Lucrările din zona Decebal avansează, spune primarul municipiului Bistrița, Ioan Turc.
”Reconfigurarea axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului a ajuns, pe segmentul oprit circulației rutiere (Zimbrului – Crinilor), la stadiul executării forajelor pentru pasajul pietonal subteran. Dinspre sectorul Apollo, pe un întreg tronson de drum, a fost turnat și stratul de balast stabilizat, premergător aplicării de binder, până în apropierea intersecției spre piață și strada Ursului”, a precizat Ioan Turc.
Lucrările de reconfigurare a axei de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului au început în luna august a acestui an.
Prin intermediul acestui proiect, una dintre cele mai importante artere de circulație din municipiul Bistrița va fi complet modernizată.
Mai exact, proiectul prevede:
- modernizarea părții carosabile de pe cele 4 artere de circulație;
- reabilitarea trotuarelor pe toată lungimea celor 4 străzi;
- realizarea de benzi dedicate transportului public;
- realizarea pistelor pentru bicicliști, pe ambele sensuri de circulație;
- realizarea unui pasaj pietonal subteran pe Bulevardul Decebal, în zona halei comerciale;
- îngroparea tuturor rețelelor electrice și de iluminat public;
- sistem nou de iluminat public cu telegestiune;
- modernizarea stațiilor de transport public existente (10 stații).
Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin intermediul Programului Operațional Regional.
Astfel de lucrări crează disconfort iar cetătenii trebuie sa indure mult praf si zgomot, dar in plus afecteaza blocurile si constructiile din apropiere. Recent, Virgil Rus – profesor de educatie fizica si sport la extensia Bistrita a UBB si administrator/antreprenor Centru Fitness – New Art of Body Gym, a transmis Primariei Bistrita o petitie in care se spune: „La intrarea în bloc deja fisurile sunt așa de mari că se vede denivelarea. Și fisurile au urcat până la etajul 1. E imposibil ca vibrațiile astea, zeci de vibrații pe zi, să nu afecteze structura blocului. Poate că nu se întâmplă nimic acum, sau până se finalizează lucrările. Dar în doi- trei ani, dacă se dărâmă blocul, cine își asumă responsabilitatea?!? Vom cere și noi o expertiză, ca să vedem dacă a fost sau nu afectată structura de rezistență a blocului!” De altfel, este cunoscut faptul că si in cazul lucrarilor de la metroul Bucurestean din cartierul Drumul Taberei locatarii unui bloc de 10 etaje din zona Valea Ialomitei au intrat in panica dupa ce peretii au inceput sa se fisureze. Tot din cauza lucrărilor la metrou, un imobil de pe bulevardul Eroilor s-a aflat în pericol de prăbușire si a fost evacuat și debranșat de la utilități. Numai ca in cazul pasajului pietonal subteran din Bistrita prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului este vorba de o investitie absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate. O solutie mai ratională de fluidizare a circulatiei auto ar fi amenajarea Bulevardului Decebal si Andrei Muresanu ca stradă cu sens unic dinspre strada Gării spre strada Năsăudului, iar celălalt sens spre strada Gării să fie asigurat pe strada Colibitei si Artarilor. De aceea, cea mai ratională solutie este să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să inceapă proiectul de modernizare a Pietei Decebal, promis bistritenilor de primarul Cretu incă din anul 2012.