”Traseele variantelor ocolitoare pentru Bistrița sunt doar două. Restul sunt aberații!”

Într-o postare pe pagina personală de pe o rețea de socializare, consilierul municipal Ioan Peteleu (PNL) vorbește despre problema privind varianta ocolitoare a orașului, una dintre cele mai mari ale administrației locale, în opinia liberalului.

Se apropie o serie de campanii electorale, iar problemele arzătoare ale Bistriței, nesoluționate și rămase doar la nivel de promisiuni neonorate, revin în actualitate. Una dintre aceste mari probleme este varianta ocolitoare a municipiului, trasată de Crețu cu pixul lui verde, exact prin dealul Codrișor, peste casele oamenilor de pe strada Mihai Viteazul, Viorelelor, Ghinzii și pe lângă ștrandul Codrișor și spitalul TBC. Măreț edil, super traseu! O fi având vreun interes personal sau de grup să țină cu dinții de acest traseu?” spune Peteleu. 

Promisiunile fantasmagorice sunt relansate în forță și aflăm că anul acesta vor începe zeci de lucrări și sute de studii pentru variante ocolitoare, drumuri expres și autostrăzi. Cică ar fi și Bistrița pe lista infinită a promisiunilor, pentru a nu știu câta oară din 2008 încoace. Varianta de ocolire Bistrița apare într-o listă de “proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obținerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire și/sau execuție”” mai arată consilierul.Ioan Peteleu susține că a vrut să verifice informațiile apărute în mediul online și, la o simplă căutare pe site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a găsit răspunsul:”Deci, cum? Noi avem variantă ocolitoare din 2012 și nu o vedem? În realitate, CNAIR nu ne-a spus că, de fapt din 2008 până în 2012, derulează la Bistrița, pe traseul “verde” stabilit de Crețu, un experiment în fizica cuantică pentru a demonstra că realitatea nu există dacă nu poate fi măsurată. Teoria a fost validată pentru că la Bistrița, varianta ocolitoare nu poate fi măsurată! Chiar dacă te uiți la ea, aceasta nu există!”, mai spune Petelu.Consilierul local mai completează: ”lăsând gluma la o parte, constatăm cu tristețe că nu evoluăm iar cauza este una singură: conducători fără viziune, plini de orgolii și însetați de putere absolută. Primarul Crețu (2008-2019) este măsura acestui absolutism primitiv. Personajul nu este în stare să treacă peste propriile orgolii în interesul binelui comun. Mai bine nu face nimic sau se judecă ani de zile, atunci când voința lui nu devine lege pentru toți.Recent, în februarie 2019, Crețu declara că varianta ocolitoare Bistrița Sud “nu este abandonată sau eliminată” și că “este în continuare pe Master Planul de Transport al Ministerului”. Așa o fi, dar asta nu înseamnă că traseul propus de el este cel mai bun. Chiar dacă se laudă (deși nu văd motivul) că a câștigat un proces cu cetățeni ai orașului pe această temă, instanța nu s-a pronunțat vis-a-vis de oportunitatea traseului, ci pe chestiuni de contencios administrativ (suspendarea sau anularea parțială a Planului Urbanistic General în care este inclus traseul respectiv).
Personal, nu văd ce să caute varianta ocolitoare a Bistriței prin Viișoara sau prin pădurea Codrișor, pe lângă ștrandul municipal sau spitalul TBC, pe Mihai Viteazul sau pe Viorelelor.Poziționarea orașului cu localitățile componente și conformația terenului nu dau prea multe variante de traseu care să conducă cu adevărat la fluidizarea traficului. În opinia mea acestea ar fi în număr de două: varianta sud (Crainimăt-Budacu de Jos-Jelna-Livezile) și varianta nord (Livezile-Dumitra-Tărpiu-Șintereag). 
Ideal ar fi să se realizeze ambele: una dintre acestea să fie o porțiune din Autostrada Nordului (Petea – Satu Mare – Baia Mare – Mireșu Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava) și cealaltă să fie varianta ocolitoare a Municipiului Bistrița (cu două benzi pe sens). În acest mod, Bistrița ar avea rezolvată problema traficului de tranzit pentru următoarea sută de ani. Aceasta este adevărata miză!”. În opinia consilierului, ”Bistrița, ca oraș al viitorului, ar putea fi înconjurat de drumuri rapide (viitoarea autostradă, varianta ocolitoare) interconectate cu drumurile naționale și drumurile județene care fac legătura cu teritoriul administrativ al municipiului și alte eventuale bretele de legătură. Aceasta este soluția! Restul sunt aberații debitate de oameni mărunți, fără viziune, care din nefericire conduc orașul. Culmea este că și urmașii lor care aspiră la tronul orașului, se înscriu în același registru. Speranțele ne-au fost năruite ani la rând. Nu ne rămâne decât votul la următoarele alegeri. Să nu uităm repede promisiunile deșarte făcute de cei care vremelnic ne conduc!”.

2 comments

  1. Pai cea mai scurta este Livezile-Dumitra-Tarpiu-Sintereag . Problema este ca daca se face pe langa Bistrita, aceasta ” ocolitoare ” … avantajeaza-i avantajeaza si pe Bistriteni, nu doar pe cei dinspre Moldova si Maramures…

  2. Avand in vedere faptul ca plenul Senatului a adoptat, propunerea legislativă referitoare la aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Nordului”, care să lege Suceava de Satu-Mare , trecand prin Bistrița, aceasta atrage dupa sine si reconsiderarea traseului viitoarei centuri ocolitoare a orasului, care trebuie sa aiba regim de autostrada . De aceea ar trebui mai intai sa fie cunoscut traseul Autostrazii Nordului , pentru ca varianta ocolitoare a Bistritei sa fie inclusa in acest traseu.
    Inițiatorul proiectului legislativ privind construirea Autostrăzii Nordului este deputatul PMP de Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca.
    Vezi:http://www.cdep.ro/proiecte/bp/2019/200/00/3/em203.pdf