CNAIR a solicitat acordul de mediu pentru lucrări pe DN 17, în zone afectate de alunecări de teren

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, a depus la Agenția pentru Mediu și Arii Protejate Bistrița-Năsăud documentația necesară în vederea obținerii acordului de mediu pentru proiectul ”Repararea DN 17 km 101+950 dreapta și km 110+850 stânga”.

Proiectul prevede lucrări de consolidare a unor sectoare de pe DN 17, între localitățile Mureșenii Bârgăului și Piatra Fântânele.

Potrivit memoriului de prezentare depus la Agenția pentru Mediu, la km 101+890 – 102+010 (partea dreaptă) și la km 110+770 – 110+895 (partea stângă) s-au constatat cedări ale taluzurilor, care afectează carosabilul. Deși în trecut s-au realizat intervenții de reparație, degradările au reapărut constant, fiind însoțite de fisuri extinse.

La Km 101+890 – 102+010 dreapta se manifestă o instabilitate a versantului/platformei drumului pe o lungime de aproximativ 60 de metri, evidențiindu-se printr-o cedare a taluzului ce afectează partea carosabilă. La Km 110+770 – 110+895 stânga se manifestă o instabilitate a versantului/platformei drumului pe o lungime de aproximativ 115 metri, evidențiindu-se printr-o cedare a taluzului ce afectează partea carosabilă. În ambele cazuri s-a constatat prezența unor fisuri ce se dezvoltă pe o lungime mai mare. Pe parcursul anilor, zonele au suferit degradări repetate, fiind supuse intervențiilor de reparație în mod constant, însă aceste degradări s-au manifestat din nou după fiecare remediere”, se arată în memoriul de prezentare depus la Agenția de Mediu.

Pentru stabilizarea acestor zone, proiectul propune consolidarea taluzurilor prin execuția unor structuri de sprijin din beton armat cu fundare indirectă, bazate pe piloți forați de diametru mare (1080 mm), solidarizați la partea superioară cu grinzi de coronament.

Detalii tehnice ale intervenției:

  • Sectorul km 101+890 – 102+010 (lungime 120 m): vor fi executați 31 de piloți între pozițiile km 101+924.31- 101+971.06 și se vor extinde în profilul longitudinal al drumului. Lungimea fiecărui pilot va fi de 15 m, iar distanța interax de 1.5 m.
  • Sectorul km 110+770 – 110+895 (lungime 125 m): vor fi executați 65 de piloți între pozițiile km 110+783.43- 110+883.97 și se vor extinde în profilul longitudinal al drumului. Lungimea fiecărui pilot va fi de 15 m, iar distanta interax de 1.5 m.
  • Pe grinzile de coronament vor fi montate parapete direcționale cu nivel de protecție, pentru creșterea siguranței traficului.

Pentru realizarea soluțiilor propuse sunt necesare câteva măsuri obligatorii:

  • Refacerea integrală a sistemului rutier pe banda de urcare pe toată lungimea proiectului pentru Sectorul de la km 101+890 – 102+010 în lungime L=120 m și pe banda de coborâre pe toată lungimea proiectului pentru Sectorul de la km 110+770 – 110+895 în lungime de L=125 m;
  • Ranforsarea straturilor bituminoase pe benzile de coborâre pe toată lungimea proiectului pentru Sectorul de la km 101+890 – 102+010 în lungime L=120 m și ranforsarea straturilor bituminoase pe benzile de urcare pe toată lungimea proiectului pentru Sectorul de la km 110+770 – 110+895 în lungime de L=125 m;
  • Refacerea sistemului de drenaj existent;
  • Reconstrucția șanțurilor de scurgere a apelor;
  • Montarea de rigole de acostament și parapete de tip W2.

Durata estimată de execuție a lucrărilor este de 6 luni, valoarea investiției fiind de circa 10,5 milioane de lei cu tot cu TVA.

Proiectul reprezintă un pas important pentru creșterea siguranței rutiere pe DN 17, o arteră esențială care leagă Transilvania de Moldova.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!