Viceprimarul Niculae re-începe propaganda pe facebook și se laudă cu proiecte minuscule: un strat de asfalt peste infrastructura învechită a municipiului. În total ar fi vorba de 47 de străzi din diferite cartiere ale orașului.
Momentan, acțiunea are loc în partea de jos a orașului, unde au fost selectate câteva străduțe. Spre exemplu, strada Scurtă are doar 70 de metri lungime, strada 1 Mai are 150 de metri, str. Liliacului – 170 de metri , Solomon Haliță – 190 de metri , Sg maj. Octavian Popa – 316 metri.
Viceprimarul Niculae merge periodic pe șantiere, pișcă 2 – 3 poze pe care le postează pe facebook. Penibilă acțiunea de imagine, dacă ar fi să luăm în calcul faptul că străzile au în total 2 kilometri lungime și este vorba doar de lucrări superficiale de reparații, nicidecum de lucrări de reabilitare ce implică refacerea fundației drumului.
Cum a ratat Primăria Bistrița programul de asfaltări, în cele 3 mandate PSD!
Primarul Ovidiu Crețu NU a asfaltat nicio stradă importantă din municipiu în 3 mandate! Pe zonele noi de locuințe, Primăria Bistrița asfatează cu o medie de 4 străzi pe an. PSD-iștii și-au dat seama că la capitolul infrastructură o să aibă probleme în camanie și acum, viceprimarul Niculae încearcă să recupereze la imagine.
Ovidiu Crețu este direct-răspunzător pentru situația infrastructurii din municipiu… lucru care a început să-i fie reproșat din interiorul PSD.
Asfatarea de mântuială a celor 47 de străzi reprezintă modul în care Primăria Bistrița încearcă să impresioneze cetățenii pentru neputința din ultimii 10 ani. Ovidiu Crețu a refuzat să peticească străzile, cu toate că avea această variantă, dar Niculae joacă totul pe această carte și alături de staff-ul PSD speră că cetățenii vor fi impresionați!
Ce trebuie să știe lumea: în 2019, pentru străzi se alocă 5 milioane de lei, iar în pârtia de schi se bagă 4 milioane de lei!
47 de străzi, 12 kilometri , 5 milioane de lei!
Investițiile în programul de reparații sunt infime . Acestui program se alocă 5 milioane de lei, sume care pot scădea în urma licitațiilor. Spre comparație, în pârtia de schi se aloc peste 4 milioane de lei, astfel:
– investiții pârtia de schi – 2.6 MILIOANE de lei, astfel: 600.000 de lei schi LIFT, 2 MILIOANE pe tunuri de zăpadă, pompe, generator.
– începere lucrării Aquapark – 1 MILION de lei.
– reparații pârtia de schi pt terenul care alunecat – 300.000 de lei .
Lotul 1: Cerbului, Emil Gârleanu, Ion Minulescu, Nicolae Bălcescu, Sucevei, Tărpiului (între Dimitrie Cantemir și Drumul Cetății), Vasile Conta;
Lotul 2: Ion Luca Caragiale, Lupeni, Mihai Eminescu (între Gheorghe Șincai și Bd. Republicii), Nicolae Titulescu, Piața Mică, Simion Bărnuțiu, Toamnei, Vasile Alecsandri, Zimbrului, Zorilor;
Lotul 3: Andrei Mureșanu (între Năsăudului și calea ferată), Ștefan cel Mare, Ștefan Octavian Iosif, Victor Babeș, Tănase Tudoran;
Lotul 4: Arțarilor, Republicii, Ecaterina Teodororiu, Lalelelor, Mihail Kogălniceanu, Ursului;
Lotul 5: Cuza Vodă, Dumbravei, Gării (între Bd. Decebal și Rodnei), Petre Ispirescu, Pietrosu, Rodnei, Romană, Someșului, Zefirului;
Lotul 6: Barbu Ștefănescu Delavrancea, Constantin Dobrogeanu Gherea, George Coșbuc, Dogarilor, Grădinilor, Locotenent Călin, 1 Mai, Narciselor, Scurtă, Sergent Major Octavian Popa, Solomon Haliță.
Fiecare lot are străzi cu o lungime totală de 2 kilometri. Pentru primele cinci loturi lucrările au fost scoase la licitație, în vreme ce lotul 6 va fi executat de angajații Direcției de Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistrița.
DEZAVANTAJE ale cârpelilor de campanie:
– NU se intervine asupra fundației drumului, ci au loc doar intervenții asupra covorului asfaltic, turnat pe o infrastructură veche cu denivelări și infiltrații.
– NU sunt lucrări de durată.
– covorul asfaltic prezintă denivelări la scurtă vreme de la turnare.
– scurgerea apelor pluviale se realizează cu dificultate, dacă drumul se înalță. Această problemă a apărut la toate asfaltările din bordură-n bordură. (pe str. Industriei și la parcările de reședință).
– lucrările sunt realizate de Direcția de Servicii Publice, care oferă salarii mici muncitorilor și de aceea nu deține personal-calificat.
– programul de reparații străzi – 5 MILIOANE de lei bani alocați din buget ce vor fi o pierdere la buget și o încercare puerilă de a mulțumi electoratul.
1.2 MILIOANE de euro ar costa cele 47 de străzi din Bistrița, bani aruncați pe apa Sâmbetei. Desigur, obiectivul PSD este păstrarea Primăriei Bistrița și speră că prin astfel de proiecte de suprafață să păcălească opinia publică și cetățenii din cartierele ce vor avea străzi peticite din bordură-n bordură.