SC Electrica Furnizare S.A a apelat la un truc pentru inducerea în eroare a clienților săi! La factura de curent, compania anexează un contract-tip pentru prelungirea înțelegerii contractuale. Liberalizarea prețurilor a deschis concurența pe piața de furnizare a energiei electrice și de aceea firmele se luptă în strategii de marketing pentru atragerea de clienți. Electrica Furnizare beneficiază de BRAND și de infrastructura necesară pentru acces la clienții finali și de aceea a conceput acest contract-tip ce poate fi semnat și trimis prin poștă. Astfel contractul se prelungește de drept, pe perioadă nedeterminată.
Protecția Consumatorului AVERTIZEAZĂ: „Clienții sunt induși în eroare! NU se prezintă sumele contractuale, valorile pe kilowat, tarife etc!”
Reprezentanții Oficiului pentru Protecția Consumatorului susțin că aceste practici nu sunt legale, deoarece contractul nexat la factură NU prezintă date concrete și astfel consumatorul nu este corect-informat.
„Am observat și noi această metodă a companiei Electrica Furnizare și într-adevăr practica lor lezează dreptul consumatorului de a fi corect-informat. NU sunt prezentate tarifele, intervalul orar în care sunt practicate aceste tarife, abonamentele dar și alte detalii privind drepturile și obligațile și astfel clienții pot semna și prelungi contractul fără să știe cât au de plătit ulterior. Ne vom sesiza imediat ce vom fi solicitați pentru că deocamdată NU am înregistrat nicio plângere privind aceste practici ” a declarat Dina Suciu, inspetcorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului Bistrița-Năsăud.
Cum vrea Electrica să CURENTEZE clienții printr-un contract-fantomă! Compania suportă cheltuielile poștale, numai-numai să agațe clienții!
iată ce scrie în contractul anexat la factura pe luna în curs:
„Vă anexăm alăturat contractul de furnizare a energiei electrice emis pentru locul d-voastră de consum în temeiul contractului-cadru de furnizare a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE nr 88/2015. Prezentul contract înlocuiește contractul de furnizare a energiei electrice încheiat cu societatea noastră în temeiul contractului-cadru de furnziare a energiei electrice aprobat prin Decizia ANRE nr 57/1999. Vă rugăm ca în 30 de zile de la primire să ne returnați un exemplar al contractului semnat de dumneavoastră. Costul serviciilor poștale privind returnarea plicului cu contractul anexat, va fi suportat de Electrica Furnizare.”
Documentele pot fi transmise și on line la adresa: http://www.electricafurnizare.ro/clienti/clienti-casnici/doresc-sa-devin-client-electrica-furnizare-sa/
Unde se pot cere oferte pentru „curent mai ieftin”! Cel mai bun să câștige!
Firmele care pot funiza energie electrică pe raza municipiului Bistrița, dar și în județ: RCS & RDS, ENEL, E-on, Electrica Furnizare dar treptat vor intra și alte firme pe piață. Consumatorii pot schimba furnizorul și cere informații privind tarifele practicate de companiile flate pe piață și care pot feri servicii de furnziare a energiei electrice.
Odata cu liberalizarea pietei de energie pentru consumatori, acestia au mai multe optiuni in ceea ce priveste furnizorul de la care sa achizitioneze energia electrica. Liberalizarea pietei de energie electrica ofera, atat consumatorilor non-casnici (persoane juridice), cat si celor casnici, posibilitatea alegerii furnizorului de energie electrica de la care sa achizitioneze energia electrica consumata. Acest fapt duce la scaderea pretului energiei electrice pentru consumator, datorita concurentei intre diversii furnizori de energie electrica, care activeaza pe piata de energie, ceea ce se traduce intr-o valoare mai mica a facturii de energie electrica.
Patru companii dețin cele opt distribuții regionale de electricitate: Electrica (Muntenia Nord, Transilvania Sud și Transilvania Nord), Enel (Muntenia Sud, Banat și Dobrogea), E.ON (Moldova) și CEZ (Oltenia).
