Mașinile parcate pe trotuar, o problemă. Ce soluție a oferit primarul Ovidiu Crețu?

Într-o ședință a Consiliului Local Bistrița, consilierul Diana Morar a ridicat mai multe probleme generate de modificările intrate în vigoare începând cu acest an la regimul parcărilor de pe raza municipiului.

”Una dintre problemele cu care se confruntă în mod constant pietonii din municipiu este cauzată de imposibilitatea acestora de a utiliza trotuarele din oraș din cauza autoturismelor parcate pe trotuar. Sunt numeroase situațiile în care pietoni, mămici ce împing cărucioarele copiilor sau biciliști care doresc să utilizeze porțiunile marcate ca piste de biciclete sunt nevoiți să se deplaseze pe carosabil din cauza mașinilor parcate pe trotuare și care ocupă tot trotuarul. Este evident că încă de la început de an, principala cauză a inițierii acestei practici de către unii conducători auto este legată de majorarea tarifelor la parcări în Bistrita, intrată în vigoare la începutul lui 2018” a precizat consilierul Diana Morar.

Potrivit regulamentului în vigoare, tariful de parcare pe oră s-a dublat de la 1 leu/oră la 2 lei, iar abonamentul anual s-a triplat la 480 lei, iar cel individual a crescut cu 50%.

”În acest sens m-am adresat executivului Primăriei, pentru a avea în vedere soluții pentru ca circulația, respectiv, staționarea autovehiculelor în municipiu și accesul pietonilor să se realizeze normal, conform legii” a mai completat Diana Morar.

În opinia consilierului local, o primă soluție ar fi ”diminuarea tarifelor de parcare practicate prin revenirea la tarifele practicate anul trecut, întrucât motivul invocat de majoritatea PSD și care a stat la baza adoptării majorărilor prin votul acordat în CL a fost cel de a descuraja creșterea numărului de proprietari de autovehicule pe raza municipiului, uitând practic că tot colegii lor de partid au votat în campania electorală legea prin care se elimina taxa de primă înmatriculare. Cum politica PSD se bazează pe ideea vă dăm cu o mână și apoi vă luăm cu două mâini, aplicarea directă o resimțim toți și în cazul tarifelor pentru parcare în Bistrița”.

O altă soluție oportuă pentru locuitorii municipiului este, în viziunea Dianei Morar, cea a modernizării parcărilor deja existente (un exemplu ar fi parcarea de pe strada Lupeni, unde există în prezent circa 60 de locuri de parcare), a amenajării sau construirii de parcări noi (spre exemplu  pe strada Bistricioarei, în zona sediului Trezorerieri). Consilierul local mai consideră că pot fi identificate și locații noi pentru a amenaja parcări publice.

Potrivit consilierului liberal, solutia oferită primarul Ovidiu Crețu față de problema ridicată de Diana Morar a fost aceea de a monta “stâlpișori” de fier pe trotuare, precum cei de pe strada Lt. Călin, în vederea descurajării acestei practici.

”Între timp parcările inițiale precum și cele nou instituite prin trasarea cu bidineaua de linii pe carosabil rămân goale, iar autovehiculele sunt parcate oriunde altundeva pentru a evita taxarea mult prea mare, inclusiv pe trotuare. În vederea reglării acestor anomalii și disfuncționalități generate de forma actuală a regulamentului parcărilor din Bistrita, în prezent se află în dezbatere publică trei proiecte de modificare a acestuia, sens în care, adresez un apel public cetățenilor municipiului să participe în mod activ la această dezbatere, pentru a se adopta în final soluțiile optime pentru toți locuitorii orașului” a încheiat Diana Morar.