Problema traficului aglomerat la intrările și ieșirile din Bistrița ar urma să fie rezolvată prin proiecte de infrastructură majore anunțate de primarul Gabriel Lazany. Prezent într-o emisiune la Bistrița FM, primarul a declarat că municipalitatea are în pregătire investiții care vizează lărgirea DN 17 la trei benzi și construirea a patru pasaje rutiere.
Potrivit edilului, lărgirea DN 17 la trei benzi ar urma să se facă în partea de jos a orașului, pornind de la pasarela de pe strada Libertății și până la intersecția cu drumul către Târgu Mureș, zona Gomar Lux, și în partea de sus a orașului, de la intersecția cu strada Lucian Blaga și până la benzinăria Lukoil.
”Avem o problemă care persistă – aglomerările de trafic. Dimineața între ora 07:30 și 08:15 și după-masa de la ora 16:00, acestea sunt orele de vârf. Sunt probleme care sunt identificate, care urmează să se rezolve prin următoarele proiecte de investiții pe care le avem. Deja s-au terminat o parte din studiile de fezabilitate pentru lărgirea drumului la trei benzi la intrare și la ieșire din oraș, pornind de la pasarela de pe Libertății până la intersecția cu drumul către Târgu Mureș, zona Gomar Lux, iar în partea de sus de la intersecția cu strada Lucian Blaga până la benzinăria Lukoil. Până acolo vor fi trei benzi de circulație direcționate printr-un soft inteligent, astfel încât la orele de vârf în trafic să avem două benzi pe sens, adică dimineața vor fi două benzi pe intrare în oraș și după-amiaza două benzi pe ieșire”, a spus primarul Gabriel Lazany la Bistrița FM.

Tot pentru fluidizarea traficului, municipalitatea intenționează să realizeze și patru pasaje rutiere în tot atâtea zone de pe DN 17 – sensul giratoriu de la Viișoara, Altex, magazinul Kaufland de pe strada Calea Moldovei și sensul giratoriu de la intersecția străzilor Lucian Blaga și Calea Moldovei.
”Și pasajele fac parte din acest proiect pentru fluidizarea traficului. Ele merg înainte, sunt în procedură de achiziție publică. Sunt două săptămâni de când în ședința de Guvern s-a aprobat memorandumul de continuarea a investițiilor. Ele vor continua, sunt finanțate prin PNRR, iar ce nu se încadrează ca și termen de timp se transferă pe Programul Național de Transport. Acum suntem în faza în care firmele depun ofertele. Urmează evaluarea, stabilirea câștigătorului. Dacă vor fi contestații, ele se vor judeca în instanță, după care se va stabili cine este câștigătorul. S-a licitat proiectare și execuție. După ce se finalizează toată această procedură de achiziție, vom trece efectiv la partea de proiectare care e prevăzută la o lună și la cea de execuție care e prevăzută la 6 luni”, a adăugat Gabriel Lazany.
Mai bine s-ar face pasarele pietonale ca în Brașov și în alte județe, ar renunța la acea mirobolantă linie verde care oricum numai cu autobuze electrice 100% nu e dotată și știu ce spun pentru că întâmplarea a făcut ca într-o dimineață să mă aflu cu mașina chiar în spatele unui astfel de exemplar care scotea un fum negru și înecăcios din partea dreaptă jos, fum care mi-a intrat în mașină….. mi-am pus băiatul să filmeze ca să am dovada . De asemenea, nu face primăria ABSOLUT, DAR ABSOLUT NIMIC, în situația care trenează de ani de zile și anume mașina de gunoi care circulă printre mașinile și așa înghesuite dimineața și care îngreunează traficul la greu, plus mașinile aparținând școlilor de șoferi care merg ca melcul prin traficul plin de pietoni și de mașini care merg spre școli și spre locurile de muncă și mai este și trenul de Bârgău care, culmea nesimțirii, pleacă spre Bârgău la ora 07:40 – 07:45 blocând 4 artere principale, plus sensurile fără sens de fapt, excesiv de multe pe o distanță extrem de scurtă și înconjurate la nici 50 de metri de treceri de pietoni….. Gândiți logic, așa cum circulația sângelui în arterele corpului este blocată de cheaguri de sânge îngreunând și blocând în final circulația sângelui corp, exact așa în traficul rutier, sensurile giratorii și trecerile de pietoni situate imediat lângă ele, de jur împrejur, îngreunează și chiar blochează circulația pe arterele principale ale orașului. Ce e atât de greu de înțeles? Și încă ceva, toată vara nimeni nu a lucrat la drumuri, parcă ar fi totul minuțios calculat ca să streseze oamenii … Pe bune, v-ați apucat de săpat TOATE DRUMURILE orașului, exact înainte de a începe copiii școala, nu de alta, dat de ce să nu enervăm oamenii și așa stresați și sătui de atâta lipsă de respect față de ei și față de această urbe. Deci lumea dacă ar începe să vadă și să gândească individual, nu la grămadă și fiecare cu capul lui nu luandu-se după povești și după interese, dacă ar mai renunța oamenii la ignoranță și orgolii, ar putea realiza că nu trebuie să răscolești tot orașul pe termen lung, clar, ca să fluidizezi traficul….. Sunt doar lucruri de bun simț care, dacă se vrea, se pot face într-un termen mult mai redus, cu costuri minime și cu logică și traficul ar fi mai ok …. Părerea mea….
Nuo sa fie suficiente 3 bezi nici daca o sa fie gata centura , poate daca mai fac una pe nord pe la Dumitra.