Preţurile energiei electrice pentru consumatorii casnici s-a realizat treptat pe baza unui calendar și se vor liberaliza total de la 31 decembrie 2017.
Fiindca m-am mutat la alta companie care factureaza energie electrica, cei de la CEZ distributie m-a deconectat initial pentru necitire de contor interior si apoi m-a mentionat ca pentru neplata, chiar daca nu aveam nici o factura restanta. Am facut reclamatie la ANRE si ANPC si degeaba, mafia e mare. Cand a intrat in vigoare noul contract pe data de 01 m-a conectat ca erau obloigati, insa am stat 2 saptamanii fara electricitate fiindca nu am vrut sa am contract cu CEZ. Mi s-a spus pe fata ca daca aveam contract cu CEZ avea electricitate, astfel nu.
Pacat ca organele statului de control permite acest JAF. Oricum la CEZ numai fac contract niciodata.
Returnam contractul ne semnat,deoarece nu face nici o precizare la pret,iar protectia consumatorului nu s-a implicat ca reprezentant a consumatorilor in redactarea ac. contract interzicind orice majorare a pretului timp de 5 ani,iar ulterior eventualele majorari sa nu se faca decit ,una \an si aceasta sa nu depaseasca cca 0,1%din media majorarii alocatiei sociale+a pensiilor dn care sa se scada inflatia ultimului an.De ce nu se spune nimic de cresterea sau scaderea brusca a valorii intensitatii,sau a intreruperilor de curent care duc la arderea aparaturii sau deteriorarea bunurilor.
Binje, si, Protectia Consumatorului ce face in situatia asta? Se multumeste doar sa ne avertizeze pe noi, consumatorii, in loc sa se autosesizeze de propria constatare si sa ia taurul de coarne cu aceasta SC Electrica? Important e doar sa mancam o paine buna, nu-i asa, Protectia pulii ce sunteti!
Salariatele din braila de pe strada Dorobanti. ,Nu au vrut sa dea detalii despre aceste contracte !!! Cu un ton si tupeu obraznic ne,au trimis la posta sa va trimitem plicurile …. Ce fac persoanele ,batranii ,,,, care nu stiy sa completeze acele formulare ,,,,Aveti salariati de ce nu ajuta populatia sa completeze contractele ????? De ce sa pun plicul la posta ???? De ce sa nu depun plicul la sediile voastre din Braila ?????
https://www.enel.ro/content/dam/enel-ro/informatii-utile/reglementari/documente/Contract%20Cadru%20CAS_EEM_01.07.2015.pdf
Arata mi tariful. Mai vrei exemple? Sa nu mai faci de acum confuzie intre un contract in piata reglementata si unul in piata concurentiala. E rusinica
La ce agresiune verbala ai nu i de mirare ca ai lasat o astfel de latura de mesaj. Asta e tare: sa ti doresti falimentul cuiva ca esti tu un incompetent. Mai iei si salariu pentru astfel de „articole”??? Afla ca monopolul pe furnizare nu mai e de vreo 12 ani la persoane juridice. Si tot n a dat faliment Electrica asa cum doreste acest ziarist inventat. Afla ca furnizori puternici au dat faliment sau au intrat in insolventa in aceasta iarna cand au dat putin de greu. Dar ce pot cere eu, un „specialist” unui incompetent. Vezi ca, contractele cu pret garantat nu pot fi modificateRecunoaste ca ai facut un articol de tot maroul si ca de fapt ai vrut sa lovești intr o singura directie. Da un copy paste si pune un contract de la alt furnizor care a afisat preturile. Afla ca, contractele in piata concurentiala au afisate tarifele si la Electrica. Dar nu i nimic, cu putina documentare poti deveni si tu ziarist.
Vad ca va blocati in cateva argumente puerile si toooot invocati ANRE. Intrebarea e simpla: de ce nu ati afisat tarifele practicate, pe contractul anexat facturii? Spre informare, va pot spne ca tarifele pot fi modificate daca acest lucru e specificat in contract.(cum e in cazul dobanzilor variabile practicate de banci). Ceilati concurenti de pe piata au facut asta, iar Electrica NU. Faptul ca se poate reziia contractul prin notificare e altceva, ca ANRE poate modifca tariful, ca de fapt Electrica simplifica niste proceduri prin trimiterea contractului prin Posta sunt detalii pe langa SUBIECT! Revenind, intrebarea e simpla: cum puteti cere semnarea unui contract iar clientul sa nu stie tariful? Spre exemplu la bancă, cine cere un credit stie ca va plati o anumita rata, o anumita dobanda care poate fi variabila (se poate modifica lunar) sau fixa. Electrica de fapt a prostit mii de clienti cu acest contract semnat in necunostiinta de batrani si pensionari care habar nu au ce e ala internet ca sa verifice preturile. Protectia Consumatorului ar trebui sa anuleze toate aceste contracte si sa OBLIGE Electrica sa informeze corect si sa afiseze tarifele practicate! Astea sunt practici din anii 90, de pe vremea CARITAS si FNI! Faliment placut celor care au avut MONOPOL si au facut ce i-a taiat capul până acum!
Trecusem mai departe…..si daca eu trec tariful intr un contract si ANRE face modificare, ce se intampla? Ti se trimite un act aditional? Un nou contract? Daca ANRE scade tariful Electrica, Enel, Eon incaseaza in plus? Daca ANRE creste tariful, furnizorii de ultima instanta ies in pierdere?
Dl asa zis ziarist cu scuzele de rigoare dar sunteti foarte slab pregatit. V am mai spus o data ca nu te tine nimeni legat odata cu semnarea acelui contract. Cere o opinie de la ANRE si ai sa vezi ce inseamna. Vechiul tip de contract e din 1999. Evoluam dl asa zis ziarist. Poti sa l semnezi azi si maine poti sa pleci la alt furnizor. Doar cu o simpla notificare si o perioada de 21 de zile. Dar cand esti slab pregatit nu stii asta. In legatura cu pretul: este stabilit de ANRE si poate fi modificat de 2 ori pe an. Are o denumire simpla CR JT. Poti vedea tariful pe site ul ANRE. Eu daca ti l scriu in contract nu pot sa ti l modific cand vreau eu. Dar nici asta nu stii daca esti slab pregatit. Poti face un printscreen cu tariful din contractele trimise de Enel, CEZ, EON??? Sau nu stii cine sunt astia?
Pai… bun, dar nimeni nu spune clar ce se intampla daca NU semnezi nimic (nici contract, nici hartia de actualizare a datelor) ABSOLUT NIMIC.
Ce se intampla DIN 2018 cand suntem toti pe „piata libera” dar singurele contracte SEMNATE intre parti sunt tot alea vechi??????
Intreb asta pt ca scrie undeva pe o hartie de la enel ca te pot debransa cu doar o notificare. Probabil incercand sa faca presing agresiv asupra clientului ce nu pare sa semneze absolut nimic, dar care isi plateste mereu facturile.
rapsuns: pt a induce clientii in eroare si -i face sa prelungeasca un contract in necunostinta de cauza.
Dl ziarist mai documentati va de ce nu este trecut tarif in cifre.
intrebarea e simpla: de ce nu au specificat in contract si tarifele? Daca faceau asta nu era nicio problema. Ceilalti concurenti prezinta oferta reala, in timp ce Electrica nu a facut asta. Simplu.
Acesti asa zisi ziaristi ar trebui sa se documenteze inainte de a scrie astfel de aberatii.
1. Noul contract este impus de ANRE. Nu numai Electrica a trimis. Au fost trimise noile contracte si de CEZ, Enel, EON. Acestia sunt furnizori de ultima instanta pe cele 8 zone ale tarii.
