Șefii de servicii din Primăria Bistrița, primarul și viceprimarii au la dispoziție mașină de serviciu iar toate cheltuielile privind întreținerea, carburantul și salariul șoferului (după caz) sunt suportate din bugetul local. Parcul-auto al Primăriei s-a înnoit treptat și autovehiculele de serviciu sunt Dacia Duster sau Dacia Logan.
Au la cherem 10 litri de benzină/zi!
Prin apariția legii 258/2015, limtele maximale privind consumul de carburanți au fost abrogate, lăsând la latitudinea autorităților locale aprobarea de normative proprii în funcție de necesitatea acestora. Mașinile ce deservesc primarii, viceprimarii și Poliția Locală au la dispoziție 200 de litri/lună și 150 litri/lună sunt alocați pentru serviciile de interes local. La un calcul simplu, pentru cele 20 de zile lucrătoare din fiecare lună, o mașină ar avea la dispoziție 10 litri/zi, (adică cel puțin 100 kilometri pentru fiecare zi). Teoretic, de aproximativ 4-5 ore în trafic ar avea nevoie cei doi viceprimari sau primarul pentru a consuma carburantul alocat zilnic.
Parcul-auto a Primăriei Bistrița este controlat de Ovidiu Crețu, care prin dispoziție poate interzice sau permite folosirea mașinilor de serviciu în interes personal. Este de notorietate cazul fostului viceprimar George Avram, care parca Logan-ul de serviciu în fața casei sale din cartierul Subcetate, în timp ce al II-lea viceprimar (Laszlo Kiss și ulterior, Ioan Peteleu ) avea obligația să lase mașina de serviciu în fața Primăriei.
Inițiativa montării unor sisteme GPS pe mașinile Primăriei Bistrița a aparținut ecologiștilor din Consiliul Local, însă a fost ignorată de administrația locală și investiția NU a fost bugetată. Astfel, primarul Ovidiu Crețu decide în continuare cine are dreptul să meargă acasă cu mașina de serviciu și NU există niciun fel de control asupra locației în care se află peste zi funcționarii plecați „pe teren” cu mașina din dotare. De asemenea NU există notă de fundamentare privind consumul de carburant aprobat, de aproximativ 10 litri/zi/mașină.
Citiți și:
Cred ca e vorba de GPS tracker, care este un dispozitiv de monitorizare a flotei de masini, un instrument de justificare a cheltuielilor cu deplasarile in orice firma. De aici si refuzul montarii acestor dispozitive. Nu se doreste punctual urmarirea masinilor in interes de serviciu.
GPS-uri pe mașinile primăriei sunt propunerile ecologiștilor din Consiliul Local? Propunerile acestora ar trebui sa fie biciclete pentru demnitarii și funcționarii publici. Costă mai puțin decât GPS-urile și sunt ecologice.
GPS-urile nu rezolvă problema folosirii abuzive a autoturismelor aflate în proprietatea primăriei Bistrița. Eventual rezolvă problema rătăcirii prin oraș a șoferilor acestor autoturisme.