Preşedintele Uniunii Salvaţi România (USR), Cătălin Drulă, s-a arătat vineri, într-o conferință de presă susținută la Bistrița, nemulțumit de modul în care Ministerul Transporturilor gestionează o serie de proiecte referitoare la infrastructura rutieră și cea feroviară.
Acesta a făcut referire la câteva drumuri care fac legătura între județul Bistrița-Năsăud și județele Cluj și Suceava.
”În anul 2021, în mandatul meu de ministru al Transporturilor, am scos câteva proiecte din sertar și mă doare să văd că nu se întâmplă în realitate. Unul din aceste proiecte este drumul expres Bistrița-Dej. În 2021 am scos din sertar acest proiect, am lansat licitația și s-au depus ofertele. A durat până zilele trecute să fie semnat un contract. O întârziere nepermisă pe acest proiect, de un an și jumătate. În sfârșit avem un contract semnat și acum este foarte important ca procesul să fie realizat la termen și să se țină de treabă. Spun acest lucru pentru că semnarea unui contract nu pare să garanteze nimic cu Grindeanu la Ministerul Transporturilor”, a spus Cătălin Drulă la Bistrița.
Liderul USR a adăugat: ”drumul expres Bistrița-Dej ar trebui să se continue cu drumul expres Dej-Cluj ca să aibă un sens și să meargă mai departe către rețeaua de drumuri rapide a României. Numai că drumul expres Dej-Cluj nu are nici astăzi un contract semnat. Dacă mergem în partea cealaltă, de la Bistrița spre Vatra Dornei, există un contract semnat în primăvara anului 2021, în mandatul meu, un contract de proiectare. Se stabilise traseul și începuse investigațiile în teren, iar vara trecută, în 2022, trebuia să fie gata proiectul și să fie scos la licitație pentru construcție. Nu e gata nici azi. Nici studiile de teren, nici acord de mediu, nici avize, nici studiile de fezabilitate. Dacă mergem mai departe, următorul tronson Vatra Dornei – Suceava a fost reziliat de Grindeanu anul trecut și nici până azi nu a fost lansată relicitarea acestui proiect. Dacă nu îți pasă și nu urmărește proiectele, ele nu ajung la bun sfârșit”.
Sursa citată a făcut referire și la infrastructura de transport pe cale ferată.
”În partea de feroviar, cât de cât s-au lansat câteva licitații pe proiectele incluse de echipa mea de la minister în PNRR. E vorba despre un proiect de înlocuire a șinelor, traverselor pe sectorul Dej-Beclean-Ilva Mică, o operațiune foarte ieftină și eficientă prin care se aduce o linie de cale ferată la standardul constructiv. Spre exemplu, în 2021, am făcut un proiect pilot între Buzău și Făurei, de 40 de km, unde s-a ridicat limita de viteză în 5 luni de la 30 de km/oră la 120. Practic, cu acest proiect de pe sectorul Dej-Beclean-Ilva Mică, dacă îl duce Grindeanu la bun sfârșit, pentru că finanțare prin PNRR există, se aduce linia la viteza constructivă, se renunță la limitări și restricții de viteză. De asemenea, tot prin PNRR sunt 9 milioane de euro pentru centralizare electronică pe linia Sărățel-Deda. Centralizarea electronică este ceea ce previne să se întâmple un accident precum cel de zilele trecute de la Roșiori. Sistemele de centralizare și se semnalizare moderne, electronice înseamnă că avem siguranță pe calea ferată”, a adăugat liderul USR.
Președintele USR a menționat că toate proiectele privind infrastructura rutieră și cea feroviară au întârzieri.
”Din păcate, toate proiectele au întârzieri și nu sunt urmărite și zone întregi din țară, printre care și Bistrița-Năsăud, suferă din cauza lipsei infrastructurii. Acolo unde vine infrastructura modernă, acolo există dezvoltare. Acestea sunt provocările cu care ne confruntăm și ne motivează să continuăm lupta pe care am început-o acum câțiva ani și pentru 2024 să oferim alternativa de care are nevoie România”, a mai spus Cătălin Drulă.
Liderul USR a efectuat vineri o vizită în județul Bistrița-Năsăud și a avut întâlniri cu conducerea și cu reprezentanții organizației USR Bistrița-Năsăud.