Conform situației centralizate de Ministerul Educației Naționale, în intervalul 4-15 martie din prima etapă (4 – 22 martie 2019) a calendarului de înscriere în învățământul primar pentru anul şcolar 2019-2020 au fost introduse 122.220 de cereri în baza națională de date.
Dintre acestea, 106.779 de cereri (87,4%) vizează copii cu vârsta de șase ani (împliniţi până la data de 31 august 2019, inclusiv), iar 15.441 de cereri (12,6%), copii cu vârsta de șase ani (împliniţi în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2019, inclusiv).
În ceea ce privește situația de la nivelul județului Bistrița-Năsăud, în cea de-a doua săptămână de înscrieri s-a dublat numărul cererilor depuse, acestea ajungând la 2.111. Majoritatea – 1.839 îi vizează pe copiii cu vârsta de 6 ani, împliniți până la data de 31 august 2019, inclusiv.
În prima etapă, cererile-tip de înscriere mai pot fi completate, online sau la secretariatul unității de învățământ în care se dorește înscrierea copilului, până vineri, 22 martie, inclusiv. Cererile-tip completate online trebuie validate ulterior în unitatea de învățământ aleasă pentru înscriere, în prezența părintelui și (cel puțin) a unui membru al comisiei, între orele 08:00 – 18:00, zilnic, de luni până vineri.
Listele copiilor înscriși după prima etapă și numărul locurilor rămase libere vor fi afișate atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene/ISMB, vineri, 29 martie.
A doua etapă rezervată completării/depunerii/validării cererilor-tip de înscriere este programată între 2 și 8 aprilie a.c. și se adresează copiilor care nu au fost înscriși/nu au participat în prima etapă, cererile fiind completate din nou, în funcție de locurile disponibile. Listele finale vor fi afișate în data de 11 aprilie.
Ulterior, timp de o săptămână (12-19 aprilie), inspectoratele școlare vor centraliza și soluționa cererile părinților/tutorilor legal instituiți/reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși în vreo unitate de învățământ, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului.