Consiliul Județean pune la bătaie 120.000 de lei pentru realizarea unui BRAND de județ. Contractul se va atribui prin încredințare-directă unei firme care va realiza acest concept.
Cam pe șustache! 3 zile a stat publicat anunțul!
DOAR 3 zile au avut la dispoziție cei interesați pentru a se înscrie la selecția de oferte a Consiliului Județean. Caietul de sarcini a fost realizat în 28.09.2016 și semnat de Marian Toniuc, cel care este director în cadrul instituției.
Anunțul a fost publicat pe site abia în 10 octombrie iar joi 13 octombrie este data-limită de depunere a ofertelor.
Obiectul contractului constă în prestarea serviciilor de creaţie şi producţie în vederea realizării constructului de brand al judeţului Bistriţa-Năsăud astfel cum sunt descrise în Caietul de sarcini ce se constituie parte integrantă din contract.
Vezi caietul de sarcini al BRAND-ului de județ!
Consiliul Județean consideră că pentru o promovare unitară a imaginii în vederea dezvoltării socio-economice globale este nevoie de o strategie coerentă prin care oportunitățile specifice (de petrecere liberă a timpului liber, de investiții etc) pot fi cuprinse în cadrul unui construct unitar de brand al județului.
BRAND-ul și JUDEȚUL!
Conform studiilor în domeniu, “puterea unui brand stă în capacitatea sa de a influenţa comportamentul de cumpărare. Dar un nume de brand pe un ambalaj nu este acelaşi lucru cu numele unui brand din mintea consumatorului. La fel ca o companie prestigioasă, un oraş sau un județ faimos îşi vinde mai bine produsele, recrutează elite, atrage investitori şi vizitatori, în general joacă un rol important în afaceri. În consecinţă, acest oraş este mai bogat şi oferă o mai bună calitate a vieţii. Ca şi în cazul companiilor, oraşele su județele care au un brand pozitiv şi puternic îşi valorizează mai bine produsele şi serviciile întrucât brandul adaugă valoare acestora.”
Pe ce se cheltuie 120.000 de lei?
Firma căreia i se va încredința contractul va trebui:
– să conceapă un manual de identitate vizuală pentru înregistrarea la OSIM
– să realizeze un film general 3 – 5 minute din care să fie extrase clipuri, pe segmente de dezvoltare (turistic, socio-economic, cultural etc.
– să construiască un site nou și conținut de site (foto, video, text), dar și o hartă interacitvă cu realizările din județ
– să conceapă un logo și un slogan
Logo-ul și sloganul vor fi livrate până în 15.11 2016, iar varianta demo a filmului trebuie să fie prezentată până în 28.10.2016.
120.000 de lei este suma pusă la bătaie de Consiliul Județean, pentru realizarea BRAND-ului. Deși doar 3 zile au avut la dispoziție cei interesați să intre în selecția de oferte, realizarea BRAND-ului poate depăși 1 an, iar durata contractului este până în 15 decembrie 2017.
30.000 de euro: atât a costat fiecare kitsch de intrare în județ, “mega-proiectul” de imagine al administrației Radu Moldovan!
Semnul de intrare în județ este un proiect marca Radu Moldovan, implementat încă din primul an de mandat. Astfel, pe drumurile de intrare în județ au fost construite blocuri de beton cu simboluri şi elemente specifice judeţului, inspirate din tradiţii, istorie şi arhitectură: Complexul Sugălete, ”roata de păun”, potcoava, şindrila de lemn.
Construcțiile stilizate sunt realizate din beton, fier forjat și tablă vopsită în culorile naționale. Timp de 3 ani s-au construit astfel de blocuri de beton la intrările în județ. Pentru acest proiect s-au alocat 1.5 milioane de lei.
CJ a alocat în 3 etape sume pentru acest proiect:
2014 – 408.492 lei
2016 – 500.000 lei
2015 – 500.000 lei.
La Bistrița, struțo-BRANDUL a costat 10 MILIARDE! Administrația Crețu a cheltuit o grămadă de bani europeni pe idei, concepte și sloganuri!
Creșterea atractivității si competitivității turistice a municipiului Bistrița, prin crearea unui brand turistic « Cetatea Medievală Bistrița » și promovarea acestuia prin metode specifice de marketing.
MASCOTA – un struț care aparent NU are nicio treabă cu un oraș medieval, dar care a fost prezent pe emblema orașului, în trecut. S-au montat statuete cu struți în punctele centrale ale Bistriței.
SLOGANUL – Bistrița, „Poarta Transilvaniei” foarte asemănător cu sloganul orașului Turda , „Poarta spre inima Transilvaniei”. Și-atât!
EMBLEMA – Sugăletele și Biserica Evanghelică, prezentate stilizat.
Pe ce s-au scurs banii europeni?
Proiectul a fost finanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 5 – ”Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”, Domeniul major de intervenție 5.3 – ”Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare, în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”.
http://www.nord-vest.ro/Promovarea-turistica-a-cetatii-medievale-Bistrita–eID1343.html
În acest amplu proiect ce dă bine pe hârtie, în Bistrița s-a construit un centru de informare turistică, o încăpere amplasată în zona Primăriei deservită de funcționari ce așteaptă să îndrume turiștii care le trec pragul, iar cetateabistrita.ro e un site de amatori care prezintă vechea așezare a orașului.
În ce privește BRAND-ul de județ, mâine este data-limită de depunere a ofertelor, iar câștigătorul contractului de 25.000 de euro va fi desemnat prin încredințare-directă!
PAMFLET: Pinocchio e șef la județ!
http://www.ziardebistrita.ro/pamflet-pinocchio-e-sef-la-judet/
Aiureli fara noima, pe bani publici. Si primarul Cretu a cheltuit o groaza de bani pentru un brand al orasului Bistrita alcatuit dupa minte lui cea „creata”. Dar lipsa de viziune în realizarea unui BRAND de ORAS a facut ca banii sa fie irositi pe tampenii precum struții, ouăle gigant, merele de plastic și alte kitsch-uri urbane ne fac de râs in intreaga lume.
Recent BORES PANDA- un site specalizat în arhitectură și cultură urbană a plasat Bistrița printre orașele cu cele mai urâte statui din lume. Pe Site-ul respectiv sunt mentionate 3 elemente de arhitectura urbana si anume: (1) „Falus monument”- cu referire la controversatul monument in forma de SULA de langa PREFECTURA; (2) „Spaghetti”- se refera la floarea de crin sau Floarea Transilvaniei din centrul fantanii arteziene de la Prefectura si (3) „Struții”- mulajele oribile cu care Cretu a impanzit orasul.
De aceea, in loc de construirea unui brand artificial al județului Bistrița-Năsăud, ar fi mai folositor ca statiunile turistice din judet sa fie aduse la standarde europene.
Vezi: http://www.timponline.ro/teapa-de-la-munte-impresiile-cu-care-pleaca-turistii-care-si-au-petrecut-vacanta-la-colibita/)
E legal ce au facut distinsii domni de a Consiliu Judetean?