Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că a fost lansată licitația pentru proiectarea drumului expres Cluj – Dej, care ar urma să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se la Dej.
”A fost lansată licitația pentru proiectarea drumului expres Cluj-Dej. Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate a drumului de circa 75 de km este de 18 luni. Asta pentru că DX Cluj-Dej beneficiază de modelul nou de caiet de sarcini, al cărui șablon a fost pregătit la început de an de CNAIR, care sper să devină etalon pentru cât mai multe licitații pe infrastructură rutieră. Pe același tip de caiet de sarcini modern au fost lansate în ultimele luni licitațiile pentru drumurile de mare viteză Craiova-Lugoj, București-Alexandria sau București-Târgoviște și pentru autostrada Făgăraș-Brașov, spre exemplu. Astfel, ne asigurăm că proiectul este făcut cu cap încă de la început, că proiectarea preliminară este cât se poate de detaliată, dar lasă în același timp libertate constructorilor să ajusteze design-ul. În plus, implicarea autorităților locale în proiect este mai mare, iar un antreprenor serios este motivat și susținut prin plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului. Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej. Cred în dezvoltarea echitabilă a regiunilor și în proiecte începute bine, care se termină cu bine”, a scris pe Facebook ministrul Transporturilor.
Acesta a publicat și o hartă a traseului, dar a subliniat că aceasta este doar un draft și nu reprezintă traseul final.
În ceea ce privește drumul expres Bistrița-Dej, acesta nu apare decât în lista cu proiecte de rezervă a Planului Național de Redresare și Reziliență, fiind prevăzut pe poziția a 16-a din 27 în Anexa 4 – Proiecte de rezervă propuse.