistrița finanțează evenimente de duzină, cum ar fi Săptămâna Mobilității. Prin aceste evenimente cetăţenii sunt încurajați să-şi cumpere bicicletă şi astfel, să NU polueze!.. E singura zi în care însuşi primarul Ovidiu Creţu se urcă pe bicicletă şi pedalează prin oraş. Doar că circulaţia e blocată!
VIDEO: Nu vi-i vouă RUȘINE să BLOCAȚI un oraș întreg? Ce a însemnat ziua fără automobil, la Bistrița: desene pe asfalt, pliante și tur de onoare al primarului pe bicicletă, în orașul fără piste! Asta în timp ce șoferii din trafic înjurau de mama-focului!
În cele 2 mandate și jumătate, Primăria Bistrița NU a reușit să realizeze nicimăcar o pistă de biciclete, deși fenomenul ia amploare la nivelul municipiului și singura speranță o reprezintă finanțarea europeană. De menționat că în 2017, administrația Crețu a RATAT un proiect european în valoare de 4.5 milioane de euro, deoarece la documentația privind Cetatea Medievală a lipsit un aviz de la Ministerul Culturii.
Citiți și: