Strada Barbu Lăutaru se află în zona Sălii Polivalente și asigură tranzitul mașinilor înspre zona Centrală. Începând din luna august, Primăria Bistrița a demarat lucrările de modernizare: bordurile au fost înlocuite cu altele noi, după care strada a fost reabilitată. Practic, s-a turnat un nou strat de asfalt pe trotuare și pe carosabil, după care s-au trasat marcajele rutiere.
Lucrările executate de Direcția de Servicii Publice sunt execrabile și la o săptămână de la finalizarea investiției lucrurile arătau cam așa:
– stratul de uzură prezintă denivelări accentuate
– stratul de uzură se macină, pe alocuri
– capacele de canal sunt afundate
– marcajul este șters
– carosabilul NU are pantă, motiv pentru care apele pluviale NU se scurg și băltesc la suprafața stratului de uzură!
Din aceste motive, Primăria Bistrița a spart iarăși strada și au cârpit-o, la câteva zile de la trasarea marcajelor rutiere !
La orele dimineții, traficul a fost blocat pe strada Barbu Lăutaru și pe porțiuni de câțiva metri pătrați s-au realizat decopertări. Strada a fost cârpită, pe porțiunile unde asfaltul s-a fisurat! Lucrările s-au desfășurat cu încetinitorul și zeci de minute oamenii au așteptat în lopată să fie aprovizionați! Toate acestea, spre indignarea locuitorilor din zonă, care asistă la noi de cârpire a străzii nou-asfaltate, lucrări finanțate din bani publici.
Lucrările de modernizare a străzii Barbu Lăutaru au costat 49.000 de lei, după care Primăria Bistrița a mobilizat din nou oameni și utilaje pentru a remedia zonele unde au apărut fisuri.
O mică parte a serviciilor DSP sunt externalizate iar marea problemă a acestei direcții o reprezintă calitatea lucrărilor executate. În fiecare an, parcul-auto al Direcției de Servicii Publice se reînnoiește, însă fără a se vedea o creștere calitativă. În cele 3 mandate ale lui Ovidiu Crețu, s-au cumpărat: tractoare, bascule, autogreder, cilindrii compactori, camion cu platformă de tractări-auto, mașină de finisat asfalt.
Salarii MAJORATE, utilaje moderne și lucrări de proastă-calitate!
Direcția de Servicii Publice are cheltuieli de personal estimate pe 2017 la 9.1 milioane de lei, dar în urma majorărilor din vară, veniturile angajaților au crescut și implicit și cheltuielile acestei Direcții.
Direcția se subordonează Consiliului Local și apoi primarului municipiului, care l-a desemnat pe Cristian Niculae să se ocupe de verificare. Până acum, proasta-salarizare făcea ca muncitorii cu experiență să plece în mediul privat, iar DSP-ul să lucreze cu o organigramă stufoasă de oameni slab-pregătiți și prost-coordonați.
DSP -ul are un director, în persoana lui Ioan Crețiu care are în subordine aproximativ 250 de angajați. Funcționarii publici cu studii superioare care fac parte din organigramă ajung la salarii care depășesc 4.000 de lei. Ioan Crețiu are 10.000 de lei pe lună, un șef de atelier are 5.000 de lei, un maistru (șef formație) are 3.600 de lei iar un muncitor are 2.000 de lei. Cu toate că s-au cumpărat utilaje moderne și salariile s-au majorat, (in)eficiența este aceeași ca înainte și marea problemă o reprezintă calitatea lucrărilor.
Mai grav este faptul că deși se fac investiții și se aduc utilaje moderne se lucrează prost și nimeni nu este tras la răspundere, iar anual aproximativ 20 % din bugetul local se scurge spre Direcția de Servicii Publice (salarii + funcționare)! Nici măcar un audit intern NU a fost realizat în vederea eficientizării acestui serviciu unde numai primarul Crețu are pârghii de control.
Poate vreti sa spuneti ca este a treia oara cand e reparata!!Haide sa Vedeti si azi 02 12 2017 daca va place asa ceva numai in ROMANIA vezi!!