Pe data de 15 octombrie, Consiliului Concurenţei va lansa Monitorul preţurilor la alimente, cu ajutorul căruia consumatorii vor putea compara preturile a 30.000 de sortimente în lanţurile de magazine din România.
Potrivit președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chiriţoiu, citat de Agerpres, ”consumatorii vor putea să compare preţul unui coş de produse, deci produsele care îi interesează pe ei le bagă într-un coş şi pot să compare preţul la orice magazin din oraş – orice magazin din ţară, dar o să îi intereseze bănuiesc oraşul în care locuiesc. (…) În loc să te deplasezi, să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, poţi să o faci de la tine de acasă, poţi să economiseşti în felul acesta timp”.
Chiriţoiu a mai explicat că prin introducerea Monitorului se aşteaptă ca prețurile să scadă în locurile în care acestea sunt foarte mari.
Comparatorul preţurilor va putea fi accesat atât de pe computer, laptop, cât şi de pe un telefon mobil prin intermediul unei aplicaţii pe care consumatorii vor putea să o descarce.
”Platforma Monitorul Prețurilor urmărește informarea consumatorilor cu privire la prețurile practicate de rețelele participante și nu reprezintă o modalitate de comercializare de produse și/sau servicii. Preţurile afişate pe acest site sunt publice şi actuale, valabile la data raportării pe platforma Monitorul Preţurilor. Prețurile au un caracter pur informativ, nu reprezintă oferte de vânzare și nu creează nici un fel de obligații din partea Consiliului Concurenței și/sau a rețelelor participante la proiectul Monitorul Prețurilor. Prețurile afișate la punctul de vânzare pot diferi de cele afișate pe acest site, prețurile valabile fiind întotdeauna cele afișate la punctul de vânzare. Consiliul Concurenței și participanții la proiectul Monitorul Prețurilor nu pot fi ținuți responsabili de nicio daună sau prejudiciu cauzat sau având vreo legătură cu informațiile prezentate. Preţurile includ TVA. Oferta de produse este valabilă în limita stocului existent, iar preţul afişat poate suferi modificări ca urmare a strategiei comerciale a magazinului. Pentru anumite produse puteţi beneficia de reduceri marcate corespunzător la punctele de vânzare sau în cazul unor acţiuni speciale la casa de marcat. Cumpărarea produselor din magazinele Selgros se face pe baza legitimaţiei de client. Consiliul Concurenței și participanții la proiectul Monitorul Prețurilor nu sunt responsabili pentru utilizarea ilicită de către terți a informațiilor afișate pe site”, se prezicează pe site-ul Monitorul prețurilor.
FOTO: www.editiadedimineata.ro