Andrei Csillag a transmis un mesaj Primăriei Bistrița prin care solicită modificări la Linia Verde. Practic, deputatul propune un program pentru parcări „la bordură” pe traseul Liniei Verzi, în special pe strada Dornei!
„În Bistrița, conceptul de „linie verde” reprezintă o inițiativă pe care nu o contestăm – dimpotrivă, îi recunoaștem utilitatea și scopul de a încuraja mobilitatea sustenabilă și un oraș mai prietenos. Totuși, odată cu extinderea acestei zone, observăm un efect secundar care nu poate fi ignorat: tot mai multe magazine din zona vizată își închid porțile, nu din lipsă de clienți, ci din cauza accesului din ce în ce mai dificil.
Realitatea este că numeroși cetățeni vor să sprijine comerțul local, dar nu o pot face eficient atunci când nu există posibilitatea de a parca în apropierea magazinelor. Astăzi, pentru mulți dintre ei, accesul cu mașina devine aproape imposibil, lucru care afectează direct micii comercianți și implicit economia locală.” – susține deputatul Andrei Csillag.






Program de weekend pentru parcări „la bordură”!
„În acest context, considerăm că ar fi util ca autoritățile locale să regândească modul de funcționare al liniei verde și să introducă un program de weekend care să permită populației să folosească acest spațiu și ca zonă de popas, unde să poată parca pentru a avea acces la magazinele dorite.
Țările vest-europene, cu care ne place atât de mult să ne asociem, folosesc conceptul de bus lane. Totuși, administrațiile locale de acolo au înțeles că nu poți bloca benzi întregi doar pentru autobuze și taxiuri. Astfel, conceptul de bus lane funcționează doar în anumite intervale orare, atunci când traficul este mai aglomerat, și are program redus în weekenduri — tocmai pentru a nu afecta afacerile locale și pentru a fluidiza traficul urban.

Traficul local, care și așa era problematic, a avut de suferit masiv în urma implementării acestui proiect la Bistrița.
Un exemplu concret este linia verde care traversează strada Dornei. Aici, efectele asupra comerțului sunt vizibile și imediate. O soluție echilibrată ar fi stabilirea unui interval orar în weekend în care în această zonă – și eventual în alte zone similare – parcarea să fie permisă, fără a afecta în mod semnificativ principiile proiectului.
Nu cerem renunțarea la linia verde, ci adaptarea ei la nevoile reale ale locuitorilor și ale mediului de afaceri local. Este important să găsim un echilibru între mobilitatea urbană modernă și susținerea comunității comerciale.” -a transmis deputatul Andrei Csillag.