”Lucrările pe Linia Verde și pe axa Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului vor fi finalizate până la finalul anului, cu o excepție”

Lucrările pe Linia Verde și pe axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului vor fi încheiate până la finalul anului, spune primarul Ioan Turc, excepție făcând lucrările la pasajul pietonal subteran din zona Decebal, acestea urmând să fie finalizate abia în primăvara anului viitor.

Prezent într-o emisiune a postului local de televiziune AS-TV, primarul Ioan Turc a prezentat stadiul actual al lucrărilor executate în cadrul celor două proiecte de mobilitate pe care municipalitatea le implementează cu fonduri europene, respectiv proiectul de reconfigurare a axei de transport public Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului și proiectul Linia Verde.

În ceea ce privește axa de transport Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului și lucrările în zona pasajului subteran, Ioan Turc a declarat: ”Ultimul pilot forat a fost deja turnat. Urmează celelalte faze tehnologice. Urmează ca pământul să fie adus la o anumită cotă prevăzută în proiect, urmează ca să fie turnat radierul, vor fi turnate grinzile, se va cofra, inclusiv cu structură de plasă, se va turna placa peste pasaj. E un proces laborios, e nevoie și de anumite zile după turnarea centurii pentru ca betonul să ajungă la maturitate. Eu am avut o discuție cu proiectantul și l-am rugat să identifice soluții pentru a comprima acest timp și sunt sigur că acest lucru se va întâmpla. Nu intru în detalii de natură tehnică, dar există soluții pentru ca termenele să fie scurtate cât mai mult. Suntem în luna octombrie și dorim să finalizăm aceste lucrări în așa fel încât, de sărbători, oamenii să poată să circule normal în zona respectivă. (…) Betonul trebuie să ajungă la o capacitate de compresiune de 75 – 76%. Sunt specialiști care au grijă ca acest lucru, pe faze tehnologice, să se întâmple conform. Vom turna și asfaltul și vom deschide circulația. În pasaj, lucrările vor continua. Sunt lucrări complexe. Numai dacă ne gândim la multitudinea de cabluri care vor fi trase prin pasaj, despre pardoseli, despre absolut toate elementele care definesc un pasaj modern, repet, sunt lucrări cu un anumit grad de dificultate, dar sunt încredințat că în primăvară vom putea finaliza și aceste lucrări (…) și pasajul va fi pe deplin funcțional. Deci finalizarea pasajului va avea loc în primăvară. Deschiderea circulației mi-o doresc mai repede, înainte de sărbători. În permanență am discuții cu constructorul, cu diriginții de șantier, cu tehnicul din Primărie și căutăm toate soluțiile pentru ca lucrările să fie finalizate de nivel de carosabil și să putem da drumul la trafic. După ce traficul auto va fi reluat în condiții normale, bineînțeles că, până la finalizarea lucrărilor din pasaj, vom avea treceri de pietoni supraterane”.

Edilul a completat că pe toate cele patru artere de circulație cuprinse în proiect – Năsăudului, Andrei Mureșanu, Decebal și Gării – se lucrează intens pentru montarea pavajului, dar nu numai.

Lucrările avansează, schimbăm stâlpii, extragem vechii stâlpi, introducem în subteran toată infrastructura furnizorilor de servicii, de telefonie, de cablu, de televiziune, scăpăm de pădurea de fire care grevează, parazitează orașul. (…) Oamenii vor constata, după ce stâlpii vor fi extrași, după ce vom renunța la această pădure de cabluri, că orașul se va lumina și va arăta cu totul și cu totul diferit. Bineînțeles, când ai și un carosabil de calitate, când ai trotuare nu numai aspectuoase, ci și comode pentru pietoni, e și mai bine”, a adăugat Ioan Turc, care a spus că acest proiect va avea și costuri suplimentare, generate de lucrările la pasajul subteran. Primarul a menționat că în ceea ce privește proiectul de reconfigurare a axei de transport, din valoarea totală de circa 57 de milioane de lei s-a decontat deja 40%, urmând ca și alte facturi să intre la plată.

În ceea ce privește Linia Verde, Ioan Turc a menționat că lucrările în cadrul acestui proiect sunt mai avansate.

Linia Verde e mai avansată, dar dacă ne uităm la modul în care se lucrează pe axă, lăsând la o parte pasajul subteran, în 2 – 3 săptămâni lucrurile se vor echilibra. Pe Linia Verde, ultimul strat de asfalt, cel de uzură, s-a așternut pe strada General Grigore Bălan. Vom veni și cu noii stâlpi pentru iluminatul public, vom finaliza de amenajat trotuarele, vom amenaja spațiile verzi. Vreau să spun că am procedat în așa fel încât perimetrele care nu au fost cuprinse în proiect să fie și ele tratate uniform, la fel ca și zonele cuprinse în proiect. Vă dau un exemplu: în zona Școlii nr. 6 există o esplanadă destul de mare, cu spații verzi, dar care nu era cuprinsă în proiect. Am tratat-o fel ca și trotuarele cuprinse în proiectul tehnic. Vom face același lucru, dar abia în primăvară, pentru zona din proximitatea Sinagogii. Nu a fost prinsă în proiect. Nu mai întârziem acum lucrurile pentru că timpul ne presează, dar la primăvară și acea zonă va fi tratată cu piatră naturală, la fel cum tratăm toată zona aceea. Strada din fața Sinagogii va fi asfaltată, modernizată prin Direcția de Infrastructură și Servicii a Primăriei Bistrița. Prin proiect, noi avem intervenții la fundația străzilor doar pe Grigore Bălan până la joncțiunea cu Calea Moldovei și pe strada Gheorghe Șincai. Strada Dornei este rezolvată, arată impecabil din punct de vedere al carosabilului”, a explicat Ioan Turc.

El a adăugat: ”Același lucru îl vom face și pe Calea Moldovei, dar la primăvară, din bugetul propriu al Primăriei Bistrița. Același lucru îl vom face și pe Bulevardul Independenței, unde am luat decizia de a schimba inclusiv bordurile pentru că arată urât. Vom reface și spațiul verde. Chiar dacă încă suntem în discuții, acolo nu vom pune și un sistem de aspersoare pentru irigat,. Probabil că vom pune oarbă, plante perene, scuarul este mult mai îngust decât cel de pe Bulevardul Republicii. Bulevardul Independenței va arăta foarte frumos. Am luat decizia de a extinde zona pavată cu piatră naturală și dincolo de strada Gheorghe Șincai, pe Independenței, până după fostul spital. Vom avea o zonă adiacentă centrului istoric foarte frumoasă. Urmează să venim și cu alte proiecte aflate într-un stadiu foarte avansat. Mă refer la proiectul de regenerare a zonei Independenței Nord, care va trata și perimetrul din proximitatea Bisericii Sfânta Ana. Acolo vom avea un parc, vom trata spațiile verzi dintre blocuri, le vom regenera din punct de vedere al vegetației, vom planta copaci, arbuști, specii floricole, vom reface tot ceea ce înseamnă trotuare, străzi, dar pe un sistem deschis, accesibil și pietonilor, și bicicliștilor, și mașinilor, dar cu prioritate pentru pietoni. Vom pune mobilier urban modern, vom pune un sistem de iluminat actualizat, vom scoate din cenușiu zonele dintre blocuri. Vom face acest lucru atât pe Independenței Nord, cât și pe arealul Andrei Mureșanu, în fața blocului Lamă. Schimbarea va fi radicală”, a explicat Ioan Turc.

Revenind la proiectul Linia Verde, primarul a menționat că valoarea totală a acestuia este de aproximativ 86 de milioane lei, din care s-a decontat circa 60%. Aproximativ 25 de milioane de lei au costat cele 10 autobuze electrice pe care Primăria Bistrița le-a cumpărat și care vor circula pe Linia Verde.

Edilul a subliniat că a observat și o mobilizare din partea constructorului și o preocupare pentru ca lucrările să fie finalizate.

”Constructorul este mobilizat, este în șantier, lucrează în prezent cu un număr apreciabil de oameni. Vom accelera toate celelalte etape tehnologice ca să închidem și lucrările la pasaj. Se lucrează la pavaj, se lucrează pe componenta de stâlpi, se toarnă asfaltul pe pistele pentru cicliști, urmează să fie refăcute spațiile verzi. Vor fi multe elemente de detaliu asupra cărora va trebui să insistăm, dar văd și la constructor o mobilizare și o preocupare de a finaliza aceste proiecte pentru că și pentru el acest proiecte pot reprezenta o carte de vizită”, a spus Ioan Turc.

Cert este că până la sfârșitul anului lucrările vor fi finalizate atât pe Linia Verde, cât și pe axe, singura excepție este legată de pasajul subteran din zona Decebal, dar nu îi vom incomoda pe concitadinii noștri pentru că lucrările se vor desfășura în pământ practic, sub nivelul drumului. Disconfortul va fi unul minim”, a mai spus Ioan Turc.

One comment

  1. SE POATE domnule primar!Cu toții ne dorim un oraș frumos în care sa putem sa trăim fără „șanțuri „,sa ne plimbam la fel și sa ne invitam apropiații în vizita cu zâmbetul pe buze.Stim ca nu a fost ușor în acești ani,multa munca ,multe ore în teren și soluții adecvate.Pentru aceasta și nu numai va felicit și va urez succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *