EDITORIAL: “să te ferească Dumnezo de sărăntocul ajuns bogat și de prostul ajuns la putere!”

Tipul din imagine e ginerică la MIS Grup și habar NU are că lucrările la pasajul din Decebal au început deja. Că există soluție tehnică și că MIS Grup, firma pe care o reprezintă, s-a apucat de treabă și va monta vreo 200 de piloni metalici.

Îl va sfădi socru-so că s-a dat mare și l-a făcut de mândra minune între oameni.

Dacă era după mine, îi țâpam direct în Valea Mare la ce stil de lucru au, pe Bistrița. Și pasajul NU-l mai făceam, chiar dacă pierdea MIS Grup sute de mii de euro de pe realizarea lui. Modificam proiectul, cu toate riscurile.

Ginerică e Petrică Farcaș și-i șeful MIS Grup la Linia Verde și Axa Gării pe Bistrița. Pare-se a fi fan Radu Moldovan. Și de-aici, a-nvățat una și bună: „alții sunt de vină! „

MIS Grup i-a contestat pe DIMEX și cumva-cumva au fost desemnați câștigătorii proiectului Axa Gării, demarat de Crețu.

Spre exemplu, la Linia Verde au dispărut 3.000 de locuri de parcare, spații verzi, arbori de aliniament propuși la tăiere etc. Proiectul tehnic a costat cam 250.000 de euro și l-a făcut Eurocerad din București. Deși se putea licita proiectare și execuție…. Laolaltă, NU separat.

Abia după 8 ani de zile de la proiectare, Bistrița va avea autobuse electrice. Un termen eeeeeenorm, de punere-n operă. Dar asta-i altă mâncare de pește.

MIS Grup are în oraș șantiere de milioane de euro și câțiva oameni pe care-i mută dintr-o parte în alta. Și mereu dau vina pe alții și se-asund după chestii juridice și grafice închipuite.

Au avocați care le câștigă contractele prin diferite subterfugii și în acte se blindează. Ăsta e secretul celor care joacă la șantaj pe bani publici. Bine-bine, au și cu cine face pe jupânii. Știm că Turc NU e cel mai bun gospodar și e super-ezitant. Își joacă mandatul și NU prea are chef să se impună, pe grafice de lucrări sau pe alte detalii.

Așa de nașpa a fost proiectul, încât conductele de apă NU s-au înlocuit. Fratele lui Radu, Macarie de la Aquabis, a zis că NU are buget să schimbe țevile de apă și de-asta pe anumite tronsoane s-a frecat menta la greu. Și până la urmă, Aquabis a căpătat bani de la bugetul local pe înlocuirea conductelor.

Petrică Farcaș îl cheamă pe ginerică și în filmare spune că lucrează extraordinar de bine cu COnsiliul Județean și că acolo sunt specialiști.

De fapt, vă spun io ce specialiști avem pe drumuri: unul a fost Dorin Popescu inginer de pajiști și specialist la alte “inginerii”, NU la chestii tehnice și acum e Ceclan, fost agent de vânzări la Skoda și inginer electronist de profesie.

Mai e city-managerul Florin Moldovan, absolvent de Teologie și purtător de semnătură, deoarece Radu se teme de DNA să semneze și de vreo 10 ani și-a derogat semnătura….

Lor le zice Radu Moldovan unde să verifice lucrarea și se semnează recepțiile. Cu para-ndărătul aferent.

La drumuri județene e simplu: faci licitație și proiectare + execuție, apoi pe anumite porțiuni se face o carotare să se vadă dacă ai pus destulă piatră. Bineînțeles, asta o face tot Consiliul Județean.

Io stau la glonț dacă firmele de casă ale PSD au respectat condițiile din caietele de sarcini. De-aia drumurile județene se văluresc și se prăbușesc. Că NU se face o lucrare ca lumea: în special pe drenaje, deoarece avem pânza freatică sus. Mă refer în zona de munte, că pe șes e mai ușor.

Și ce folos că avem câte-un drum mai serios, dacă se circulă cu mașini de mare tonaj (tot ale firmelor de drumuri, care mai taie câte-o pădure sau au stații de asfalt în zonă și mută betonierele din loc în loc… Într-un final, tot ei vor repara…

În maxim 30 de secunde îmi dau seama cam cine-i tătucul firmelor care o lălăiesc pe bani publici. Și de ce Bogdănel ar fi bun de preșdinte CJ. Ca să funcționeze sistemul, d-aia!

La Linia Verde și Axa Gării e clară treaba: caiet de sarcini făcut la comandă pe vremea lui Crețu și un pic le-a încurcat treburile Turc, când a ieșit primar, deoarece firmele erau pregătite să-l aplaude pe Niculae.

Mai apar și ăia de la Aquabis, firma din București care a făcut proiectarea, birocrație, anumite modificări pe care MIS Grup refuză să le facă, lucrări întârziate și stresul că se pierd banii europeni dacă NU se gată lucrarea. Plus aroganța unor trepăduși ajunși din greșeală pe funcții de decizie.

Bun… or trece tăte, dar bistrițenii fraieri NU-s și imediat se prind c-au fost luați de proști.

Cei din Primărie NU sunt sclipitori, dar nici arogantul ăsta din imagine NU pare interesat să gate la timp. Mai ales că-i admira rânjetul lui Radu, care calculează în procente politice, nervii la care sunt supuși cetățenii.

Prin scheme de-astea PSD-iste: cu conducta, cu Suciu, cu presa, cu unii de prin Primărie, cu Petrică, cu Ionică, se demonstrează un singur lucru: li se RU-PE!

Iar într-un final, PSD și PNL s-ar putea să candideze pe liste comune… Păi, NU vi se pare că-i bătaie de batjocură?

Și ei se laudă ce lucruri mari au realizat și prin câte chinuri au trecut… Hai, sictir cu țărănismele voastre cu tăt! Mânce-v-ar focu’ să vă mânce….

… zice-o vorbă de la țară: “să te ferească Dumnezo de sărăntocul ajuns bogat și de prostul ajuns la putere!”

No’ fix asta ni se-ntâmplă, de-o bună bucată de vreme… Până când, oare? Până când?

4 comments

  1. Vreau să spun din capul locului că mi se pare un articol tendențios, scris la comandă, cu atac la persoană, nefondat.

  2. FELICITĂRI!!!!!! O RADIOGRAFIE CUM NU SE POATE MAI PERTINENTĂ A REALITĂȚII DIN ACEST ORAȘ SI JUDEȚ !!!!!

  3. Felicitări pentru articol, o radiografie perfectă a realității bistrițene!
    Respect!

  4. bob constructorul ™

    In sfarsit un articol care scoate in evidenta cruda realitate din oras. Din pacate pentru noi. O singura rectificare, Ceclan a fost inginer de service, mai exact sef de reprezentanta nu agent de vanzari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *