După 12 ani de administrație PSD, Primăria Bistrița a demarat lucrările la pistele de bicicletă, fix în campania electorală. Viceprimarul Niculae a fost prezent la începerea lucrărilor pe strada Romană și a realizat un clip electoral.
Costurile sunt enorme: 150.000 de euro pe un trotuar de 2 metri, vopsit cu roșu!
Electrogrup și CML s-au luptat pentru contractul privind realizarea pistelor de bicicliști din fonduri europene. CML a reușit să câștige licitația cu 16.775.000 de lei ( 3. 5 MILIOANE de euro), iar de instalațiile electrice se ocupă, cu aproxiativ 9.000 de lei.
ElectroGrup a intrat la licitație, dar a pierdut și CML a câștigat contractul cu 16.7 MILIOANE de lei (lotul 1 ). ELCO a luat 9.000 de lei pentru lucrări electrice și i-a surclasat pe cei de la ElectroUrsa care au intrat la licitație.
Total: 3.5 MILIOANE de euro pentru 26 de kilometri de piste!
La această oră, proiectul se desfășoară în zona „peste linie”. Pe tronsonul de pe strada Romană se va înlocui șanțul existent cu rigolă carosabilă pentru asigurarea scurgerilor pluviale și pentru a permite pistelor de biciclete să aibă o lățime de 2 metri, păstrând o lățime a străzii de minim 6 metri. Pista va face legătura cu pistele de pe Dimitrie Cantemir (dreapta) și Ioan Slavici (stânga).
Ce lucrări se realizează cu 150.000 de euro/kilometru!
pistele pe trotuare existente: frezare 4 cm, 12 cm de balast, 12 cm de agregate stabilizate cu lianți hidraulici
pe carosabil: frezare 7- 8 cm, 3 – 5 cm strat de BA 8 preluare denivelări, 4 cm strat de uzură BA 8 de culoare roșie.
pe trotuar nou amenajat: 8 cm de pavaj din beton prefabricat, 5 cm strat de nisip, 12 cm strat de baza din agregate naturale, 15 cm fundație de balast.
– pe zonele de rafacere carosabil
4 cm strat de uzură BA8 – de culoare roșie, 6 cm strat de uzură BAD 5, 15 cm strat din agregate stabilizate cu lianți hidraulici, 30 cm strat de balast.
În total, pe cele 28 de străzi din oraș vor fi construiți circa 26,6 km de piste pentru biciclete (pe un singur sens).
STRĂZILE DIN MUNICIPIUL BISTRIŢA CARE SUNT CUPRINSE ÎN PROIECTUL ”AMENAJARE PISTE PENTRU CICLIŞTI”:
- 1 Decembrie – DN 17;
- Avram Iancu;
- Grănicerilor;
- Ghinzii; Drum comunal 8 – Ghinda;
- R. Vivu – DJ 173;
- Vasile Lupu;
- Tudor Vladimirescu;
- Cimitirului;
- Crinilor;
- Ion Slavici;
- Subcetate;
- Drumul Cetăţii DN 17 / terenuri adiacente DN;
- Drumul Dumitrei Vechi;
- Dimitrie Cantemir;
- Eroilor;
- Împăratul Traian;
- Valeriu Branişte;
- Aleea Sălciilor / teren situat între str. Libertăţii şi Petru Maior, pe lângă pârâu; Aleea Sălciilor / teren între str. Libertăţii şi Valeriu Branişte, pe lângă pârâu;
- Petru Maior – tronson 1; Petru Maior – tronson 2;
- Alexandru Odobescu – DJ 173 C;
- Ioan Raţiu – DJ 173 C;
- Codrişor – tronson 1;
- Alba Iulia;
- Aleea Şieului;
- Panait Cerna;
- Gheorghe Pop de Băseşti;
- Axente Sever;
- Garoafei.
Lucrările sunt în plină dsfășurare și se vor extinde și pe străzile cuprinse în această etapă. Costul enorm de 150.000 de euro/kilometru este unul surprinzător, dar cele 2 firme care s-au prezentat la licitație au ținut ofertele sus (probabil la înțelegere) și astfel, CML va încasa 3.5 MILIOANE de euro!
Lucrările la pistele de biciclete, demarate recent la Bistrita, pot fi calificate intr-un sigur fel: prost si scump. Este foarte clar că Viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe), cel care apare in toate imaginile cu lucrări de asfaltare pe străzile orasului nu are nici o treabă cu administratia. Fiind intrebat odată intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, Wannabe, a dat un răspuns halucinant : „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”.
Construirea pistelor de biciclete nu trebuie să creeze probleme suplimentare în desfăsurarea traficului auto prin îngustarea părtii carosabile a străzilor sau prin disparitia unor locuri de parcare. Pentru asta există solutii cum ar fi reconfigurarea de străzilor respective pentru trafic auto cu sens unic ceea ce permite construirea de piste de biciclete, concomitent cu fluidizarea traficului auto.
Concret, străzile Artarilor si Eroilor situate de o parte si de alta a căii ferate, ar putea fi amenajate ca străzi cu sens unic, cu conditia să mai fie amenajată o trecere la nivel si la intersectia căii ferate cu strada Romană. In felul acesta, pot fi amenajate atât piste de biciclete cât si locuri de parcare suplimentare fără a crea dificultăti in traficul auto.
Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=ZHb2BwvplUQ
8
Daca imparti 3500000 la 26.6km iti da 131.000 euro per km.
Nu e mult, nu e putin…inseamna 75 de euro pe mp…
Prin comparatie, daca construiesti casa, te costa tot atata ca sa torni o placa de beton de 1mp.