După ce reprezentanții Consiliului Județean Bistrița-Năsăud s-au arătat nemulțumiți, în nenumărate rânduri, de felul în care sunt executate lucrările pe lotul 4 al proiectului Poarta Transilvaniei, în cele din urmă, contractul cu firma care a câștigat licitația pe acest tronson a fost reziliat.
Lotul 4, între Ilva Mică (DN 17 D) – Poiana Ilvei- Măgura Ilvei, are o lungime de 18,8 km, iar lucrările ar fi trebuit să fie executate de Asocierea Autotehnorom cu OPR Asfalt SRL, pentru 38,8 milioane lei (8,5 milioane euro), însă, la începutul acestui an, autoritățile județene au anunțat că lucrările pe acest tronson avansează extrem de lent.
”S-a lucrat foarte puțin. Într-un an de zile avem un progres fizic nesemnificativ și total nesatisfăcător în comparație cu celelalte tronsoane. După ce colegii mei vor finaliza analiza, îmi vor propune soluțiile și vom lua o decizie. Nu putem rămâne așa, pentru că timpul trece, sunt fonduri europene, contractul de finanțare are o anumită durată și nu putem sta după un constructor care nu catadicsește să își facă treaba și ne minte de la o zi la alta că de mâine, de poimâine”, a declarat, la începutul acestui an, președintele Emil Radu Moldovan.
Astfel că, în cele din urmă, contractul cu compania în cauză a fost reziliat, iar președintele Emil Radu Moldovan anunță că în cel mai scurt va fi demarată o nouă licitație publică pentru găsirea unui nou constructor pentru acest tronson.
În ceea ce privește tronsonul de la Măgura Ilvei spre Lunca Ilvei, care face parte din lotul 5, aici lucrurile stau mult mai bine. Un prim strat de asfalt a fost deja turnat.
”Se lucrează intens pe această zonă urmând ca până la finalul anului această porțiune să fie modernizată! În același timp, lucrăm pe DJ 172 D, de la Josenii Bârgăului la Ilva Mică”, a declarat Emil Radu Moldovan.
Proiectul Poarta Transilvaniei se derulează pe cinci loturi, investiția fiind una importantă, realizată cu fonduri europene în valoare de peste 47 de milioane de euro.