Lotul II al drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava va fi autostradă, a decis Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, potrivit președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan. Lotul II cuprinde tronsonul de la Bistrița la Vatra Dornei.
”Vești bune! Traseul drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava: “LOT 2 Bistrița-Vatra Dornei”, va fi autostradă, primind aviz pozitiv de la CNAIR SA, în urma analizei comparative. Traseul va fi Livezile-Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Continuăm să căutăm și să găsim cele mai bune soluții pentru Bistrița-Năsăud!”, a scris pe Facebook Emil Radu Moldovan.
Luna trecută, tot președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud a anunțat că a început procesul de realizare a studiilor geotehnice pentru Lotul II (Bistrița – Vatra Dornei) din drumul de mare viteză Baia-Mare – Suceava. Realizarea acestor studii presupune executarea unor foraje pe raza comunelor Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2 (Bistriţa – Vatra Dornei) este S.C. Explan S.R.L, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.
In capul președintelui Consiliului Județean Bistrița-Năsăud Radu Moldovan, este o mare confuzie. El spune că lotul 2 al drumului express Baia Mare – Suceava va avea regim de autostradă. Prin definitie, notiunea de drumul expres numit si drum rapid se referă la drumuri naţionale rezervate exclusiv circulaţiei autovehiculelor care nu deservesc proprietăţi riverane şi care au două sensuri de circulaţie cu cel puţin două benzi pe sens, separate de un spaţiu median, şi nu intersectează la nivel nicio altă cale de comunicaţie, iar intrarea şi ieşirea autovehiculelor este permisă numai cu acces dreapta, în locuri special amenajate. Aceste drumuri sunt construite in zonele unde normele de autostradă nu pot fi indeplinite.
Drumul expres este o cale de transport rutier destinată exclusiv pentru vehicule a căror viteză maximă depăseste 50 km/oră, iar oprirea si stationarea pe partea carosabilă sunt interzise. Organizarea de santier si lucrările de constructii pentru drumurile expres sunt mai putin costisitoare decat pentru autostrăzi. In plus, spre deosebire de autostrăzi, pe drumurile expres sunt permise incrucisări la nivel cu alte drumuri de circulatie. Reglementarea traficului la astfel de intersectii se va face prin semaforizare sau prin amenajarea de sensuri giratorii.