Șoferii care au de trecut sâmbătă și duminică pe strada Lucian Blaga vor fi nevoiți să aleagă alte rute, întrucât accesul auto va fi restricționat.
Primăria municipiului Bistrița informează că „în zilele de 16 şi 17 septembrie 2017, între orele 08.00 – 18.00, accesul auto pe strada Lucian Blaga va fi restricţionat în vederea realizării lucrărilor de modernizare a trecerii la nivel de cale ferată situată la intersecţia DN 17C cu linia CF Bistriţa – Bistriţa Bârgăului”.
Potrivit municipalității, pentru a fluidiza traficul rutier în această zonă extrem de aglomerată, la calea ferată care străbate această stradă va fi montat și un semafor, investiția fiind suportată din bugetul local. Aceasta se ridică la aproximativ 400.000 de lei, banii urmând să fie alocați în cadrul ședinței ordinare din data de 21 septembrie a Consiliului Local Bistrița.
În cele două zile, riveranii şi participanţii la trafic vor trebui să folosească trasee alternative.
Cu o floare nu se face primavara. Astfel de semaforizari ar trebui facute si la trecerile la nivel de pe strazile Drumul Dumitrei Vechi si Ioan Slavici, mai ales ca la cea din urma, nu demult a avut loc o coliziune a unui tren cu un TIR.
De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului si peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Lucian Blaga. In felul acesta ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Aceste treceri si semaforizate ar putea fi prevazute si cu bariera ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.