Contractul privind execuţia studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava ar putea fi semnat la sfârșitul lunii august 2020, susține Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
”În decembrie am reuşit să depunem cererea de finanţare pentru elaborarea studiului de fezabilitate la drumul de mare viteză Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava. Avem trei loturi. În prezent, ofertele depuse sunt analizate în cadrul Comisiei de evaluare şi estimăm ca la sfârşitul lunii august să semnăm contractul pentru execuţia studiului de fezabilitate pentru cele trei tronsoane. În prima etapă vom identifica tronsoanele de autostradă care pot funcţiona în regim de variantă ocolitoare”, a declarat ministrul Lucian Bode, sâmbătă, în timpul unei vizite în județul Suceava.
Licitaţia este împărţită în trei loturi după cum urmează:
- Lot 1 Baia Mare – Bistriţa, valoare estimată 19.415.185,95 RON fără TVA;
- Lot 2 Bistriţa – Vatra Dornei, valoare estimată 16.497.789,72 RON fără TVA;
- Lot 3 Vatra Dornei – Suceava, valoare estimată 17.595.156,80 RON fără TVA.
Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care 14 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi patru luni pentru asistenţa tehnică necesară elaborării documentaţiilor pentru lansarea licitaţiilor de lucrări.
Despre acest proiect se discută încă din anul 2015, când mai mulţi parlamentari au solicitat introducerea în Master Planul de Transport a unei Autostrăzi a Nordului, care să lege mai multe orașe.
Finanţarea pentru acest drum de mare viteză ar urma să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
Cu studiile de fezabilitate stam bineeeeee…..!!!!!!!!!,cu punerea in aplicare a proiectelor stam mai rau ……
Prin definitie, sintagma ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea distantei respective in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Acest lucru este important, având in vedere că in sedinta din 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară. Astfel, după finalizarea studiilor de fezabilitate ar putea fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.
Aici va raman creierii pe marea viteza cand iti da de caini, mate, ursi, caprioare, cai, vaci si dobitoci la volan. Nici nu stiti ce va asteapta vitezomani !