Guvernul României va analiza joi un proiect de hotărâre care vizează aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții ”Reabilitare drum național DN 17C, km 1+200 – km 9+020”.
”Drumul naţional secundar DN 17C este situat în zona de Nord-Est a Transilvaniei şi realizează legătura dintre DN 17 (E 576) – Salva și DN18 – Moisei. Sectorul de drum cuprins în cadrul acestui proiect este amplasat pe DN 17C, între km 1+200 și km 9+020, are o lungime de 7,82 km și se situează pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud. Acest sector începe de la ieșirea din municipiul Bistrița și se termină după intrarea în localitatea Dumitra. În prezent, drumul existent este asfaltat cu zone aflate în diferite stadii de degradare, având un profil tip mixt, cu lățime variabilă cuprinsă între 7,00 m și 8,00 m și structura rutieră care prezinta fisuri și deformațiile (făgașe, denivelări, faianțări etc.) apărute la nivelul carosabilului care au ca principală cauză, diminuarea capacității portante la nivelul terenului de fundare, sub efectul cantităților mari de apă care se infiltrează în terasamentul drumului. Au fost identificate fenomene active de alunecare pe suprafețe extinse, care se întind mult în afara zonei drumului, atât pe amonte, cât și pe aval. Traficul rutier intens și mai ales cel greu din ultimii ani au cauzat degradări masive ale sistemului rutier, fiind necesare lucrări de investiții pe acest sector de drum”, se arată în nota de fundamentare a proiectului de hotărâre care va fi adoptat de Guvern.
Potrivit documentației, pe o porțiune din acest tronson vor fi amenajate 3 benzi de circulație: ”Se va amenaja o lățime a platformei drumului de minim 9,00 m, compusă din: parte carosabilă – 2×3,50 m, la care se mai adaugă 1×3,50 m – bandă suplimentară pentru vehicule lente sau pentru amenajarea unor sectoare alternative de depășire. Banda suplimentară pentru vehicule lente va fi pe următoarele zone: km 1+200 – km5+600; km 5+600 – km 5+910; km 7+000 – km 8+700; km 5+910 – km 7+000”.
În același document se mai arată că ”în urmă realizării investiției, traficul auto pe sectorul de drum studiat se va desfășura în condiții sporite de siguranță și confort, totodată asigurându-se clasa tehnică a drumului, necesară preluării valorilor de trafic actuale și de perspectivă, conducând la: realizarea/asigurarea unui confort pentru participanții la trafic, sporirea capacității de circulație prin mărirea fluenței traficului, stoparea efectelor alunecărilor de teren, eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, mărirea siguranței circulației, îmbunătățirea mediului înconjurător prin reducerea noxelor și a poluării fonice”.
Valoarea totală estimată a investiției se ridică la 279.396.000 lei, durata de execuție fiind de cel mult doi ani.
Finanțarea obiectivului de investiții se va realiza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.