Consilierul local Nicolae Pavelean a solicitat Primăriei Bistrița să ia măsuri astfel încât lucrările de reabilitare a străzilor din municipiu să fie efectuate pe timpul nopții sau, dacă o astfel de măsură nu este posibilă, acestea să fie efectuate măcar în afara orelor de vârf din trafic.
”Aș dori să fac o propunere în ceea ce privește intervențiile executate la drumurile din oraș – ca lucrările să fie executate pe timp de noapte sau măcar în afara orelor în care traficul este la un nivel destul de crescut. Am circulat destul de mult în țările vestice din Europa și pot să spun că acolo lucrările la drumuri se execută pe timp de noapte sau în afara orelor de vârf din trafic. Cred că o astfel de măsură ar fi benefică și în Bistrița”, a spus, miercuri, în ultima ședință ordinată a Consiliului Local Bistrița, Nicolae Pavelean.
Primarul municipiului, Ioan Turc, a răspuns interpelării consilierului USR-PLUS, afirmând că administrația locală are în vedere să introducă astfel de clauze în viitoarele contracte pe care le va semna pentru lucrări care vizează străzile din oraș.
”Este limpede că, pe fondul unor lucrări ample, nu avem alternative la munca pe timp de noapte. Am observat, de exemplu, faptul că lucrările la trecerea la nivel cu calea ferată de pe strada Lucian Blaga au trenat inclusiv din cauza faptului că nu s-a lucrat și noaptea. E real că în România nu există o cultură din acest punct de vedere și nu vorbesc doar de Bistrița, ci de întreaga țară. Munca de noapte presupune costuri mai mari cu plata celor care lucrează, dar va trebui să ne adaptăm. Vom avea grijă ca în contractele pe care le vom semna în viitor să prindem și această clauză referitoare la intervențiile făcute noaptea. Am avut deja o asemenea discuție cu colegii mei din Primăria Bistrița”, a spus primarul.
Totodată, Ioan Turc a făcut și o precizare în ceea ce privește repararea drumurilor de către furnizorii de utilități. Potrivit primarului, după ce au finalizat intervenția, aceștia au obligația să aducă partea carosabilă la forma inițială.
”Autorizația de construire cuprinde inclusiv această clauză – de reparare, de readucere a drumului la situația anterioară. Este cât se poate de adevărat că avem nevoie de o monitorizare pentru ca lucrările de readucere la situația anterioară a drumului să fie conforme”, a adăugat Ioan Turc.