Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunțat miercuri, într-o conferință de presă susținută la Bistrița, că subiectele de la examenul de Evaluare Națională vor fi elaborate ținându-se cont de rezultatele pe care elevii le vor obține în etapa de simulare. Potrivit ministrului, proba de simulare a avut o serie de subiecte care permit departajarea între performanţele elevilor și consideră că este necesar ca examenul să conțină și astfel de subiecte, mai ales în contextul în care rezultatele Evaluării Naționale vor fi folosite la admiterea la liceu.
”Proba de simulare a avut o serie de subiecte care permit departajarea copiilor, pentru că, în esenţă, rezultatele de la Evaluarea Naţională vor fi folosite ulterior pentru admiterea la liceu. Am văzut în ultimii ani o inflaţie de note mari, am văzut cum la câteva sutimi se decide repartizarea de la un liceu la altul şi, câtă vreme Evaluarea Naţională va fi utilizată exclusiv, deci ca singură probă pentru admiterea la liceu, trebuie să avem şi subiecte care departajează între copiii cu performanţă medie şi copiii cu performanţă înaltă. Am văzut şi eu feedback-urile, am încercat să preluăm şi noi din partea cadrelor didactice pe care le avem implicate în diferite structuri. Mulţi au spus că este foarte bine aşa, să avem subiecte de toate tipurile de dificultate. Ceea ce pot să asigur este: au fost subiecte echilibrate, care au asigurat atât grad mediu, dar şi înalt de dificultate, să putem avea departajare, iar în cadrul Evaluării Naţionale, filosofia Ministerului Educaţiei a fost întotdeauna că subiectele trebuie să fie pentru nivel mediu. Această filosofie rămâne în picioare”, a spus Ligia Deca.
Ministrul Educaţiei a adăugat că se bucură că simulările la Evaluarea Naţională au putut fi organizate folosindu-se corectura digitalizată.
”Aceasta ne permite să vedem care sunt elementele de care copiii nu s-au putut achita, nu au putut să le rezolve, pentru că mai avem timp să insistăm asupra lor până la Evaluarea Naţională propriu-zisă”, a mai spus ministrul.