Caius Cârcu (președintele PMP Beclean) a susținut într-o conferință de presă că este de acord cu o variantă ocolitoare a Becleanului, însă NU cu orice preț! Liderul Mișcării Populare a arătat presei documentațiile succinte prezentate în Consiliul Local Beclean pentru varianta ocolitoare a orașului, o investiție majoră ce s-ar putea realiza cu bani din bancă!
Prețurile ESTIMATIVE sunt enorme: 13 MILIOANE de euro pe 2.5 kilometri de drum cu 2 benzi + pod peste Someș de 500 de metri!
Cele 3 variante de ocolire studiate sunt oarecum similare și realizate pe genunchi, de o firmă din Beudiu.
Caius Cârcu: NU mă opun, dar NU putem face varianta ocolitoare cu orice preț!
Studiul de pre-fezabilitate NU are valoare tehnică și este mai degrabă o idee de bază, de la care se poate porni. Un studiu de fezabilitate, proiectul tehnic și Detaliile de Execuție ale investiției vor stabili exact costurile acestei lucrări ample.
„Nu putem face cu orice preț și cu orice sacrificii o investiție , chiar dacă este ea importantă și trebuie să ținem cont de toate necesitățile.. NU sunt eu tehnician în drumuri dar cu toții avem informații de tot felul, dar cel mai mult aș putea zice din prezentări publice a unor proiecte în derulare. Chiar zilele trecute a apărut fișa proiectului pentru centura metropolitană a municipiului Cluj: prețul stabilit acolo este 150 de mil euro pentru 38 de kilometri de drum. Cu 4 benzi: La un calcul simplu ar veni 3.900.000 de euro un kilometru de drum… ori la Beclean, din calcule avansate pe acest studiu care NU are nicio fundamentare serioasă nici tehnică și nici economică se ajunge la 4.3 milioane de euro/kilometru, un drum cu 2 benzi. Sunt de acord , și sunt pentru aceste investiții care duc la îmbunătățirea vieții și a cerințelor cetățenilor, dar trebuie să avem grijă ce se întâmplă cu banii aceștia. E vorba de maxim 3 kilometri! !de drum , care conține cca. 500 de metri de viaduct!” a declarat Caius Cârcu.
Problemă: varianta ocolitoare a Becleanului deviază traficul greu spre Beclenuț!
Caius Cârcu a spus că varianta ocolitoare propusă este un proiect necesar orașului, însă va afecta Beclenuțul și traficul greu va fi dirijat pe DN 17 C, la câțiva metri de casele oamenilor.
Varianta ideală ar fi realizarea uui drum expres, în prelungirea variantei propuse, care să ocolească Beclenuțul. Această proiecție s-ar putea realiza numai cu sprijin guvernamental sau eventual bani europeni.
Viaductul de 500 de metri ce se va realiza peste Someș ar costa 6 milioane de euro!
Conform standardelor de cost, realizarea unui viaduct este estimată la 1.000 de euro/mp… Viaductul din Beclean are 500 de metri Lungime x 12 metri lățime x 1.000 de euro = 6 milioane de euro.
Standardele de cost pe drumuri județene nou-construite stabilesc o valoare de 1. 2 milioane de euro/kilometru. În ce privește valoarea centurii din beclean, ar fi vorba de 2.5 kilometri în afara viaductului, adică 2.5x 1.2 milioane de euro = 3 milioane de euro.
VIADUCT + drum județean nou – nouț = 6 mil euro + 3 milioane euro = 9 milioane de euro, conform standardelor de cost! Deci, variantele prezentate care ar costa 13 milioane de euro sunt cu 30% mai mari decât prevăd standardele de cost pe domeniu!
Desigur, valorile pot scădea în urma unei licitații!
Împrumut din bancă! Ionuț Simionca a atacat PSD-ul pe limba Corinei Crețu, care a spus că România atrage doar 18% din fondurile europene pe drumuri.
Ionuț Simionca a intervenit și prezentat cifre vehiculate de Corina Crețu
18% fonduri europene.
„Corina Crețu spunea că România, pe tot ce înseamnă infrastructură grea atrage fonduri ale UE, undeva maxim la 18% asta spunea un europarlamentar PSD, comisar european .. adică este de apreciat și bine-venit … dar haideți să vedem realitatea. Bineînțeles, este necesară și noi ca partid suntem de acord și o susținem… doar că semnalul este ca totul să fie transparent.” – a completat Ionuț Simionca.
Caius Cârcu vrea dezbatere publică!
Concret, Caius Cârcu a declarat că vrea dezbatere publică pentru ca cetățenii din Beclean să fie informați despre cele 3 aspecte vitale ale variantei ocolitoare, estimată la 13 MILIOANE de euro!
– impactul pe care l-ar avea traficul deviat pe DN 17 D: Beclenuț – Coldău.
– impactul asupra bugetului local
– costurile ENORME vehiculate, ca urmare a unui studiu de pre-fezabiltate realizat de o firmă din Beudiu.
Bravo Caius. Nu te lasa pt ca tinerii din Belcean te sustin
Carcule vorbesti si tu ca sa te auzi pe tine. Sti cat ar fi costat centura lu Cretu prin padurea CODRISOR una o tara mai lunga ?Ferit-a SFANTU bre ! Acolo sa vezi preturi pt. viaducte, expropieri si lucrari de arta (SIC) !!!