Aproximativ 2.600 de cadre didactice din județ, instruite în acordarea primului ajutor

Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Bistrița-Năsăud a derulat, la nivel județean, un amplu proiect de instruire a cadrelor didactice în acordarea primului ajutor medical. Aproximativ 2.600 de cadre didactice din 98 de unități școlare au participat la sesiunile de pregătire, desfășurate pe bază de voluntariat, în afara programului de lucru.

Potrivit șefului ISU Bistrița-Năsăud, col. ing. Cristian Bucur, proiectul a fost organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și a avut ca obiectiv principal creșterea nivelului de pregătire a cadrelor didactice pentru a putea interveni rapid în situații de urgență apărute în timpul orelor de curs.

Coordonatorul proiectului, cpt. Cătălin Moldovan, a precizat că activitățile de instruire au inclus sesiuni teoretice, în cadrul cărora profesorii au învățat noțiuni de bază despre acordarea primului ajutor și despre recunoașterea simptomelor unei urgențe medicale, dar și ateliere practice. În cadrul acestora, participanții au exersat tehnici de resuscitare cardio-respiratorie, de dezobstrucție a cailor aeriene și alte proceduri esențiale în caz de urgență. Totodată, au fost organizate simulări ale unor situații reale, menite să testeze reacția rapidă și coordonarea cadrelor didactice.

Cadrele didactice au fost foarte implicate, foarte receptive și mă bucur că am participat la o asemenea activitate. Cred că a fost binevenită. Cel mai important aspect este că am făcut o reîmprospătare a cunoștințelor de prim ajutor în rândul cadrelor didactice”, a transmis coordonatorul proiectului.

La rândul său, inspectorul general al IȘJ Bistrița-Năsăud, Vasile Șteopoaie, a apreciat inițiativa, subliniind că profesorii au dobândit competențe care pot salva vieți: ”Este o activitate lăudabilă, pentru că aceste cunoștințe de prim ajutor îi ajută pe profesori să intervină la timp în situații de urgență”.

Șteopoaie a amintit și un caz recent, în care reacția promptă a cadrelor didactice, instruite în cadrul proiectului, a făcut diferența: o fetiță de la o grădiniță nu s-a trezit după somnul de amiază, iar intervenția rapidă și corectă a educatoarelor a fost esențială.

”Mă bucur pentru acest proiect și asigur de întreaga disponibilitate pentru a face educație și de altă natură, nu doar științifică, în școli. Este important să dezvoltăm aceste competențe și profesori, dar și la elevi, astfel încât să poată interveni la timp”, a mai precizat inspectorul general.

ISU Bistrița-Năsăud va mai derula inițiative de acest fel și în viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!