Pe lângă cele patru pasaje rutiere de pe DN 17, primarul Gabriel Lazany propune și benzi reversibile de circulație la Unirea și Viișoara

Primarul municipiului Bistrița Gabriel Lazany, a vorbit luni seara, într-o emisiune la postul local de televiziune AS-TV, despre amplul proiect de infrastructură care prevede realizarea a patru pasaje rutiere pe DN 17 și a oferit detalii despre această investiție.

Patru pasaje rutiere plus o bandă reversibilă pentru orele de vârf

Potrivit primarului, pe lângă cele patru pasaje rutiere, se dorește și realizarea unor benzi reversibile de circulație în localitățile Unirea și Viișoara.

”Spre deosebire de pasajul din Decebal, care este unul pietonal, (…), pasajele pe care le voi face eu sunt pasaje rutiere și au ca principal scop fluidizarea traficului. Bistrițenii știu că, în anumite ore, în special orele dimineții, este un trafic îngrozitor pe direcția de intrare către oraș, iar după-masa, în sens invers. Cele patru pasaje rutiere fac parte dintr-un proiect mai amplu pe care îl vom realiza în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, și, pe lângă cele patru pasaje rutiere, ne dorim și lărgirea DN 17 în Unirea și Viișoara. Inițial am discutat pe o variantă de lărgire a drumului la patru benzi, dar, după ce am făcut anumite studii și am văzut care sunt problemele pe care le ridică și câți stâlpi de electricitate trebuie relocați, am ales o variantă inovativă, pe care am văzut-o prima dată în anul 2006, în Statele Unite. Este vorba despre varianta de a face o lărgire a drumului la doar trei benzi, cu două benzi de circulație pe fiecare direcție de mers și o bandă reversibilă”, a spus primarul la AS-TV.

Gabriel Lazany a detaliat: ”Asta înseamnă că va fi o bandă semaforizată și marcată special, pe care se va circula în direcția în care este nevoie. Adică, în orele de vârf, în care sunt necesare două benzi pe intrarea în oraș, vor fi două benzi pe intrare, iar după-masa, când sunt necesare două benzi pe ieșire, vor fi pe ieșire. Exact ca și cum ar fi patru benzi, dar utilizate în condiții speciale de trafic”.

Vestea bună este că putem realiza această propunere relativ ușor

Potrivit primarului, soluția este relativ simplu de implementat, întrucât presupune utilizarea acostamentului existent.

În Regiunea de Nord-Vest cred că suntem pionieri. Nu am văzut în altă parte în România implementat acest sistem, dar vestea bună este că putem realiza această propunere relativ ușor, utilizând cele două benzi existente și acostamentul de pe margine pentru realizarea unei a treia benzi de circulație. (…) Astfel, în zona Lucian Blaga, după pasajul ce va fi construit acolo, se va lărgi drumul la trei benzi, din care una reversibilă, până în zona Lukoil, dincolo de Unirea. Aceeași soluție, cu o bandă reversibilă, o vom implementa și la Viișoara, de la pasajul rutier ce va fi construit acolo și până în zona Gomar Lux. (…) Am discutat cu cei de la CNAIR posibilitatea de a face același proiect și pentru strada Lucian Blaga, și pentru varianta ocolitoare actuală, centura pe care o avem. În momentul de față, specialiștii au anumite rețineri legate de faptul că noi avem o nouă centură în proiectare”, a mai spus Gabriel Lazany.

În ceea ce privește pasajele rutiere, care au o valoare totală de circa 260 de milioane de lei, sursa citată a amintit că acestea vor fi realizate în patru zone de pe DN 17 – sensul giratoriu de la Viișoara, Altex, magazinul Kaufland de pe strada Calea Moldovei și sensul giratoriu de la intersecția străzilor Lucian Blaga și Calea Moldovei. Studiile de fezabilitate pentru aceste pasaje au fost deja aprobate de Comisia Tehnico-Economică din cadrul CNAIR.

”Va exista deranj în trafic, dar ne dorim ca perioada de implementare să fie una scurtă, de doar 6 luni

Primarul a adăugat că implementarea proiectului, deși va produce deranj pentru o perioadă scurtă de timp, în cele din urmă va aduce multiple beneficii locuitorilor orașului.

”Această bandă reversibilă de circulație merge mână în mână cu pasajele pe care ne dorim să le realizăm. Va fi ceva spectaculos. Bineînțeles că va produce un deranj în traficul rutier, dar ne dorim ca perioada de implementare să fie una scurtă, de doar 6 luni, perioadă în care traficul greu va fi deviat. Am discutat cu cei de la Poliția Rutieră și, probabil, se va alege varianta Beclean – Năsăud – Strâmba pentru o parte din traficul greu sau varianta Beclean – Năsăud – Moisei și Moldova. Deci traficul greu nu va mai trece prin Bistrița, iar principalul motiv pentru care am luat această decizie este acela că, în zona intersecției Lucian Blaga cu Calea Moldovei, este o curbă la 90 de grade pe care tirurile nu o vor putea realiza pe perioada lucrărilor. Și pentru bistrițenii care circulă mai mult cu mașini mai mici vor fi niște timpi de așteptare, dar, după aceea, beneficiile vor fi mai mult decât reale și vizibile. Oamenii să fie liniștiți, pentru că le va fi mai bine decât înainte. Să aibă un pic de răbdare și o să vadă că lucrurile vor fi bune”, a mai spus Gabriel Lazany.

”Nu am venit la Primărie ca să caut popularitate”

Primarul a subliniat că obiectivul său este dezvoltarea coerentă a orașului.

”Eu nu am venit la Primărie să fac proiecte care să le facă rău oamenilor. Nu știu de ce lumea se agită atât de mult fără a fi informată ce înseamnă lucrurile astea. Eu mi-am făcut un proiect pentru Bistrița. Poate că unele decizii pe care le iau nu sunt cele mai populare, dar nu am venit la Primăria Bistrița ca să caut popularitate. Am venit ca să rezolv niște probleme ale orașului, pentru că, de 35 de ani încoace, Bistrița s-a dezvoltat, dar nu în ritmul în care trebuia și nu în direcția care trebuia. Multe lucruri care s-au făcut în oraș s-au făcut la modul haotic și atunci, mai ales din punct de vedere al urbanismului, Bistrița este un haos urbanistic. Nu are un schelet stradal sănătos, nu are variante de descărcare a traficului și, de aceea, apar aceste aglomerații în orele de vârf. În momentul de față, nu avem alternative. Eu asta încerc să realizez acum pentru Bistrița: să vin cu alternative și să gândesc pentru viitor, nu doar pentru moment”, a completat primarul.

Edilul a concluzionat că Bistrița este într-un moment de transformare accelerată.

”Bistrița nu va face altceva decât să își continue drumul pe care a pornit, acela de a se transforma în orașul pe care și-l doresc bistrițenii. Am început foarte multe proiecte noi, lucrăm pe multe fronturi, pentru că nu avem timp de pierdut. Bistrița a pierdut prea mult timp ca să ne mai permitem să batem pasul pe loc. Chiar dacă va fi nevoie de unele sacrificii, sunt sigur că bistrițenii vor înțelege acest lucru și vom merge pe calea cea dreaptă, calea dezvoltării”, a menționat Gabriel Lazany.

Emisiunea de la AS-Tv poate fi urmărită integral mai jos:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: Content is protected !!