Președintele PMP Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca, îi cere ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să transfere construcția variantei ocolitoare a municipiului Bistrița, parte integrantă a Autostrăzii Nordului, către Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.
În același timp, liderul PMP Bistrița-Năsăud, îi solicită și președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, să pregătească, în baza studiului de fezabilitate care va fi gata în curând, licitația pentru execuția șoselei de centură a Bistriței.
”Ne dorim ca acest obiectiv să fie realizat într-un timp cât mai scurt și la cele mai bune standarde de calitate”, a scris pe Facebook Ionuț Simionca.
El a adăugat: ”În condițiile în care studiile de fezabilitate pentru cele 3 loturi ale Autostrăzii Nordului (Lotul 1 – Satu Mare – Oar; Lotul – Bistrița – Vatra Dornei; Lotul – Vatra Dornei – Suceava) se vor finaliza în acest an, transferul către autoritățile publice locale a execuției unor tronsoane din aceste loturi nu ar face decât să accelereze construcția autostrăzii pe care ne-o dorim atât de mult. Potrivit Legii pentru construirea Autostrăzii Nordului, lege pe care am inițiat-o și care a fost promulgată de Președintele României în 21 noiembrie 2020, obiectivul de investiții care va aduce bunăstare în Bistrița-Năsăud și în județele din Nordul României trebuie să fie finalizat până în 2024”.
Acest individ pe numele său Ionut Simionca, după ce a rămas inafara parlamentului, nu mai stie pe ce lume se află si simte mereu nevoia să se bage singur in seamă ca musca in lapte. După cum se stie in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, care prevede demararea lucrărilor pentru drumul de mare viteză pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava. Această autostradă include și șoseaua de centură a orasului Beclean si a municipiului Bistrița.
Termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Prin urmare, transferarea centurii municipiului Bistrita de la Ministerul Transportului la Consiliul Judetean este lipsită de orice logică.
În plus, pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”.
De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021 , Ioan Turc- primarul municipiului Bistriţa a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului. Asadar lucrurile sunt in derulare si trebuie urmărită doar respectarea termenelor de realizare a investitiei fără alte interventii în derularea proiectului.