Consiliul Local Bistrița a aprobat, luni, în cadrul unei ședințe extraordinare, studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici și devizul general actualizat pentru obiectivul de investiții “Pasaj rutier subteran strada Gării – strada Tărpiului” din Bistrița. Proiectul are o valoare de peste 10 milioane de euro și va fi finanțat în cea mai mare parte prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”.
Potrivit primarului în funcție al municipiului, Ioan Turc, această investiție reprezintă un pas mare înspre fluidizarea traficului din Bistrița.
”Acest pasaj rutier vine să înlocuiască Centrul Intermodal, un proiect total inoportun al vechii administrații, care mai mult ar fi încurcat circulația și pe oamenii ce locuiesc în zonă. Prin accesul subteran al mașinilor pe sub calea ferată, se va asigura o fluidizare a traficului auto pe relația nord-sud, actualmente sufocat în orele de vârf și desfășurat cu precădere pe străzi înguste și aglomerate din estul municipiului. Prin proiect, se are în vedere executarea pasajului propriu-zis, realizarea de rampe și reamenajarea străzilor adiacente, execuția de ziduri de sprijin, parcări, scurgerea apelor pluviale, sistem de supraveghere video și instalaţie de iluminat, precum și relocări de rețele impuse de avizatori, dotări și echipamente aferente. Pasajul va avea o lungime de 66,28 metri, o lățime totală de 10 metri (inclusiv structura de rezistență), iar înălțimea minimă utilă va fi de 5 metri”, a explicat Ioan Turc.
Valoarea totală a investiției este de 50.300.322,02 lei (circa 10,1 milioane euro), din care prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny” au fost aprobați de la bugetul de stat 41.806.829,34 lei, iar finanțarea de la bugetul local a fost stabilită la 8.493.492,68 lei.
Rușine! Consilierii locali din Bistrița au votat orbește altă prostie de proiect de pasaj subteran Gării – Tărpiului.