Rezolvarea problemei cu privire la Planul Urbanistic General al municipiului Bistrița și modificarea organigramei Primăriei Bistrița sunt ”prioritățile zero” ale primarului Ioan Turc pentru perioada de după minivacanța prilejuită de Sărbătorile Pascale.
În ceea ce privește PUG-ul municipiului, în ședința Consiliului Local Bistrița de miercuri, primarul Ioan Turc a precizat că, până când va exista un nou PUG, administrația locală va trebui să decidă care va fi varianta la care se va raporta.
”Am făcut adrese către anumite instituții avizatoare pentru a ne trimite variantele sau CD-urile pe care le-au primit în procesul de avizare a PUG-ului sau după. Unele instituții ne-au trimis CD-urile, altele nu. În momentul în care vom avea toate aceste documente, vom intra în linie dreaptă și vom trage și concluziile de rigoare. Reprezintă o urgență acest lucru, atât pentru mine, cât și pentru colegii mei care au atribuții pe această temă, dar și pentru cetățeni, pentru cei care investesc, pentru dezvoltatorii imobiliari. Vom încerca să venim cu o concluzie după Sărbătorile Pascale. Evident, fără să mă antepronunț, va trebui, prin Consiliul Local, să stabilim ce sursă de PUG va fi cea de raportare – de pe CD, varianta electronică sau cea aflată în arhivă, pe suport de hârtie. Până la adoptarea unui nou PUG, vrem să știm exact la care sursă de PUG ne raportăm. După investigațiile pe care până acum le-am făcut, cel mai probabil, nu dau verdicte definitive, există o singură variantă electronică, adică site-ul, CD-urile și DVD martor conțin aceeași variantă de PUG. Diferențele apar prin raportare la ceea ce există în arhivă, la cele 42 de UTR-uri care există în arhivă. Nu avem o altă soluție decât să convenim la care dintre variante ne raportăm”, a spus primarul Ioan Turc, încercând astfel să răspundă la o întrebare pe această temă venită din partea consilierului PMP Ștefania Stere.
Primarul Ioan Turc a vorbit și despre un nou PUG, completând că există fonduri alocate din bugetul pe anul 2021 pentru o procedură care vizează noul plan.
”Noi credem că pentru reușita oricărei proceduri e nevoie de teme de proiectare și de caiete de sarcini făcute corect. În ceea ce privește problema PUG-ului, un document de complexitate maximă, care nu este depășit de niciun alt document, categoric avem nevoie de suport și asistență pentru ca procedura să se desfășoare optim. Este motivul pentru care am propus și dumneavoastră ați aprobat o sumă de bani pentru o asistență specifică. Nu pot decât să îmi exprim dorința ca societatea care va câștiga această procedură să fie una de prestigiu la nivel național, în așa fel încât și rezultatul și documentația să fie una reprezentativă, așa cum vrem toți”, a completat primarul.
Totodată, referitor la organigrama Primăriei Bistrița, Ioan Turc a afirmat că noua variantă este aproape finalizată.
”În primul rând, organigrama se va modifica prin restrângerea numărului de direcții, a funcțiilor de conducere și printr-o corectă repartizare a resursei umane. Până când voi ieși cu noua organigramă, nu vreau să mă pronunț în detaliu pe această temă. Avem într-o fază aproape finală varianta de organigramă. Am discutat-o cu colegi din Primărie. Nu ascund faptul că am discutat și cu specialiști în domeniu nu doar din Bistrița, ci și cu specialiști de referință la nivel național. În momentul în care vom veni cu formula nouă, eu cred că dumneavoastră veți aprecia faptul că va fi mai suplă, mai funcțională, mai aplicată pe nevoile cetățenilor până la urmă”, a completat Turc.