Autoritățile din Bistrița-Năsăud așteaptă bani de la Ministerul Transporturilor pentru începerea lucrărilor de întreținere a drumurilor naționale din județ

Autoritățile din Bistrița-Năsăud au solicitat Ministerului Transporturilor alocarea a circa 70 de milioane de lei pentru efectuarea unor lucrări de întreținere a drumurilor naționale care străbat județul.

Potrivit prefectului Teofil Cioarbă, solicitările au fost făcute încă de la finalul anului trecut, iar autoritățile așteaptă aprobarea bugetului național pe anul 2025 pentru a vedea care va fi suma finală alocată județului Bistrița-Năsăud pentru astfel de intervenții.

Inginerul Grigore Vlad, adjunct șef al Secției de Drumuri Naționale Bistrița din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, a explicat miercuri, într-o ședință a Colegiului Prefectural, că suma solicitată ar fi necesară pentru realizarea unor lucrări pe DN 17, DN 15A, DN 17D.

Pe DN 17, se va interveni cu prioritate pe sectorul de la Mureșenii Bârgăului până la limita cu județul Suceava.

Legat de DN 17, noi avem în program turnarea unui covor asfaltic de la Mureșenii Bârgăului până la limita cu județul Suceava. Anul trecut s-au efectuat lucrări pe 7 km din acest tronson al DN 17, urmând ca anul acesta, în funcție de fondurile care ne vor fi alocate, să fie continuate lucrările pe acest sector. (…) Sigur că avem în vedere tot tronsonul de DN 17 care tranzitează Bistrița-Năsăud. Având în vedere că de la ultima reabilitare au trecut 15 ani, tot acest tronson ar trebui supus unor lucrări de întreținere periodică. Însă deocamdată așteptăm bugetul și să vedem ce fonduri ne vor fi alocate. Prioritar trebuie refăcută zona de la Mureșenii Bârgăului la Piatra Fântânele unde degradările sunt mai accentuate. Avem probleme și acum, ne apar gropi, încercăm să le ținem sub control prin plombări cu mixtură stocabilă. Intervenții facem în fiecare zi și așteptăm să vină perioada caldă și să demarăm lucrările de întreținere curentă, inclusiv pe sectorul de la Bistrița până Mureșenii Bârgăului”, a explicat Grigore Vlad.

Secția de Drumuri Naționale Bistrița are în vedere și efectuarea unor lucrări de întreținere periodică pe DN 15A, care constau în așternerea unui covor subțire de asfalt, dar și pe DN 17D, pe sectorul de la Beclenuț la Salva.

Pe lângă lucrările de întreținere a covorului asfaltic sunt prevăzute și lucrări care vizează siguranța rutieră, cum ar fi amplasarea unor indicatoare rutiere sau a unor elemente de protecție.

Inginerul șef Grigore Vlad a completat că instituția mai derulează încă două proiecte mari la nivelul județului.

Un proiect este în derulare pe DN 17D, la Beclenuț, unde se reface o porțiune de drum care a fost afectată de calamități, lucrări în valoare de 18 milioane de lei, stadiul realizării fiind undeva la 80%. Un alt proiect vizează Dealul Ștefăniței, unde refacem drumul afectat de calamități, lucrări în valoare de 10 milioane de lei, cu stadiu de execuție de aproape 90%. Acolo am avut ceva probleme și au fost necesare noi expertize, dar lucrările o să demareze iar în primăvară”, a adăugat Grigore Vlad.

Miercuri, în ședința Colegiului Prefectural, a fost prezentată și o situație cu privire modalitatea de intervenție pe drumurile naționale pentru asigurarea circulației pe timp de iarnă.

Inginerul Grigore Vlad a menționat că până acum circulația s-a desfășurat în condiții normale, nefiind semnalate evenimente deosebite.

”Activitatea de deszăpezire se desfășoară prin operatorul SC Dacia Asphalt SRL. Pe drumurile naționale se acționează cu 32 de autobasculante echipate cu lamă și răspânditor, prezente în cele 10 baze operative și puncte de sprijin înființate la nivelul județului, respectiv la Beclean, Sărățel, Tiha Bârgăului, Năsăud, Salva, Rodna, Teaca, Bistrița, Piatra Fântânele și Dealul Ștefăniței. Aceste utilaje au realizat până acum un număr de 593 de activități preventive de combatere a poleiului și înzăpezirii, fiind răspândite 4.744 tone de sare. A fost aprovizionată, până la aceasta dată, o cantitate de 5.575 tone sare , reprezentând un procent de 86.43% din totalul de 6.450 tone aprobat prin Planul operativ de iarnă. Pe fondul condițiilor de până acum, respectiv de iarnă blândă, și al capacităților de depozitare din bazele de deszăpezire, aprovizionarea cu sare a fost sistată momentan, urmând ca, în funcție de evoluția vremii și de consumurile ulterioare, aprovizionare să fie reluată. La ora actuală, stocul de sare este de 3.498 tone”, a completat Grigore Vlad.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!