La ședința de Consiliu Local, cel mai contestat proiect de hotărâre a fost cel legat de creșterile salariale ale funcționarilor publici, ca urmare a aprobării Legii 153 din 2017. Grila de salarizare modificată prevede venituri care depășesc 2.000 de euro pentru funcțiile de conducere și ajung la 2.800 de euro, în cazul primarului.
LISTA cu salariile din Primăria Bistrița! NU există salariu sub 3.000 de lei pentru funcționarii cu facultate!
Primarul va avea cle mai mare salariu, de 13.050 de lei, după care urmează salariile celor 2 viceprimari. Administratorul public va încasa 11.310 lei, secretarul și arhitectul vor lua aproximativ 10.000 de lei.
Angajații cu funcții de conducere vor avea venituri cuprinse într 7.800 de lei(șef-birou) și 10.150 lei (director executiv).
Juriștii: între 2.600 (debutanții) și 5.075 lei.(consilierii superiori)
Polițiștii locali: 2.300 de lei (cei cu studii medii) și 5.075 lei (cei cu studii superioare).
Munictorii necalificați ai DSP-ului vor încasa 1.755 de lei (muncitor simplu) și 3.625 de lei (maistru șef-formație).
În afara debutanților, ABSOLUT toți funcționarii cu facultate vor avea salarii care depășesc 3.000 de lei.
Aparatul propriu al primarului are 225 de posturi, dintre care 23 de POSTURI de conducere.
Stat de functii aparatul de specialitate al Primarului municipiului Bistrita!
AICI puteți vedea organigramele tuturor Direcțiilor din Primăria Bistrița
Criterii la stabilirea salariului:
– salariile de bază se determină prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare.
– salariile de bază pentru funcţiile de execuţie sunt stabilite la nivelul gradaţiei zero, urmând a se aplica în mod corespunzător gradaţia aferentă tranşei de vechime, după caz.
– salariile de bază pentru funcţiile de conducere au inclusă gradaţia aferentă tranşei de vechime în muncă, la nivel maxim.
Consilierii locali au votat proiectul pentru că au și ei interes-direct. Participă la o ședință de câteva ore și încasează 1.300 de lei! Se majorează dacă primăria are contracte europene în derulare!
Conform proiectului de hotărâre aprobat, în perioada 1 iulie 2017 – 31 decembrie 2021, indemnizaţia maximă lunară de care beneficiază consilierii locali pentru participarea la numărul maxim de şedinţe este de până la 10% din indemnizaţia lunară a primarului, exclusiv majorările prevăzute la art. 16 alin. (2), respectiv majorarea cu 25% a indemnizaţiei în cazul în care unitatea administrativ teritorială implementează proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile.
– ierarhizarea posturilor în vederea stabilirii salariilor de bază atât între domeniile de activitate, cât şi în cadrul aceluiaşi domeniu, trebuie să aibă la bază cunoştinţele şi experienţa, complexitatea, creativitatea şi diversitatea activităţilor, judecata şi impactul deciziilor, responsabilitatea, coordonarea şi supervizarea, dialogul social şi comunicarea şi condiţiile de muncă;
– sumele necesare pentru acordarea drepturilor salariale care se stabiliesc în baza coeficienţilor de ierarhizare sunt prevăzute în bugetul de venituri si cheltuieli a municipiului.
Primăria Bistrița e printre cei mai mari angajatori și dă peste 1.000 de SALARII!
Numărul de posturi ale serviciilor Primăriei Bistrița:
– DSP: 264 de angajați
– Aparatul de specialitate al primarului: 225 de posturi
– Poliția Locală: 88 de posturi dintre care 8 de conducere
– Casa de Cultură 70 de angajați
– Direcția de Patrimoniu: 21 de posturi
– SVSU: 6 posturi
– Evidența persoanelor: 24 de posturi
– Direcția de Administrare a Piețelor: 21 de posturi
– Direcția Municipală de Servicii Sociale: 278 de posturi ( din care 244 contractuali)
TOTAL Primăria Bistrița: 1.125 de posturi.
SPORURI și PRIME la Primărie! Legea permite acordarea de premii în BANI pentru funcționarii din administrație!
Pentru funcționarii publici și personalul contractual din aparatul propriu al consiliilor județene, primării și consilii locale și din serviciile publice din subordinea acestora, salariile de bază se stabilesc prin hotărâre a consiliului local.
art 19 – Salariul de bază pentru funcțiile de conducere se stabilește de către conducătorul instituției publice, în raport cu responsabilitatea, complexitatea și impactul deciziilor impuse de atribuțiile corespunzătoare activității desfășurate.
(1) Ordonatorii de credite pot acorda lunar premii de excelență pentru personalul care a participat direct la obținerea unor rezultate deosebite în activitatea instituțiilor sau autorităților publice, în limita a 5% din cheltuielile cu salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție, soldele de grad/salariile gradului profesional deținut, gradațiile și soldele de comandă/salariile de comandă, indemnizațiile de încadrare și indemnizațiile lunare aferente personalului prevăzut în statul de funcții, sub condiția încadrării în fondurile aprobate prin buget.
(2) Premiile de excelență se pot acorda în cursul anului personalului care a realizat sau a participat direct la obținerea unor rezultate deosebite în activitatea instituției/autorității publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activități cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepțional ori a avut un volum de activitate ce depășește în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, ținându-se seama de evaluarea criteriilor prevăzute la art. 8 alin. (2). Sumele neutilizate pot fi utilizate în lunile următoare, în cadrul aceluiași an bugetar.
