Marți, la sediul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a avut loc o ședință de lucru pentru prezentarea în detaliu a două variante de traseu pentru Autostrada Nordului Baia Mare – Dej – Bistrița. Miercuri, președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a oferit detalii cu privire la cele două variante analizate în ședina de marți.
”Ieri am avut o discuție foarte bună cu CNAIR și cu colegii primari care sunt prinși pe traseul drumului de mare viteză Dej – Bistrița, dar care mai mult ca sigur se va transforma în autostradă, deoarece încărcarea de mijloace auto este foarte mare. Ne-au fost prezentate ultimele două variante de traseu. Amândouă au ca final zona Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile. La solicitarea primarilor, în zona Sărata va trece pe partea dreaptă, între DN 17 și zona de vârf de pădure, pe cadastralul localităților Șieu Măgheruș și Șintereag. Pe urmă, înainte de Beclean, undeva în zona Cociu, va trece în partea stângă a DN 17 și așa va merge pe partea stângă până la Cuzdrioara. În urma discuțiilor cu Primăria Cuzdrioara și Primăria Dej, în zona aceea, undeva între Ciceu Mihăiești și Cuzdrioara, va trece din nou în partea dreaptă pentru a se putea face ocolirea intrării în Dej și continuarea traseului spre Baia Mare. Vestea bună este că în acest studiu este prinsă și centura ocolitoare a Dejului“, a spus Emil Radu Moldovan.
Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud speră ca documentațiile să fie finalizate până în vara anului viitor.
”În urma discuțiilor făcute cu Ministerul Transporturilor, sunt optimist că vom intra pe exercițiul financiar 2021-2027 și să se apropie termenele când lumea va putea să circule civilizat, pentru că este o adevărată aventură să mergi astăzi din Bistrița în Cluj. Cel mai important lucru este centura municipiului Bistrița, este vitală. Bistrița este blocată total, nu se mai poate circula și avem foarte mare nevoie de această centură. Deci lucrurile sunt în linie dreaptă. Până la finalul lunii octombrie vom afla și varianta finală. Cei de la CNAIR vor trimite tuturor UAT-urilor pe cadastralul cărora va trece noua autostradă ultimele completări, apoi CNAIR va solicita de la CJ eliberarea certificatului de urbanism. Noi vom proceda repede la eliberarea acestui certificat, după care lucrurile trec la CNAIR și la minister, autorizația de construcție se eliberează de către Ministerul Transporturilor”, a adăugat Emil Radu Moldovan.
Șeful administrației județene a încheiat: ”Eu sper ca până în vara-toamna anului viitor să fim în linie dreaptă și cu acest proiect care este vital pentru județul nostru și pentru comunitatea pe care o slujim”.
Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost un părtas al „gândirii intelepte” a colegului sau de partid Ovidiu Cretu, fiind si el un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor:
( https://timponline.ro/radu-moldovan-bistrita-blocata-cauza-unor-nenorociti-gandesc-bicicleta/)