La Agenţia pentru Protecţia Mediului Bistriţa-Năsăud a fost depus, de către compania Cor-Adyana SRL, un proiect prin care se solicită acordul de mediu pentru construirea unei tiroliene peste lacul Colibița. Aceasta ar urma să aibă două trasee paralele, fiecare în lungime de circa 1,5 km.
”Prin proiect se propune construirea unei tiroliene cu funcțiunea de agrement, care va implica utilizarea unei structuri metalice și a unor cabluri metalice de transport de mare rezistență, fixate prin intermediul unor elemente metalice. Punctele de plecare și sosire propuse sunt amplasate pe două terenuri aflate în proprietatea societății COR-ADYANA SRL, primul situat în zona Fisherman’s Resort, iar cel de-al doilea situat în Rid Insulă”, se arată în memoriul de prezentare depus la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud.
Tiroliana va avea două trasee paralele, fiecare cu lungimea de 1491,17 m, adică aproape 1,5 km.
”Cablul se va fixa pe o structură metalică (stâlpi) rezultând două trasee paralele, cu lungimea de 1491,17 m, fiecare. Cei 2 stâlpi de susținere, cu înălțimea de 12 m fiecare, vor fi poziționați astfel: unul pe un terenul situat în zona Fisherman’s Resort, pe o suprafață de circa 24 m2, punct aflat la altitudinea de 805,88 m și al doilea pe terenul situat în Rid Insulă pe o suprafață de circa 24 m2, punct aflat la altitudinea de 805,88 m. Panta necesară a cablului pentru asigurarea unei frânări naturale (fără piesă de frânare) este de 3 %. Masa maximă a clientului -100 kg”, se mai arată în memoriul de prezentare depus la APM Bistrița-Năsăud.
Valoarea investiției este estimată la 163.220 lei, iar perioada de implementare propusă este de 12 luni.
Aceasta nu este singura investiție de acest fel care se dorește a fi realizată la Colibița.
Un alt proiect care vizează tot realizarea unei tiroliene peste lacul Colibița a fost depus la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud de o altă companie – SC MIRUNA AMALIA SRL.
”Prin proiect se propune realizarea unei structuri metalice și a unor cabluri de transport de mare rezistență, care vor fi fixate prin intermediul unor elemente metalice de structură de susținere. Traseul va fi peste lacul Colibița, în amonte de barajul lacului. Pentru stația de plecare și cea de sosire se va realiza un bloc de beton în care va fi fixată structura instalației. Distanța dintre stația de plecare și stația de sosire este de L = 1083, iar diferența de înălțime dintre stația de sosire cota 805,51 și stația de plecare cota 837,52 este de 35 m. (…) Tiroliana este alcătuită dintr-un cablu purtător, sistemul de rulare și de legare (suspendare a persoanelor care se lansează), cele două stații, de plecare și de sosire, și instalația de frânare dinamică. Instalația este destinată activităților de agrement, pentru persoanele care vor fi echipate corespunzător. Aceste echipamente sunt identice și echivalente standardului folosit în alpinism. Terenul la stația de plecare este reprezentat de o platformă pe partea dreaptă a DJ 173A, iar terenul pentru stația de sosire este în vecinătatea unui drum sătesc”, se arată în documentația proiectului.
Această investiție este estimată la suma de 118.000 lei fără TVA, iar perioada de implementare a proiectului este de 5 luni, din care o lună pentru execuție.