(3) Premiile de excelență individuale lunare nu pot depăși, anual, două salarii de bază minim brute pe țară garantate în plată și se stabilesc de către ordonatorii de credite în limita sumelor aprobate în buget cu această destinație, în condițiile legii, avându-se în vedere elementele prevăzute la alin. (2), cu consultarea organizațiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, după caz, cu consultarea reprezentanților salariaților, acolo unde nu sunt constituite astfel de organizații sindicale.
(4) Începând cu data de 1 decembrie 2018, ordonatorii de credite acordă, obligatoriu, o indemnizație de vacanță. Modalitatea de acordare se stabilește prin hotărâre a Guvernului.
Citiți și:
Din cei 244 asistenti personali sunt ocupate aprox 170 posturi restul de pana la 244 sunt neocupate.
1. Se scrie corect „ati scris” , nicidecum „a-ți scris”
2. Nr de posturi e 1.125, pe organigrama si nu e o cifra iventata de mine.
3. Sunt posturi, cu tot cu functionari publici, personal contractual, dansatori la casa de cultura, asistenti maternali, muncitori etc. si NU toate sunt ocupate in acest moment
Matematica lu’ peste: 264 + 225 + 88 + 70 + 21 +6 + 24 + 21 + 278 = 997. Nu da de nici o culoare 1125 cum a-ti scris. Incercati si cu excel-ul in caz ca va incurcati cu calculatorul, bineinteles daca stiti sa il folositi! Apropo voi informati sau dezinformati? Va meritati banii sau ii primiti degeaba pentru ca va faceti de minune si denigrati si meseria de ziarist? Puteti sa-mi spuneti si mie de unde ati pus 128 de posturi, din burta? Plus ca nimeni nu zice nimic de faptul ca o parte sunt asistenti maternali si ca sunt destul de multe posturi vacante sau personal cu contractul suspendat. Probabil ca o cifra mai corecta ar fi cam in jurul cifrei de 720 de angajati. In plus sa fie clar: salariile primarului, a viceprimarilor si indemnizatiile consilierilor locali sunt stabilite prin lege (Legea 153/2017) si nu prin hotarare de consiliu local. Consilierii locali nu vor ajunge niciodata la 1000 euro cum se sugereaza in unul din subtitluri. Iertati-ma domnilor ziaristi, dar pentru felul cum ati „informat” v-as taia 25% din salarul pe luna iulie!
Imi cer scuze domunului Sindicalist. Am citit, din repezeala, personal de conducere!
Ma scuzati!
Domnule sindicalist… Pe bune? Serios? Sunteti convins de ceea ce ziceti, nu?!?
Eu zic sa va mai interesati! Parerea mea…
” salariile de bază pentru funcţiile de conducere au inclusă gradaţia aferentă tranşei de vechime în muncă, la nivel maxim.”
Numa zâc… 🙂
Sumele sunt mai mari la functionarii de executie pt ca li se adauga vechimea
Traiasca aparatul de stat (de stat in CUR)..mare si stufos si de multe ori ghimpos ! URAAAA !!!
Ideea e ca toti necalificatii si cativa calificati din DSP cheltuie 8 mil. euro adica 20% din bugetul local. Si lucrarile sunt execrabile. Ar trebui sa le impute materialele consumate pt lucrari neconforme.
Muncitorul necalificat merge acasă cu aproximativ 1.200 de lei. O fi mult, o fi puțin?
Nu, ca mi place!
Sunt de acord ca unii (si nu putini), nu și merita salariile dar, intre salar / indemnizație brut(a) și cu cat mergi acasă este mare diferență. Toată lumea plătește contribuții care, însumate, înseamnă 32,5% din brut. Asa ca mai tăiați din sumele pe care le vehiculati ca fiind nete.
1. Informatia e corecta pana la capat: ” conform statului de functii al DMSS scrie clar si in text 278 posturi din care 244 contractuali”. Cine NU price poate da click pe organigrama care e atasata in text. 2. Asa e, legea nu a facut-o Cretu, dar la sporuri si prime se poate abtine si pariu ca nu o va face. Ideea nu e salarizarea ci raportul munca-venit-eficienta. Plus competenta unor angajati, politizare, organigrame supra-dimensionate etc. 3. Sa nu mai vorbim in detaliu despre calitatea lucrarilor la DSP, despre Urbanism, Centrul Cultural Municipal…. Cam despre asta e vorba, ca sunt directori care iau 100 de euro/zi lucratoare si in subordinea lor e haos! In rest, spor la munca remunerata din impozite si taxe!
De ce nu scri corect informatia pana la capat botezatule?!! …pentru cunostinta matale, cele 244 de posturi incluse Directiei municipale de servicii sociale, sunt angajatii persoanelor cu handicap, respectiv asistentii personali ai persoanelor incadrate in gradul grav…pricepi?? Numai asa iti scriu ca sa te informez …..ca sa nu scoti in evidenta altceva…Legea salarizarii unitare nu a facut-o Cretu…el doar a aplicat-o….in rest, spor la can can!!!
Daca ar creste calitatea serviciilor putem spune ca merita banii dar cred ca vor fi mai aroganti decat sunt
Traim in democratie si libertate. Asa au votat bistritenii, asa politicieni avem! Pacat de intristarea atator bistriteni care doresc bine comun si viitor in orasul nostru. Suntem o minoritate si desi majoritatea nu ne baga in seama e bine ca macar strigam…
Merită băieții, în 1980 aveam 29 de oameni la TESA dar se vedea în oraș. Nu mai vorbesc de atitudinea față de cetățean… Se vor termina și asta ca toate de altfel.