FOTO/VIDEO: Se circulă cu dificultate între municipiul Bistrița și localitatea Livezile. Uneori, o porțiune de nici 10 kilometri se parcurge în zeci de minute

Municipiul Bistrița devine un oraș din ce în ce mai aglomerat. Potrivit șoferilor, câteva motive au dus la această situație: numărul mare de autoturisme, lipsa unei variante de ocolire a orașului și faptul că Bistrița este un oraș de tranzit, iar șoferii care se îndreaptă spre județul Suceava, de exemplu, sunt nevoiți să treacă prin oraș.

Zilnic, probleme sunt pe DN 17 la ieșire din municipiul Bistrița spre cartierul Unirea și localitatea Livezile. Circulația se desfășoară cu dificultate, în special la orele de vârf, șoferii afirmând că este vitală o variantă de ocolire a orașului.

Spre exemplu, ieri după-amiază, pe sensul de mers din Livezile spre Bistrița, coloana de mașini se întindea pe kilometri întregi, spre nemulțumirea șoferilor care au fost nevoiți să se înarmeze cu multă răbdare, pentru că traficul s-a desfășurat bară la bară. Dovadă stau și câteva fotografii și o înregistrare video postată pe grupul Info Trafic Bistrița Năsăud de o șoferită care circula pe sensul opus.

https://www.facebook.com/delia.rus.73/videos/pcb.669837673389760/10210309157325702/?type=3&theater&ifg=1

Autoritățile locale au în plan amenajarea unei variante de ocolire integrală a orașului, proiectul fiind intitulat Varianta Bistrița Sud, pe traseul DN 17 – Parc Industrial Bistrița Sud -Dealul Cighir – Dealul Codrișor – Complex Wonderland – DN 17.

Însă, cu toate că această variantă a fost prinsă în Master Planul de Transport al Ministerului Transporturilor încă nu s-a mișcat nimic în acest sens. În plus, și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga, care în luna iunie a efectuat o vizită în județul Bistrița-Năsăud, a afirmat că realizarea unei centuri a municipiului Bistrița este o prioritate pentru CNAIR și că în perioada următoare se vor face demersurile necesare pentru ca lucrările să poată începe. Doar că, deocamdată, și aceasta s-a dovedit a fi doar o promisiune.

Primarul Bistriței, Ovidiu Teodor Crețu, a declarat în mai multe rânduri că, în opinia sa, faptul că nu a reușit să implementeze acest proiect al unei variante de ocolire a orașului este cea mai mare nerealizare a municipiului Bistrița din ultimii 10 ani.

FOTO/VIDEO: Delia Rus – Info Trafic Bistrița Năsăud

error: Content is protected !!