Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Integrată a Deșeurilor Bistrița-Năsăud este împuternicită să facă toate demersurile necesare, inclusiv deschiderea unui acțiuni judiciare în vederea recuperării tuturor redevențelor și penalităților pe care fostul operator de salubritate din județ – SC Vitalia SA nu le-a plătit conform contractului.
Informația a fost făcută publică de către președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, care a vorbit în cadrul unei emisiuni televizate despre problemele pe care Vitalia le-a creat în momentul în care a decis să rezilieze contractual de salubritate la nivelul întregului județ.
Reamintim că operatorul SC Vitalia SA, care se ocupa de colectarea deşeurilor din judeţ şi de depozitarea acestora la Tărpiu, a luat decizia de reziliere unilaterală a contractului semnat în februarie 2014 și care avea o durată de opt ani și o valoare de peste 49 de milioane euro. Vitalia a început activitatea propriu-zisă în septembrie 2014 și a invocat apoi, în numeroase rânduri, pierderi financiare importante, iar în luna august a anului trecut a reziliat contractul.
La acea vreme, mulți bistrițeni s-au plâns chiar că au achitat integral taxa de salubritate și s-au trezit că nu mai pot să își recupereze banii. În aceeași situație se află chiar și președintele CJ BN, care spune ca la începutul anului 2016 a plătit integral taxa și a rămas cu banii dați.
Moldovan a mai precizat că la nivelul întregului județ sunt foarte multe containere semi-îngropate care au fost fie incendiate, fie distruse. “O comisie mixtă a făcut o inventariere și a întocmit o listă cu deficiențe. ADI Deseuri a fost împuternicită să facă toate demersurile inclusiv deschiderea unei acțiuni judiciare pentru a remedia tot ceea ce trebuie remediat conform contractului, pentru că astea au fost în gestiunea unui operator” a precizat Radu Moldovan.
După ce Vitalia a plecat, compania SC Supercom București SA a preluat contractul de colectare a deșeurilor din întreg județul. Contractul i s-a atribuit prin încredințare-directă în urma negocierilor și poate fi prelungit până la desemnarea finală a unui nou operator. O dată la trei luni acesta trebuie reînnoit. Aceeași firmă, Supercom deține la nivelul municipiului și contractul de salubrizare stradală pe următorii opt ani și a intrat pe piață în martie 2016.
Au rămas cu DEPOZITAREA!
Vitalia SA a pierdut colectarea pe județ, dar gestionează depozitul de la Tărpiu. Vitalia Servicii pentru Mediu Tratarea Deşeurilor SRL depozitează deșeurile din județ pe următorii 20 de ani și plătesc o redevenţă pentru fiecare an de 20% din valoarea anuală a contractului de concesiune, dar nu mai puţin de 200.000 de euro pe an, redevenţă care se constituie ca fond de dezvoltare a proiectului. Consiliul Județean este PROPRIETARUL depozitului de la Tărpiu și a încehiat un contract de concesiune cu Vitalia Servicii pentru Mediu. Valoarea estimată a contractului conform fişei de date este de 87.629.375 RON fără TVA pentru 240 de luni.
Citește și: