Prefectul Teofil Cioarbă către șeful de Protecția Consumatorilor: Vă rog să vă îndreptați atenția și spre consilierea agenților economici, nu doar pe aplicarea de amenzi

Prefectul județului Bistrița-Năsăud, Teofil Cioarbă, a solicitat conducerii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor să pună mai mult accent pe consilierea și informarea agenților economici și nu doar pe aplicarea de amenzi.

Solicitarea prefectului a fost făcută miercuri, în timpul unei ședințe a Colegiului Prefectural, în contextul în care Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud a anunțat că a efectuat aproape 200 de acțiuni de control în perioada premergătoare sărbătorilor pascale. Verificări au fost făcute la operatori economici din județ care își desfășoară activitatea în domeniul HoReCa, prestări servicii alimentare și nealimentare. În urma acestor acțiuni, comisarii de la Protecția Consumatorilor au constatat nereguli și au aplicat amenzi în valoare totală de circa 1,5 milioane de lei.

Din acțiunile pe care le-ați avut se vede o orientare preponderent spre control. Vin cu rugămintea să mergeți și pe partea de consiliere a mediului privat pentru că eu consider că trebuie și această activitate. Nu am văzut-o în acțiunile dumneavoastră, dar sunt convins că în acest an o să aveți și astfel de activități de consiliere și de îndrumare a agenților economici. Amenzile pe care dumneavoastră le-ați aplicat sunt consistente și v-aș întreba câte din ele au fost contestate și câte au fost asumate”, a spus prefectul Teofil Cioarbă.

Drept răspuns, comisarul șef adjunct al CJPC Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha, a precizat: ”să știți că pe această perioadă a sărbătorilor pascale nu avem nicio sancțiune contestată”.

Stelian Dolha a menționat că sancțiunile au fost aplicate pentru abateri diverse, cum ar fi expunerea la vânzare de produse cu termenul de valabilitate depășit sau expunerea la comercializare a unor produse aflate la promoție, dar fără a avea produsul de referință.

De asemenea, au fost aplicate sancțiuni și pentru comercianții care folosesc practici incorecte în relațiile cu consumatorii, dar și pentru diferențele de preț de la raft la casa de marcat.

Potrivit datelor prezentate de Protecția Consumatorilor, la aproape 90 la sută dintre agenții economici controlați în perioada sărbătorilor pascale au fost constatate nereguli.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *