Șase treceri de pietoni din Bistrița vor fi iluminate suplimentar; alte două vor avea semafor cu buton

Șase treceri de pietoni din municipiul Bistrița vor fi iluminate suplimentar pentru a reduce riscul producerii unor accidente rutiere, în vreme ce alte două vor fi dotate cu semafor cu buton.

Realizarea acestor lucrări a fost cuprinsă pe lista obiectivelor Direcției de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistrița pe anul în curs.

Potrivit municipalității, iluminarea corespunzătoare a trecerilor de pietoni pe timpul nopții îmbunătățește vizibilitatea. Astfel, un pieton angajat pe trecerea de pietoni va putea fi observat de către conducătorii auto de la o distanță mai mare, riscul producerii unui accident fiind mult redus.

Cele șase treceri de pietoni care vor beneficia de lucrări de iluminat sunt situate pe: 

Așadar, prin realizarea acestor investiții se dorește creșterea gradului de siguranță a pietonilor și reducerea riscului de accidente rutiere.

Din aceleași motive, în alte două zone din municipiul Bistrița vor fi montate semafoare cu buton:

One comment

  1. Semaforul cu buton nu rezolvă problema traversării in sigurantă a străzilor mai ales in intersectiile aglomerate. Dimpotrivă, acestea pot crea blocaje in ciculatia auto acolo unde la anumite ore si fluxul de pietoni este ridicat. Semafoare cu buton sunt prevăzute si cu un mic modul de programare, astfel ca in conditii normale, semaforul va fi verde pentru masini si rosu pentru pietoni. In momentul in care este apăsat butonul, după circa 10 secunde se stinge becul verde si se aprinde cel galben pentru masini timp de 4 secunde si apoi rosu pentru masini. In timpul schimbării culorii pentru masini, semaforul pentru pietoni este pe rosu. Din motive de sigurantă, culoarea verde pentru pietoni se va aprinde la 3 secunde după ce apare rosul pentru masini. Pietonii pot trece timp de 20 de secunde, după care verdele pietonilor va incepe să lumineze intermitent de câteva ori apoi se stinge becul verde si se aprinde becul rosu. In timp ce verdele pietonilor luminează intermitent, apare culoarea galbenă pentru masini iar peste 2 secunde de la aprinderea becului rosu la pietoni se dă liber masinilor. Din motive practice, semaforul dispune o functie care să impiedice schimbarea semaforului pentru fiecare pieton care doreste să traverseze, astfel că modulul de programare poate să contorizeze timpul trecut de la ultima declansare, si timp de 2 minute nu se va mai da liber pentru pietoni de ori de câte ori este apasat butonul.
    De aceea, pentru intersectiile aglomerate cea mai bună solutie este introducerea „semafoarelor inteligente”, care sunt asistate de camere de filmat și senzori din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă. Semafoarele inteligente reprezintă primul pas spre statutul de „Smart City” (oras inteligent), apelând la conceptul de mobilitate urbană inteligentă ca parte integrantă din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.