FOTO/VIDEO: Drum bun de la Bistrița la Tărpiu, după o investiție de peste 7 milioane de euro

Lucrările de modernizare a unui tronson de circa 7 km din DJ 173B, porțiune care leagă municipiul Bistrița de localitatea Tărpiu, au fost finalizate. Marți, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a recepționat obiectivul de investiții.

Valoarea totală a lucrărilor de modernizare a acestui drum județean s-a ridicat la aproximativ 35,8 milioane lei (peste 7 milioane euro), finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, precum și din bugetul propriu al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

Lucrările au fost executate de asocierea dintre MIS Grup SRL, SC Far Foundation SRL, SC Drumserv SA și SC Drumuri Bihor SA – pentru lucrările de construcții și SC Starcom Exim SRL – pentru serviciile de proiectare.

E momentul în care trebuie să mulțumesc tuturor celor implicați, în cazul de față companiei MIS Grup, care a fost liderul de asociere și care cred că a derulat această investiție într-un timp record, în mai puțin de un an de zile. Mulțumesc pentru implicare! Este o investiție foarte importantă, atât pentru scurtarea traseului către toată zona de centru a județului, cât și pentru cei care merg pe Valea Sălăuței sau în alte direcții. Prin această investiție decongestionăm și fluidizăm traficul de pe Dealul Dumitrei și de pe DN 17C. De asemenea, fiindcă cel mai mare producător de deșeuri este municipiul Bistrița, transferul deșeurilor din Bistrița către depozitul ecologic de la Tărpiu se înjumătățește ca distanță și asta înseamnă și reducere de costuri în această zonă. Lungimea drumului este de 7,27 km, perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani, 120 de luni. Lucrările arată foarte bine. Mă bucur foarte mult că proiectele de investiții publice în județul Bistrița-Năsăud, făcute de Consiliul Județean și cele 62 de primării, cu o valoare totală de circa două miliarde de euro, au dus la un lucru foarte fericit ca un număr important de firme să crească, să se capitalizeze, să își doteze companiile cu utilaje de ultimă generație, utilaje care produc și lucrări de foarte bună calitate. Felicit constructorii și le mulțumesc pentru colaborare!”, a spus președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan.

La recepția lucrărilor au participat și prefectul județului Bistrița-Năsăud, Teofil Cioarbă, vicepreședintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Ciprian Kecskes-Simionca, managerul Spitalului Clinic Județean Bistrița-Năsăud, Gabriel Lazany, directorul executiv al Direcției de Investiții și Drumuri Județene din Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Ciprian Ceclan, reprezentanți ai constructorilor și ai Primăriei Dumitra.

Un drum care s-a construit fără nicio problemă. Am avut doar inconveniențe de ordin juridic pe partea de cadastru, dar s-au rezolvat în timp scurt. Compania bistrițeană și-a făcut treaba exemplar. Având în vedere că am închis toate proiectele pe 2023, cred că putem spune că a venit Moșul și la Consiliul Județean. Sper ca și 2024 să fie un an la fel de bun pentru Consiliul Județean Bistrița-Năsăud. Rog cetățenii județului să meargă și să folosească toate aceste legături pe care administrația județeană le-a construit pentru a asigura condiții bune de trafic”, a precizat și Ciprian Kecskes-Simionca, vicepreședintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

E o investiție care a fost executată în condiții bune de calitate. Perioada de garanție de 10 ani consider că asigură o durabilitate a acestei investiții. Felicitări tuturor!”, a spus prefectul Teofil Cioarbă.

Viceprimarul comunei Dumitra, Leon Ani, a precizat: ”În numele cetățenilor din comuna Dumitra, în special a satului Tărpiu, mulțumesc Consiliului Județean și echipei constructoare. Este un drum de importanță foarte mare. Mulți nici nu visau că acest drum va fi vreodată asfaltat. Acum nu le vine să creadă. Mulțumim!”.

Constructorii le-au urat bistrițenilor: ”Călătorie plăcută și fără incidente pe noul drum!”.

Lucrările cuprinse în acest proiect de reabilitare a DJ 173B între Bistrița și Tărpiu au vizat modernizarea propriu-zisă a părții carosabile cu îmbrăcăminte asfaltică, realizarea unor șanțuri de beton, șanțuri de pământ și rigole carosabile pentru scurgerea apelor pluviale, realizarea unor ziduri de sprijin, a unor podețe noi, amenajarea drumurilor laterale, precum și aplicarea de marcaje rutiere.

FOTO: Facebook – Emil Radu Moldovan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *