Strada Petre Ispirescu reprezintă un exemplu clar pentru modul deficitar în care administrația locală tratează problema infrastructurii locale. Scuze penibile și propagandă! Caz concret: lucrările la înlocuirea conductelor de gaz s-au realizat de către firma DIANOVA. O bandă de sens a fost închisă, s-au săpat șanțuri și s-au înlocuit conductele de gaz. (lucrările pe aproximativ 300 de metri au început în luna mai).
Înlocuirea conductelor a durat aprox. 2 săptămâni și lucrările s-au desfășurat execrabil, deoarece:
– traficul NU a fost dirijat în orele de vârf, când s-a circulat infernal pe un singur sens.
– șantierul a fost abandonat zile la rând, deci NU s-a lucrat în ritm continuu. Lucrările s-au reluat cu întreruperi mari (răstimp în care muncitorii erau mutați la alte șantiere.
Dianova a efectuat probele la instalație, a astupat șanțurile și timp de o lună și jumătate NU s-a mai făcut nimic-nimic (perioada iunie – jumătatea lunii iulie). Șantierul a fost abandonat și lucrările s-au reluat din nou când s-a hotărât decopertarea unei suprafețe mai mari.
Într-un final, o altă firmă din Mureș a efectuat lucrările de refacere a covorului asfaltic, la aproximativ 2 luni și jumătate de când strada a fost spartă pentru prima dată. S-a turnat o emulsie și un strat fin de bitum cu ajutorul unui asfaltator.
Într-o singură zi puteau asfalta cei 300 de metri, dar au lălăit-o mai bine de-o lună! La final au zis că ploaia i-a încurcat și de-aia NU s-a asfaltat!
Asfaltarea unei singure benzi a durat o zi și fix atunci viceprimarul Niculae a ieșit în teren să supravegheze lucrările… Deși NU avea nicio treabă în sensul ăsta și putea face doar recepția finală, Niculae a venit, s-a fâțîit pe la fața locului, a fost fotografiat de șoferul său, după care a postat pe facebook un mesaj minicinos.
Pe scurt, iată minciunile:
„După mai bine de o lună în care strada Ispirescu s-a aflat in diferite faze de lucru, astăzi, aceasta devine din nou funcţională pentru trafic.” – a postat Niculae pe facebook.
– lucrările NU au durat 1 lună, ci 2 luni și jumătate ( au început în mai și s-au terminat la jumătate lunii iulie).
„Ne cerem scuze şi vă mulţumim pentru răbdarea de care aţi dat dovadă, dragi bistrițeni, în această situaţie în care strada nu s-a asfaltat mai repede din cauza timpului foarte ploios din ultima lună.” – a postat Niculae.
De fapt, perioada ploioasă a început acum 2 săptămâni… iar lucrările de asfaltare au durat 1 zi. La fel cum s-au efectuat lucrări de cârpire a benzilor de circulație pe alte zone… se putea lucra imediat ce s-au făcut probele la rețeaua de gaz, dacă deschiderea circulației era o prioritate pentru Primăria Bistrița. În schimb, au preferat să găsească scuze penibile și să invoce timpul ploios, când de fapt aveau nevoie doar de 1 zi.
„Multe dintre aceste străzi pe care s-a intervenit vor intra in reabilitare și modernizare în următorii ani, după ce toți furnizorii de utilități își vor fi modernizat rețelele, o parte din ele cu bani proveniți din fonduri europene pe diverse proiecte, o parte cu bani din bugetul municipiului.” – zice Niculae.
De fapt, de 10 ani încoace administrația locală folosește această scuză penibilă și a permis firmelor de profil să distrugă covorul asfaltic fără să-l aducă la forma inițială și fără să sincronizeze intervențiile. Primăria Bistrița are pârghii în acest sens și eliberează autorizația de construire și efectuează recepția-finală.
„Am speranța că cetățenii o sa înţeleagă aceste probleme pentru că numai aşa vom avea străzi frumoase şi moderne, dacă mai întâi vom moderniza rețelele de sub ele.” – a scris Niculae.
Lucrările la rețelele de utilități. Cum se putea rezolva problemă, dacă Ovidiu Crețu era meseriaș în administrație!
Administrația Ovidiu Crețu se scuză când spune că NU putea face asfaltări, pe motiv că s-au făcut intervenții ne-sincronizate privind lucrările de înlocuire a rețelelor de apă-gaz-canal.
În ultimii doi ani, 2016-2017, în Bistriţa s-au spart 82 de străzi doar pentru reabilitarea reţelelor de gaz, reţelele de apă-canal şi de electricitate. Lucrările s-au executat execrabil și străzile sparte pentru lucrări la utilități au fost reparate cu diferențe de nivel față de covorul asfaltic.
Primăria Bistrița avea 2 soluții, în calitate de administrator și proprietar al domeniului public.
– modernizarea străzilor se putea realiza concomitent cu realizarea unor șanțuri colectoare unde ulterior puteau fi îngropate rețelele de utilități, șanțuri ce se puteau realiza în afara carosabilului. Astfel, rețelele de utilități ar putea fi înlocuite fără spargerea covorului asfaltic!
– un program concret, astfel încât rețelele de apă-canal-gaz să fie sincronizate, NU să se realizeze timp de 3-4 ani.
– firmele care sparg strada să fie OBLIGATE să o re-aducă la starea inițială.
Ovidiu Crețu a invocat mereu faptul că pe anumite străzi din oraș s-au efectuat lucrări la rețelele de utilități și de aceea NU ar fi intervenit cu asfaltarea, lucru parțial adevărat, dar nici măcar pe acele zone unde s-a intervenit, NU exista un plan de asfaltare.
Acest lucru demonstrează că Primăria Bistrița a aplicat o strategie greșită pe termen lung la capitolul infrastructură și după 10 ani de mandat nici măcar NU există proiectare pentru modernizarea străzilor din municipiu. Mai grav este faptul că încă NU s-a identificat sursa de finanțare a acestor investiții… lucru elementar pentru cei care doresc să conducă administrația locală, care în loc de lucruri concrete vin cu promisiuni electorale!
După 10 ani cu Crețu, Primăria a promis 7 kilometri de străzi! 3 MILIOANE de euro ar costa investiția! Deocamdată NU s-a găsit sursa de finanțare! NU este exclus un împrumut!
Administrația locală forțează o asfaltare în campania electorală din 2020 pentru a estompa valul de nemulțumiri. Acest program de modernizare ar costa aproximativ 3 milioane de euro, dar deocamdată NU s-a identificat sursa clară de finanțare. Viceprimarul Niculae a spus că s-ar putea accesa un împrumut sau se va realiza din bugetul local.
În ceea ce privește străzile din zonele noi de locuințe (străzile de pământ), administrația Ovidiu Crețu a modernizat 40 de străzi în 10 ani. Deci, o medie de 4 străzi pe an. Pentru a induce în eroare, viceprimarul Nicuale spune că anul trecut a recepționat 11 străzi. În fapt, străzile au fost asfaltate în decursul anilor și recepționate la pachet, în campania electorală. Niculae se folosește de această acțiune și spune tuturor că de fapt Primăria Bistrița a asfaltat 10 străzi într-un an, lucru total neadevărat.
Această manevră electorală pare greu de înghițit, după ce ritmul de asfaltare s-a derulat extrem de greoi, cu o medie de 4 străzi pe an în zonele cu vile și cu nicio stradă de oraș reabilitată în ultimii 10 ani. S-au efectuat doar lucrări de reparații la strada Industriei, unde covorul asfaltic prezintă denivelări iar apa băltește pe carosabil!
Ar mai fi strada Dornei, care a fost modernizată printr-un proiect european (în cel de-al II-lea mandat, la pachet cu reabilitarea pasajelor) dar va fi spartă imediat ce va ieșit din garanție pentru realizarea altui proiect european: „Linia Verde.”
NU vi-i vouă rușine să vă dați mari cu o asfaltare de 300 de metri care a durat mai bine de o lună?
Este penibil modul în care se scuză administrația locală în condițiile în care asfaltarea unei benzi pe sens a durat 2 luni. În plus de asta, șeful PSD pe municipiu este pozat de șoferul său și mulțumeșe bistrițenilor pentru răbdare și explică tuturor că rețelele au trebuit înlocuit și de-acum încolo se vor lua măsuri ca străzile să arate impecabil.
Cruntul adevăr: în 10 ani NU s-a asfaltat nici măcar o stradă în întreg municipiul și toată infrastructura e praf și pulbere, ca urmare a cârpelilor pe care Primăria Bistrița le-a recepționat ! Acum, PSD-iștii încearcă să se scuze la acest capitol și promit că remediază situația dezastruoasă în care a ajuns municipiul Bistrița la capitolul străzi. Tocmai de aceea sunt schimbate personajele și primarul Crețu este înlocuit de Niculae, care se chinuie să explice de ce NU s-a putut face treabă de 10 ani încoace.
Ally, aveti si duminica program la postaci? Dupa o astfel de lucrare si mai ales in contextul asta nu ai cum sa te lauzi decat daca esti cel mai prost din curtea scolii! Niculaie se califica cu brio pentru titlul asta. Bistrita arata ca dupa bombardament si el se lauda ca s-a asfaltat strada dupa ce 2 luni a fost bataie de joc la adresa soferilor care au trecut prin zona?
Botezat, bravo ca ai suprins momentul jenant!
Cine trebuia sa ii faca poze? Sa vina cu studio foto sau sa isi faca selfie ca nu stiu cum era mai bine ca sa inchida gura lumii..
Cat despre asfaltarea a jumate de banda e clar nu ai inteles nimic ..se asfalteaza jumatate banda nu doar santul injust pe unde s-a lucrat, deci nu e vorba de lucrari de asfaltare a strazii ci e vorba de lucrari de reparatie in urma schimbarii retelelor de utilitati..