Aproape 1.500 de cetățeni străini în Bistrița-Năsăud. Majoritatea din Nepal, India și Bangladesh

Polițiștii Biroului pentru Imigrări Bistrița-Năsăud au făcut public bilanțul activității pentru perioada ianuarie–octombrie 2025.

Miercuri, într-o conferință de presă, șeful Biroului, comisar de poliție Adrian Grigore Vultur, a explicat că, în perioada menționată, polițiștii de imigrări au gestionat situația juridică a 1.496 de cetățeni străini. Dintre aceștia, 1.075 sunt cetățeni din state terțe, în special din Nepal, India și Bangladesh, iar 421 sunt cetățeni ai Uniunii Europene, Spațiului Economic European sau ai Confederației Elvețiene, majoritar din Italia și Germania. Cele mai frecvente motive pentru stabilirea reședinței au fost angajarea și reîntregirea familiei.

În perioada menționată, polițiștii de imigrări au emis 468 de permise de ședere, dintre care 457 pentru ședere temporară și 11 pentru ședere pe termen lung. Pentru cetățenii Uniunii Europene și ai Spațiului Economic European au fost eliberate 82 de certificate de înregistrare, 3 cărți de rezidență temporară și 2 cărți de rezidență permanentă.

Activitatea pe linia ocupării forței de muncă a fost una intensă: au fost depuse 1.764 de cereri pentru avize de angajare. Dintre acestea, 1.298 au fost soluționate favorabil, iar 315 respinse. Alte 151 de cereri sunt în curs de analiză. Au fost depuse și 4 invitații pentru cetățeni din state terțe, toate aprobate. Totodată, în ceea ce privește reîntregirea familiei, au fost înregistrate 16 cereri, dintre care 10 aprobate și 6 încă în analiză.

Pe linia combaterii șederii și muncii ilegale, au fost organizate 30 de acțiuni de control, în cooperare cu alte structuri. În urma verificărilor, o cetățeană din Filipine a fost depistată în ședere ilegală, fiind demarate demersuri pentru intrarea în legalitate. Alți trei cetățeni străini au fost identificați în situații neconforme și au fost îndrumați să depună documentele necesare obținerii unui drept legal de ședere.

În perioada analizată au fost emise 6 decizii de returnare cu plecare voluntară în 15–30 de zile, iar pentru un cetățean străin a fost dispusă nepermiterea intrării în spațiul Uniunii Europene, Spațiului Economic European sau al Confederației Elvețiene, pentru 6 luni, conform OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România.

Pentru încălcări ale legislației în domeniul imigrării au fost aplicate 56 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor ridicându-se la 87.600 lei. Majoritatea au fost achitate, aspect ce reflectă atât aplicarea corectă a legii, cât și profesionalismul polițiștilor în gestionarea fiecărei situații.

Procesul de digitalizare a continuat, avizele de muncă fiind generate în format electronic, semnate digital și transmise automat solicitanților. De asemenea, aplicația Portal IGI a fost optimizată, reducând timpii de așteptare pentru programări.

În plus, pentru sprijinirea angajatorilor și a cetățenilor străini, Inspectoratul General pentru Imigrări a derulat, prin structurile teritoriale, două campanii de informare în lunile aprilie și octombrie, în colaborare cu Inspectoratul Teritorial de Muncă.

Un element distinct al perioadei analizate este activitatea legată de protecția temporară pentru cetățenii ucraineni: au fost emise 18 permise noi, iar 26 au fost reemise în noul format care include adresa de reședință.

Rezultatele înregistrate în primele zece luni ale anului 2025, arată, potrivit instituției, ”profesionalismul, implicarea și seriozitatea” polițiștilor de imigrări, care contribuie la menținerea unui climat de legalitate și siguranță pentru toți cetățenii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!