Stelian Dolha: ”Turismul – viitor motor ale economiei județene”

În județul Bistrița-Năsăud există câteva obiective turistice naturale (Munții Rodnei, Munții Țibleș, Munții Bârgăului cu traseele turistice omologate) și o sumedenie de atracții antropice, de la case memoriale la gospodării tradiționale, castele sau edificii eclesiastice, însă, din păcate, unele dintre ele nu sunt puse în valoare, este de părere candidatul Alianței PNL-USR-PLUS la președinția Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha. (PE)

”Parte din aceste obiective beneficiază de o promovare locală, peste altele, însă, s-a așternut patina timpului și se află într-o stare accentuată de degradare, în vreme ce obiectivele naturale sunt insuficient valorificate turistic”, spune Stelian Dolha.

Din acest motiv, în opinia liberalului, turismul ar trebui să reprezinte pentru orice administrație județeană un motor care să pună în mișcare economia.

Astfel, printre măsurile pe care Stelian Dolha le consideră necesare pentru dezvoltarea turistică a județului Bistrița- Năsăud se numără și:

  • revitalizarea stațiunilor turistice existente (Sângeorz Băi, Colibița), asociate dezvoltării unei infrastructuri turistice moderne;
  • crearea unui parc tematic: Dracula Land, în Piatra Fântânele (Tihuţa), demers argumentat prin existența unui obiectiv turistic de rezonanţă mondială, interesul investitorilor străini pentru crearea unor parcuri tematice, amenajare cu funcţie de releu între Transilvania, Bucovina şi Maramureş, existența unor proiecte mai vechi de parc tematic Dracula, existența hotelului din Pasul Tihuța și notorietatea mitului Dracula promovat de Bram Stoker;
  • promovarea autenticității turismului rural în Ţara Năsăudului, Ținutul Bârgăului şi bazinul Ilvei, prin: digitalizarea așezărilor și exponatelor cu elemente de autenticitate și specific tradițional și transpunerea datelor spațiale și a exponatelor 3D în platforme virtuale; conservarea exponatelor tradiționale în puncte turistice locale (muzee existente, centre info turistice etc.) și creare de parcuri tematice vii;
  • dezvoltarea semnalizării turistice, mai ales a celei montane, mult învechită sau subdimensionată;
  • crearea unei strategii de marketing turistic la nivel județean și implementarea lor prin centrele de informare turistică existente, nefuncționale multe dintre ele.