Primăria Bistrița gestionează două contracte vitale, ambele derulate din bani europeni: – Linia Verde (proiect de 7 MILIOANE de euro) și Axa Gării – Andrei Mureșanu (proiect de 9 MILIOANE de euro). M.I.S Grup este compania care a câștigat ambele contracte cu Primăria Bistrița, caietele de sarcini fiind realizate în mandatul lui Ovidiu Crețu.
MIS Grup TREBUIE să finalizeze lucrările într-un an! Va fi BAI mare dacă NU și e RISC să dăm banii înapoi!
– Linia Verde, proiect finanțat din bani europeni, care implică modenizarea unor străzi pentru realizarea traseului, dar și achiziția de autobuse electrice.
Întreaga investiție este de circa 12 milioane de euro, bani din care se va realiza traseul prorpiu -zis: (6 MILIOANE de euro ) și vor fi achiziționate și autobuzele electrice (încă 6 MILIOANE de euro).
– Axa Gării – Andrei Mureșanu , proiect câștigat tot de M.I.S Grup, cu 9 MILIOANE de euro.
MIS Grup va realiza benzi dedicate transportului public; piste pentru bicicliști (4,6 km); va reabilita trotuarele (4,4 km); va realiza un sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport (2,3 km); va realiza un pasaj pietonal subteran pe Bulevardul Decebal
Ambele proiecte sunt în derulare și au termen – limită: 31 decembrie 2023. După această dată, e cu RISC și Primăria Bistrița ar putea returna banii europeni.
Ioan Turc își joacă MANDATUL!
Ioan Turc este OBLIGAT să respecte condițiile impuse atunci și să gestioneze cele 2 proiecte care întâmpină probleme. Primarul în exercițiu se află în an preelectoral și va trebui să gestioneze situații-limită, pentru a NU returna banii și a putea emite pretenții electorale!
„În situația în care proiectele nu se vor închide la timp adică până la 31 decembrie 2023 riscul este unul major în sensul în care doar un mic număr de proiecte, circa 10% din proiectele de pe întreaga regiune, vor putea beneficia de această facilitate: adică de a fi continuate din bani ai bugetului local.
Riscul cel mai mare acela de a returna întreaga valoare a proiectelor! Discutăm în primul rând despre Linia Verde și despre Axa Gării – Andrei Mureșanu, cele două mari proiecte de pe componenta de mobilitate. Am avut întâlniri cu ADR am avut întâlni cu constructorul. Eu sunt cât se poate de de mobilizat în ceea ce privește parcurgerea tuturor etapelor în așa fel încât la 31 decembrie lucrările să fie finalizate.
NU e o dramă dacă o mică componentă din aceste lucrări se vor întinde și pentru primul trimestru din anul viitor dar în proporție de 90% proiectele trebuie să fie finalizate.
Riscul există, dar totul se poate rezolva prin mobilizare! Și când vorbesc despre mobilizare discut în primul rând despre constructor, mă refer În primul rând la constructor dar mă refer și la colegii mei din Primăria Bistrița” – a declarat Ioan Turc.
Ioan Turc a dat ORDIN: mobilizare URGENTĂ a tuturor: constructor și funcționari!
„E nevoie de o conlucrare cât se poate de bună, adică orice fel de blocaj, pentru că apar foarte multe probleme. Vă dau un exemplu: pentru pasajul subteran ne-am izbit de devierea rețelelor, problemă care nu este una simplă dar o depășim, schimbăm și pe axe soluția: n-o să punem pavaj de hală că vom pune un pavaj frumos.
Nu vom avea doar lifturi pentru pasajul subteran, pasajul subteran inițial n-a fost prevăzut cu nimic… dar vom avea și scări rulante pe componenta de urcare. Dar în același timp ritmul lucrărilor trebuie să fie foarte bun . E vorba de mobilizare pentru că banii există” – a transmis primarul Ioan Turc.
Graficul de lucrări trebuie urmărit la sânge, mai ales că MIS Grup are șantiere în toată țara, e-n criză de personal și joacă pe mai multe fronturi. De asemenea, relația cu Aquabis-ul trebuie atent gestionată deoarece compania derulează în paralel înlocuirea rețelelor de apă-canal, iar proiectul lor se află-n întârziere…
Toate aceste elemente pun presiune pe administrația coordonată de Ioan Turc, primarul care își joacă mandatul cu aceste 2 proiecte, care vor schimba Bistrița din temelii!