2. Daca semnezi contractul nu te tine captiv pe perioada nedeterminata. Poti oricand renunta la el. Noul furnizor trebuie sa trimita o notificare catre vechiul furnizor. Aveti grija la conditiile impuse de noul furnizor: pret abonament, termen de plata (aici Electrica are pana la 45 de zile fara penalitati), valoarea penalitatilor (sunt furnizori care au penalitati de 10-15 ori mai mari decat cei de la Electrica).
3. Tariful este reglementat de stat si este acceptat de furnizorii de ultima instanta. Midificarea lui nu se face de capul furnizorului de ultima instanta, ci doar cu acceptil ANRE caruia trebuie sa i argumentezi tariful prin costuri REALE.
Si pentru doamna care spune ca i au fost cerute mii de hartii pentru un contract: daca o copie dupa buletin, un certificat de racordare si o copie dupa act proprietate spatiu reprezinta mii de hartii atunci n ai ce sa mai spui….
Caz real: RDS a castigat un contract prin BRM cu o institutie de stat la un pret de 150 lei/MWh (pret fara taxe). La 3 luni de zile a trimis notificare de marire a pretului la 230 lei/MWh. La un consum de 60 MWh, aceasta marire inseamna 4800 ron fara tva/ luna. In caz de neacceptare a pretului se va rezilia contractul in termen de 45 de zile. Acest lucru este ilegal. Prin BRM castigi doar la un tarif garantat pe perioada desfasurarii contractului.
Cu alte cuvinte, aveti grija la asa zisele mari oferte care vi se propun. La o factura de 100 ron la Electrica, in alta parte poti castiga un 7-8 ron dar cine stie pentru cate luni. Electrica fata de alti furnizori au casierii/birouri unde poti sa ti rezolvi unele probleme. Cu alti furnizori discuti telefonic(daca ti raspund) sau prin email(nu se stie cate zile dureaza pana ce ti dau raspunsul, daca o sa l primesti).
NU INTOTDEAUNA CE I MAI IEFTIN E SI BUN.
Joc murdar,putin spus.Nesimtire curata.Daca vrei sa ti se treaca curentul pe nume,ti se face un dosar mai ceva decat la SRI.Extras CF,copii dupa copii,de parca le-ai cere bani imprumut.
,,Consumatorii vor trebui să se obișnuiască începând din acest an cu un nou tip de factură și să fie conștienți că, și în situația cu care nu semnează propriu-zis un nou contract cu firma furnizoare de curent electric, vor beneficia de clauzele unui nou model de contract elaborat de agenția reglementatoare din România. În plus, chiar și în cazul nesemnării noului contract, nu le va “tăia” nimeni curentul electric și nu le scumpi nimeni artificial “kilowatul”.
Motivul: ANRE a emis un nou ordin, 88, prin care reactualizarea contractelor de furnizare la clienții casnici constituie obligație legală, atât din partea furnizorului, cât și a clientului. Ordinul ANRE Ordinul 88 conține modelul Contractul Cadru aprobat de ANRE, dar și generale pentru furnizarea energiei electrice, modelul facturii de energie electrică și modelul convenției de consum.
Procesul de recontractare a început de la jumătatea acestui an și va dura, dat fiind numărul mare de clienți (7 milioane de persoane fizice și juridice), mai mult de doi ani, până pe data de 1 octombrie 2017.
De altfel, companiile furnizoare de curent electric au creat pagini de web speciale informării clienților în legătură cu prevederile ordinului ANRE și cu etapele procesului de recontractare. CEZ, de exemplu, susține că dorește să vină în ajutorul clienților, pentru ca efortul depus de aceștia să fie minim: “Pentru toți clienții care au aceeași adresa de corespondență cu adresa locului de consum (peste 95% din cei peste 1,1 milioane de clienți casnici CEZ – n.r.), distribuirea noului contract se va face prin personalul specializat în citirea contoarelor, care va prezenta clientului contractul personalizat și precompletat, va asigura consultanta și consiliere clientului pentru semnare, și chiar va returna către departamentul abilitat CEZ, contractele semnate de către client. Toți clienții au la dispozitie website-ul http://www.cezinfo.ro pentru informații detaliate despre procesul de recontractare””
http://www.anre.ro/download.php?f=g6mBgg%3D%3D&t=vdeyut7dlcecrLbbvbY%3D
Ordinul nr. 88/2015 pentru aprobarea contractelor-cadru de furnizare a energiei electrice la clienții casnici și noncasnici ai furnizorilor de ultimă instanță, a condițiilor generale pentru furnizarea energiei electrice la clienții finali ai furnizorilor de ultimă instanță, a modelului facturii de energie electrică și a modelului convenției de consum energie electrică, utilizate de furnizorii de ultimă instanță.
Art. 1. –
(1) Se aprobă Contractul-cadru de furnizare a energiei electrice la clienții casnici ai furnizorilor de ultimă instanță, prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Pe baza contractului-cadru prevăzut la alin. (1) furnizorii de ultimă instanță încheie contractele de furnizare a energiei electrice cu clienții casnici care beneficiază de serviciu universal.
Art. 2. –
(1) Se aprobă Contractul-cadru de furnizare a energiei electrice la clienții noncasnici ai furnizorilor de ultimă instanță, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Pe baza contractului-cadru prevăzut la alin. (1), furnizorii de ultimă instanță încheie contractele de furnizare a energiei electrice cu:
a) clienții noncasnici care beneficiază de serviciu universal;
b) alți clienți noncasnici care nu se încadrează la lit. a) și care sunt deserviți/preluați de furnizorii de ultimă instanță, conform prevederilor legale în vigoare
(3) În termen de 24 de luni de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, furnizorii de ultimă instanță comunică clienților proprii, în vederea semnării, contractele de furnizare a energiei electrice emise în temeiul prezentului ordin, care au ca efect încetarea valabilității contractelor de furnizare a energiei electrice încheiate în temeiul contractelor-cadru de furnizare a energiei electrice aprobate prin Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 57/1999, cu modificările ulterioare.
si daca nu o semnam si nu o trimitem inapoi contractul primit la complectat si la semnat ce se va intampla?
vine si ne taie curentul ? sau ce poate face?
Desi am acelasi consum in luna anterioara la regularizare am avut de platit o suma forte mica lucru care nu mis-a mai intamplat de multi ani , e clar ca se joaca murdar , ma mai gandesc cu cine voi incheia un contract , competitia este buna.
Eu am trimis si credeti ca alti nu o sa fure sau credeti cei de rcs – rds san mai buni sau nu fura deocamdata ssmt multumit de contract si il respecta cei de la CEZ OLTENIA
Chiar daca ați trimis contractul acesta poate fi anulat prin semnarea unui nou contract cu un alt furnizor , obligația acestuia fiind aceea de a notifica vechiul furnizor despre decizia Dvoastra de renunțare.Cu respect, Echipa Enel Bistrita Nasaud
Bine ca nu l-am trimis inca . Foarte urat din partea lor , practici mizere asa ca in Romania.
Dacca am trimis noul contract, se mai poate face ceva ?
Si la noi acum sunt cu schimbarea contractelor ! Bine k am citit articolul ! Nu mai il schimb.
Ce inselaciune ,bine ce nu am trimis contractul !!!!!
O ancheta ceva ?din oficiu….OPC!!!!1
Jaful și înșelătoria este peste tot , la telefonul mobil, odată prins nu mai scapi decât jumulit, la ăștia știindu-te dependent de electricitate te joacă cum vor ei. În loc de un lup la o stână mai apar alți patru, ei de ce nu s-ar îmbogății puțin ? În cazul că ne vor veni astfel de contracte vom cere și menționa la ce prețuri înțelegem să contractăm în continuare și pe ce perioade.