La finalul lunii mai, expiră perioada de utilizare a locurilor de parcare de reședință amenajate în zona delimitată de străzile Someșului, Împăratul Traian (bl. 28, 46, 46A, 52, 54 și 58), Dragoș Vodă, linia CFR şi Rodnei, informează Primăria Bistrița.
Potrivit municipalității, valabilitatea unui loc de parcare de reședință se prelungește automat cu încă 12 luni, dacă este achitat tariful corespunzător pentru perioada următoare. Excepție fac locurile atribuite pentru al doilea, al treilea sau mai multe autoturisme, care devin libere la expirarea perioadei și vor fi repartizate din nou prin licitație. La această procedură pot participa și foștii beneficiari, dacă îndeplinesc noile condiții din regulament, aprobat prin Hotărârea nr.54/26.03.2025 a Consiliului local al municipiului Bistriţa.
Achitarea tarifului aferent locului de parcare, respectiv tariful de bază sau tariful licitat, după caz, se poate face la casieria Direcţiei Patrimoniu din strada Gheorghe Șincai nr. 2 cu cash/card, doar în baza certificatului de înmatriculare cu I.T.P-ul valabil. De asemenea, achitarea tarifului se poate face și prin transfer bancar, până la data expirării perioadei de valabilitate a locului de parcare, în contul RO98TREZ10121E335000XXXX deschis la Trezoreria municipiului Bistrița, CUI 4347569 – Municipiul Bistrița Direcția Patrimoniu, și transmiterea certificatului de înmatriculare, din care să reiasă faptul că autoturismul pentru care este atribuit locul de parcare are I.T.P-ul valabil, pe adresa de e-mail a Primăriei municipiului Bistrița.
În cazul în care utilizatorul locului de parcare nu achită tariful aferent acestuia până la data de 31.05.2025, conform HCL nr. 54/26.03.2025, va pierde dreptul de prelungire a utilizării locului de parcare, acesta va fi declarat liber și se va atribui altor persoane fizice/juridice.
Municipalitatea face și câteva mențiuni:
- În cazul în care s-a schimbat numărul de înmatriculare al autoturismului deținut, este necesară depunerea copiei noului certificat de înmatriculare, orice alte modificări trebuie anunțate.
- În cazul în care s-a schimbat numărul de telefon mobil, beneficiarul locului de parcare trebuie să îl comunice Primăriei Bistrița pe cel actual.
- În cazul pensionarilor cu pensia medie (soț și soție) sub salariul minim net pe economie, pentru a beneficia de 50% reducere, este necesară depunerea cupoanelor de pensie în copie ori de câte ori se achită tariful aferent locului de parcare.
- În cazul persoanelor încadrate într-un grad de handicap sau care au în întreținere o astfel de persoană, pentru a achita tariful de 1 leu în continuare, este necesară depunerea certificatului de încadrare în grad de handicap în copie ori de câte ori se achită tariful aferent locului de parcare.