Instituția Prefectului Bistrița-Năsăud face apel la cetățeni, rugându-i să completeze chestionarele cu privire la activitatea funcționarilor de la ghișeele instituțiilor publice. ”Părerea dumneavoastră contează!”, spun reprezentanții Prefecturii Bistrița-Năsăud, care vor utiliza aceste chestionare pentru a evalua activitatea funcționarilor.
”Vrem să îmbunătățim relația cetățean-funcționar, precum și serviciile pe care instituțiile din județul nostru le oferă prin intermediul funcționarilor. De aceea, vă rugăm să completați chestionarele prin care vă puteți exprima direct opinia pe care o aveți în urma experienței de la ghișeele instituțiilor”, spun reprezentanții Instituției Prefectului Bistrița-Năsăud.
Începând de astăzi, chestionarele sunt disponibile în mai multe instituții: Instituția Prefectului județului Bistrița-Năsăud (la intrarea principală și la Serviciul de Pașapoarte), Administrația Județeană a Finanțelor Publice, Direcția de Sănătate Publică, Trezorerie, Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorului, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate și Casa Județeană de Pensii.
Într-o ședință a Colegiului Prefectural Bistrița-Năsăud, prefectul Stelian Dolha le-a cerut directorilor de instituții publice să facă demersuri pentru a îi îndemna pe cetățeni să completeze chestionarele.
”V-aș ruga să-i îndemnați pe cetățenii care intră în instituțiile dumneavoastră să îl completeze. Eu cred că relația între cetățean și instituții trebuie îmbunătățită. Pe de altă parte, vreau ca evaluarea instituțiilor să o facem pe baza unor criterii pe care eu astăzi nu le prea văd. Avem nevoie de aceste chestionare ca să vedem exact cum se lucrează de la ghișeele noastre cu cetățenii. Vă rog ca, după două săptămâni după ce trec pe la fiecare instituție, să nu găsesc chestionarele goale, necompletate pentru că ar însemna ca tot demersul nostru să fie degeaba”, a transmis prefectul Stelian Dolha, completând că a ales să implementeze această variantă întrucât a primit reclamații din partea cetățenilor.
Unii dintre directorii de instituții publice au ridicat deja o problemă față de aceste chestionare, spunându-i prefectului că există riscul ca oamenii să nu facă diferența între nemulțumirea beneficiarului față de atitudinea funcționarului și cea față de serviciu.
Reamintim că prefectul Stelian Dolha a declarat că aceste chestionare nu sunt altceva decât un prim pas în îmbunătățirea relației funcționar – cetățean, întrucât, în viitor, în toate instituțiile publice vor fi disponibile tablete cu ajutorul cărora va fi măsurat gradul de satisfacție al cetățenilor în relația cu funcționarii de la ghișee. Stelian Dolha a mai spus că tabletele vor fi puse la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Se pare ca acest chestionar este numai pentru institutiile subordonate Prefecturii. Mare pacat ca nu nu poate fi implementat si la Primaria Bistrita pentru ca acolo era nevoie de cateva mii de exemplare in prima saptamana.