În ședința de joi a Consiliului Local Bistrița, consilierul USR PLUS Nicolae Pavelean i-a solicitat primarului municipiului, Ioan Turc, informații cu privire la demersurile pe care administrația locală le face pentru reabilitarea străzii Tărpiului, una dintre cele mai aglomerate artere de circulației din oraș.
”Am aflat că domnul primar a avut o întrevedere cu directorul general al companiei Leoni Bistrița. Mă gândesc că întâlnirea a avut loc pe subiecte care țin de interes public, așa că aș dori să știu dacă se poate face o informare cu privire la ceea ce s-a discutat, dar, cu precădere, mă interesează dacă s-au purtat discuții referitoare la posibilitatea de reabilitare a drumului Tărpiului și amenajarea unei părți pietonale pentru oamenii care circulă în zonă. Întreb acest lucru întrucât sunt mulți cetățeni care mi-au semnalat faptul că situația actuală a acestui drum reprezintă o reală problemă, în special pentru cei care lucrează la Leoni, dar și pentru cei care locuiesc în zonă sau chiar pentru cei care se deplasează tranzitoriu în zonă. Pot să spun chiar din proprie experiență faptul că circul pe acest drum zilnic și este o adevărată provocare să evităm cu mașina pietonii și, în același timp, și șanțurile care traversează asfaltul după diferite lucrări efectuate în zonă”, a spus Nicolae Pavelean în ședința Consiliului Local Bistrița.
Primarul municipiului, Ioan Turc, i-a oferit un răspuns consilierului USR-PLUS, transmițându-i acestuia că, în prezent, este în derulare procedura de obținere a autorizației de construcție pentru reabilitarea acestei străzi.
”Suntem în faza de obținere a autorizației de construcție pentru drumul Tărpiului. E o problemă bine cunoscută pe care într-adevăr am discutat-o cu directorul general al companiei Leoni. L-am întrebat cu ce consideră domnia sa că poate să ajute comunitatea locală cea mai mare societate comercială din județ și, evident, acesta a fost răspunsul: dacă drumul ar fi reabilitat, Leoni ar avea un avantaj categoric. Sigur, de acest drum ar urma să beneficieze foarte mulți oameni, agenți economici, care înseamnă până la urmă tot componentă umană. Să nu uităm că drumul Tărpiului este cea mai lungă stradă din municipiul Bistrița. Pentru început am făcut ceea ce s-a putut în această scurtă perioadă de timp de când gestionăm problemele municipalității. Am dus iluminatul public pe o distanță destul de mare, în așa fel încât oamenii să beneficieze de iluminat nocturn. Nu am făcut-o pe lucrări de investiții, pentru că nici nu se putea face acest lucru, dar am găsit o formulă, permiteți-mi să spun, rezonabilă, pentru ca și acei oameni să beneficieze, până când vom ajunge acolo cu investițiile, de banala lumină noaptea”, a răspuns primarul Ioan Turc.
Începerea lucrărilor de reabilitare a străzii Tărpiului este condiționată de alocările financiare din perioada următoare.
Potrivit unui studiu de fezabilitate întocmit în timpul administrației PSD din Primăria Bistrița, costurile estimative ale lucrărilor pentru această stradă s-ar ridica la suma de două milioane de euro.
Studiul de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții “Reabilitarea si modernizarea străzii Tărpiului” sunt documente care au fost adoptate anii trecuți de Consiliul Local Bistrița. Potrivit acestor documente, strada Tărpiului are o lungime de 2,7 km.
Pe lângă reabilitarea părții carosabile, în proiect este prevăzută și execuția de trotuare și chiar amenajarea unor piste pentru bicicliști de-a lungul traseului.
De asemenea, potrivit proiectului strada a fost împărțită în două sectoare, unul de 1,3 km și altul de 1,4 km. Pe primul sector, sunt prevăzute 3 benzi de circulație, iar pe cel de-al doilea sector doar două. Vor fi reamenajate parcările și stațiile de autobuz, iar strada va beneficia de sistem de iluminat public modern, pe o lungime 3.135 ml. Se vor monta un număr de 107 stâlpi metalici și corpuri de iluminat cu LED. Totodată, podul care face legătura cu șoseaua de centură a municipiului va fi reabilitat și se va realiza o rețea de canalizare pluvială.