Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Cluj, prin Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud, a desfășurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL.
Potrivit unui comunicat de presă, au fost verificate toate cele patru locații din județul Bistrița-Năsăud, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat mai multe sancțiuni. Astfel, au fost întocmite patru procese-verbale de constatare a contravenției prin care au fost aplicate 13 amenzi contravenționale în valoare de 170.000 lei. De asemenea, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme, în valoare de peste 319 lei, precum și oprirea temporară de la comercializare a unor produse neconforme, în valoare de peste 7.523 lei. În urma controlului s-a mai dispus și oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru un număr de trei vitrine frigorifice, o cameră frig și un rastel de pregătire din zona produselor de patiserie de la unul dintre punctele de lucru supuse controlului.
Printre cele mai importante abateri constatate de echipele de control se numără:
- comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj
- folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheață
- comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat
- comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I
- folosirea de caractere diferite de font, culoare, mărime la prețurile afișate în cazul promoțiilor, raportat la prețul mai mic și prețul mai mare;
- urmare a folosirii unui card de fidelitate sau a altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate preţurile aceleaşi caractere de font, culoare, mărime şi alte caracteristici
- condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, cu reziduri și rugină, surplus de gheață, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate
- comercializarea unor produse fără a avea menționat pe eticheta de la raft prețul pe unitatea de măsură
- folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurități, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurități, rugină, gheață.
„”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!”, spune Horia Constantinescu – președinte ANPC.