Președintele Consiliului Județean a realizat mai multe vizite pe Drumul Blajului, obiectiv pe care l-a prezentat de mai multe ori: la realizarea documentațiior și ulterior în diverse stadii de lucru. Până la inaugurare, președintele CJ va puncta la imagine cu acest obiectiv, care permite accesul din Mureșenii Bârgăului spre Colibița.
Tronsonul cunoscut ca Drumul Blajului și are o lungime de 5 kilometri pe drumul judetean DJ 172 D, km 0+000 – 5+115 Colibita. Drumul Blajului face legătura din DN 17 cu Colibița, un drum strategic ce permite accesul dinspre Mureșenii Bârgăului spre Lac.
DIMEX 2000 COMPANY S.R.L a câștigat licitația și va moderniza acest drum. 12.8 milioane de lei + TVA este valoarea la care a fost atribuit contractul! Locul principal de executare: pe drumul judetean DJ172D, km 0+000-11+578, Muresenii Bargaului (DN17) – Lac Colibita -Colibița, tronson 1, km 0+000 – 5+115. Lucrările au fost estimate la 20 de milioane de lei, dar oferta cea mai mică a venit din partea DIMEX, firma care a câștigat până la urmă acest contract.
La ultima ședință ordinară, Radu Moldovan a amintit tuturor că pe Drumul Blajului va interzice accesul mașinilor care depășesc 3.5 tone și a inițiat un proiect în acest sens. Proiectul de hotărâre inițiat de președinte a trecut cu majoritatea voturilor. Hotararea nr. 103 din 31.07.2017 a fost publicată și adusă la cunoștiință prin postarea unui anunț pe site-ul instituției.
Restricția pentru mașinile care depășesc 3.5 tone se aplică pe următorii 10 ani.
Rută alternativă pentru camioane: drumul pe baraj Colibița – Bistrița- Bârgăului, lung de 17 kilometri!
Mașinile cu masă mai mare de 3.5 tone vor putea circula pe drumul: Colibița – Bistrița Bârgăului, varianta ” pe baraj”, sector solicitant pentru șoferi, deoarece este îngust, cu pante abrupte și plin de gropi. Din aceste considerente, Drumul Bajului, ce poate fi parcurs în maxim 5 minute și face legătura cu DN 17, este tentant pentru șoferii cu mașini de mare tonaj!
Conform OG nr. 43/1997, șoferii care sunt prinși cu greutate peste limita admisă pe acel sector de drum riscă amenzi usturătoare.
Sancțiunile pot fi aplicate de Poliția Rutieră sau de personalul de specialitate din cadrul Consiliului Județean, desemnat prin dispoziția președintelui.
Amenzi de la 1.500 de lei până la 10.000 de lei, în funcție de greutatea cu care s-a depășit restricția!
Conform art 61 din O.G nr 43/1997O Sancţiunile contravenţionale pentru depăşirea maselor şi/sau dimensiunilor maxime admise se clasifică gradual, în funcţie de gravitatea contravenţiei, în contravenţii minore, grave şi foarte grave. Sancţiunile respective se aplică după cum urmează: (i)pentru depăşirea masei totale maxime admise sau depăşirea masei totale autorizate prin AST:
Contravenţii minore: – până la 5%, inclusiv – de la 1.500 lei la 1.800 lei, dacă depăşirea se constată din documentele de transport. La constatarea masei totale prin cântărire nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează AST şi nu se aplică sancţiuni contravenţionale dacă masa totală maximă admisă sau masa totală autorizată prin AST este depăşită cu cel mult 5%.
Contravenţii grave: – cu mai mult de 5%, dar nu mai mult de 10% – de la 1.800 lei la 2.000 lei;
– cu mai mult de 10%, dar nu mai mult de 20% – de la 2.000 lei la 2.400 lei.
Contravenţii foarte grave:
– cu mai mult de 20%. dar nu mai mult de 25% : de la 2.400 lei la 2.600 lei;
– cu mai mult de 25% – de la 8.000 lei la 10.000 lei;
„Am luat această decizie să încercăm, fiind atributul nostru, să punem aceste restricții pentru a avea o durată de viață cât mai lungă a acestui drum care să fie principala cale de acces în stațiunea turistică de interes local: Colibița. De ce acest drum și NU celălalt, pe baraj? Sunt câteva explicații logice și tehnice pe care o aș vrea să vi le fac cunoscute și d-voastră: Primăria Tiha Bârgăului lucrează în momentul de față la PUG, PUZ și alte planuri de acest gen. În paralel a obținut o finanțare prin PNDL pentru infrastructura de apă-canal în Tihuța , condiție obligatorie pentru declararea unei zone ca stațiune turistică… și în urma discuțiilor cu cei primari: cel de la Tiha și cel da la Bistrița-Bârgăului îi sprijini și noi și face demersurile necesare ca în următoarea etapă să avem o stațiune de interes național: Tihuța-Colibița! Tihuța este mai cunoscută, am văzut și la televizor datorită brandului Dracula. Vrem ca acest drum să rămâne un drum turistic, care să lege cele două zone care vor da denumirea viitoarei stațiuni. Și de asemenea cei care de regulă NU respectă încărcăturile pe osie conform legii, ne distrug tot drumul. Se întâmplă și astăzi lucrul acesta.” a declarat Radu Moldovan la ultima ședință ordinară
Consiliul Județean vrea să monteze platforme care cântăresc mașinile!
Hotărârea de Consiliu Județean a fost aprobată, iar șoferii care conduc mașini peste 3.5 tone și vor fi surpinși pe Drumul Blajului vor fi amendați. Până la achiziționarea unei platforme de cântărire, doar cei de la Control Trafic Rutier pot determina masa totală a autovehiculelor surprinse pe acest drum.
Citiți și:
Haideti sa fim serios! 3.5 tone? mai ales intr-o zona neconstruita inca … ce o sa faca proprietarii de terenuri care vorba aceea vor incepe sa construiasca? Au sa isi transporte materialele cu roaba? ducem betonul cu galeata? mi se pare aberant de-a dreptul. Asta este protejarea constructorului. Drumul acesta se pretinde a fi construit in norme, sa respecte atunci normele drumurilor judetene fara restrictii de tonaj in limitele legale … JENICA !! 10ani??? cat e garantia drumului 3 sau 5?